به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۱۴۳۹۸
|
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۵
این باغ زیبا مساحتی بالغ بر ۴٫۵ هکتار از درختان زیادی از نوع تزئینی و میوه‌ای را دل خود جای داده است .

خبردنا: شهر چرام با جاذبه‌های بکر و دیدنی و آب و هوای کوهستانی آماده پذیرایی از مهمانان نوروزی است.

به گزارش"خبردنا" چرام از جمله شهرهای کهگیلویه و بویراحمد دارای آبشارها، چشمه‌سارهای فراوان و از جمله تنوع پوشش گیاهی درختانی همچون بلوط، چنار، انجیر، گردو و دیگر درختچه‌ها بوته‌زارها و علفزارهای زیادی است که چشم هر بیننده‌ای را می نوزاد.

در میان بی شمار آبشار زیبا و تماشایی استان چهار فصل کهگیلویه و بویراحمد، آبشار طسوج چشم‌انداز دیگری دارد، وزش بادهای خنک بر این آبشار و روان شدن آب خروشان و طبیعت چشم نوازش، آبشار طسوج را در زمره مناطق گردشگر پذیر قرار داده است.

این آبشار در سردترین منطقه شهرستان چرام به فاصله ۷۰ کیلومتری شهر دهدشت به طبیعت دل انگیز و آبشار تنگ المون طسوج در دامنه کوه ساورز قرار دارد.

"چشمه بلقیس” در ۳ کیلومتری شهر چرام چشمه بلقیس باغی است کم‌نظیر که صدای پای آب و ساز دلنشین پرندگان گوناگون و جلوه‌گری درختان متعدد و همچنین جویبارهای زیبا و نقره‌فام هر گردشگری را به مهمانی سایه سار بنیوهای عطرآگین خود و سروهای قدبرافراشته‌اش فرا می‌خواند، حوض آن یادآور رویای بلقیس ملکه صبا در ایوان سلیمان پیامبر را در گوشمان زمزمه می کند.

این باغ زیبا مساحتی بالغ بر ۴٫۵ هکتار از درختان زیادی از نوع تزئینی و میوه‌ای را دل خود جای داده است، جویبارهای طراحی شده در سایه سار درختان و سکوهای نشیمن آن از وی باغی بسیار زیبا و آئینه ای از شمال در جنوب خلق کرده و در اوایل حکومت پهلوی دوم توسط اسکندرخان و جان محمدخان چرامی طراحی و ایجاد گردیده است که یادآور باغهای زیبای دوره اسلامی است و سالانه در فصول مختلف گردشگران زیادی از نقاط مختلف کشور را به خود جذب می‌کند.

باغ چشمه بلقیس دشت حاصلخیز درختان سایه گستر بلند قامت و آب و هوای مطبوع همه در یک تابلو و اثر شگفت انگیز به نام چشمه بلقیس گرد آمده است، اینجا باغ ارم چرام است رویش انواع درختان میوه و درختان کوهی و تزئینی در کنار برکه و استخری که با هنرمندی معماران عاشقان و شیدایش ساخته شده است.

چشمه های فراوان پرآب همیشگی که در تمام فصول سال جریان دارند با معماری مهربان آب و آیینه به هم پیوسته و در استخر بزرگ باغ به انعکاس این تصویر در ذهن و قلب هر مسافری را می پردازند. اینجا چشمه بلقیس چرام میعادگاه سرسبز و خوش آب و هوایی و مطبوعی طبیعت بکر سرزمین چهار فصل است.

در این میان شهرداری وشورای اسلامی  شهرچرام با تلاش و زحمات به استقبال بهار و مهمانان نوروزی رفته اند .

شهرداری و شورای شهر چرام امسال پررنگتر از هر سال برای ارج نهادن به میهمانان نوروزی,و نشان دادن فرهنگ مردم چرام  کمر همت بسته اند .

شهرداری چرام با نصب بنرهای مختلف با موضوعات متفاوت سعی در معرفی فرهنگ و جاذبه های دیدنی چرام به مهمانان وگردشگران نوروزی نموده و با برپایی سفره های نمادین هفت سین و سبدهای میوه  در میادین ورودی و خروجی، فضای شهر را متفاوت تر از همیشه کرده است .





انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
چرامی اصیل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۷
0
0
باسلام و عرض تبریک پیشاپیش جهت فرا رسیدن نوروز باستانی ، واقعا جا دارد از زحمات گران سنگ جناب مهندس تیموری فر که نمود واقعی مدیران شایسته می باشد کمال تشکر و قدر دانی را داشته باشم ، اگر ضعفی در عملکرد ایشان باشد ناشی از اعضای ضعیف شورای شهر که واقعا بجزء یکی دو نفرشون بقیه در خور شان چرام و چرامی های عزیز نمی باشند .
منتقد شورا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۷
0
0
واقعا اعضای شورای شهر ضعیف و ناتوان هستند ، چون هیچ کدوم سابقه ی اجرایی موثر ندارد ، شاید کسی بگه رحمانی کارش مرتبط است بنده ایشون رو واقعا به جهت پرستیژ و منزلت در این جایگاه نمیبینم چون بهتر از رحمانی هم تو شهر زیاد داریم ، پس عزیزان به دور از مسائل قومی و با حذف نگاههای منسوخ در جهت رسیدن به فضای با نشاط برای شهر تلاش کنیم .
نام:
ایمیل:
* نظر: