به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۱۶۷۶۱
|
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۳
امام جمعه گچساران:
امام جمعه گچساران عنوان کرد: این گونه نیست که برخی بگویند تاریخ انقلاب رو به پایان است و انقلاب تمام شده است.
امام جمعه گچساران گفت: امام جمعه گچساران مقابل تطمیع‌ها و تهدیدها کوتاه نمی‌آید.

به گزارش "خبردنا"، حجت‌الاسلام سید امین الله حجازی در خطبه‌های نماز جمعه این شهر اظهار کرد: بر اساس روایات ماه رمضان، ماه خدا است و ماهی است که انسان دعوت می‌شود.

امام جمعه گچساران ادامه داد: این ماه، ماهی است که انسان می‌تواند از گناهانش توبه کند تا گناهانش بخشیده شود انسان باید تلاش کند تا خود را از آتش جهنم نجات دهد.

حجازی افزود: در این ماه انسان مومن باید مراقب مستمندان و فقرا و نیازمندان باشد و باید سعی کند در این ماه به صورت همگانی برادران و خواهران و به آنهایی که روزه‌خواری می‌کنند در آرامش توصیه و تذکر دهد و در نهایت حفظ حرمت به آنها توصیه کند.

امام جمعه گچساران با اشاره به برگزاری دو انتخاب مهم بیان کرد: به همه کسانی که بر اساس تکلیف رای دادند و موجب شور و نشاط انتخاباتی شده و همچنین به آنهایی که به عنوان کارگزاران در این ماه تلاش کردند تا انتخابات برگزار شود، تقدیر و تشکر می‌کنم.

وی با تبریک به مقام معظم رهبری گفت: برنده اصلی این انتخابات مردم هستند چرا که این ملت دشمنان بی‌رحمی همچون آمریکا و صهیونیسم و تکفیری‌هایی همچون آل سعود دارد.

امام جمعه گچساران ادامه داد: این ملت در زیر سایه و چتر آیت‌الله خامنه‌ای بر دشمن پیروز شد و باید تلاش کنیم محتوای این پیروزی بررسی شود و ما می‌توانیم به واسطه رهبری و با اطاعت در تمامی میادین پیروز شویم و این پیامی است که دشمن باید بداند و دیگر فضولی نکند.

حجازی ابراز کرد: پیام دیگر اطاعت از رهبری این است که مستمندان عالم بدانند راه آنها همان راه جمهوری اسلامی است.

وی افزود: بر اساس توصیه‌های رهبری ایشان نیز تاکید کردند این مملکت باید با روحیه انقلابی و انقلابی‌گری مدیریت شود.

امام جمعه گچساران عنوان کرد: این گونه نیست که برخی بگویند تاریخ انقلاب رو به پایان است و انقلاب تمام شده است.

وی با بیان توصیه‌های رهبری مبنی بر مدیریت انقلابی و انقلابی‌گری در کشور گفت: این فرمان بر رئیس جمهور واجب عینی است و باید اطاعت کند.

امام جمعه گچساران با بیان اینکه به دفعات شاهد هستیم که رهبری به بحث فتنه اشاره می‌کند، بیان کرد: گاهی اوقات می‌گویند دشمن قوی است و ما نمی‌دانیم چکار باید کرد و این در حالی است که رهبری فرمودند دشمن ما قادر نیست صلح امام حسن(ع) را ایجاد کند بلکه اگر لازم شد اینجا کربلای دیگری می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به فرمایشات امام خمینی(ره) اذعان کرد: ایشان فرمودند، راه مبارزه با اسلام آمریکایی برای مستمندان و پا برهنه‌گان روشن شود و علما و روحانیون در این خصوص وظیفه سنگینی دارند.

حجازی ادامه داد: علما و روحانیون اصیل و انقلابی هرگز زیر بار ظلم زورگویان و خوانین نخواهند رفت و همان گونه که امام فرمودند، روحانیون واقعی به خون سرمایه‌داران زالوصفت تشنه هستند و هرگز زیر یوغ خوانین نخواهند رفت.

امام جمعه گچساران افزود: امام فرموده، تنها آنهایی تا اخر خط با ما هستند که طعم فقر و محرومیت را چشیده‌اند و نه زورگویان.

حجازی تصریح کرد: امروز باید بدانیم صاحب انقلاب آنهایی نیستند که پست و سمت دارند بلکه صاحب انقلاب متدینین و محرومان هستند.

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) که خود رهبر مسلمانان بود همواره می‌فرمودند از خدا می‌خواهم من را با بسیجیان محشور کند و این نشان از ارزش والای بسیجیان است و اما مشاهده می‌کنیم آنهایی که حامی اسلام آمریکایی هستند به بسیجیان حمله می‌کنند.

امام جمعه گچساران عنوان کرد: امروز وظیفه علما و روحانیون روشنگری و تزریق روحیه انقلابی به جامعه است اما می‌شنویم امروز برخی‌ها شروع به تهدید می‌کنند.

حجازی ادامه داد: کسانی که بالفعل به گذشته و گذشتگانشان باید خجالت بکشند تهدید می‌کنند و می‌گویند که اگر از تریبون نماز جمعه چنین گفتی ما چنان می‌کنیم  و من امروز با جرات به آنها می‌گویم روحانیت وظیفه‌اش دفاع از اسلام ناب محمدی(ص) است.

وی افزود: عالم باید زنده باشد و جامعه را زنده نگه دارد و نباید اجازه دهد به فقرا و مظلومان ظلم شود و این وظیفه شرعی من است.

حجازی تاکید کرد: از هیچ کسی به اندازه سر سوزنی واهمه ندارم و به همه می‌گویم حجازی طلبه‌ای ضعف و ناتوان بوده اما یا زهرا و یا حسین می‌گویم و اجازه نمی‌دهم ناسپاسان بر مملکت حکومت کنند.

وی افزود: شما خیال می‌کنید که من می‌ترسم آرزو دارم که یک روزی با شهادت بمیرم با مرگ خود و با مرگ خونین بمیرم.

حجازی اظهار کرد: خیلی اوقات تلاش کرده‌اید با تطمیع حرفتان را به کرسی بنشانید و اما زورتان نرسید و حالا با تهدید، اما بدانید نه با تطمیع و نه با تهدید نمی‌توانید، بروید سر جای خودتان بنشیند.

امام جمعه گچساران ادامه داد: اگر دفعه دیگر تهدید کردید آن موقع سپاه، بسیج، محرومین، اهل مسجد و انقلابیون به میدان خواهد آمد و آنها تهدید خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: توصیه می‌کنم ماه رمضان است و همه توبه کنند تاخت و تاز بی‌جا نکنید و کسی که باید حرف داشته باشند همان خانواده‌های شهدا و بسیجیان هستند و آنهایی که باید حرف داشته باشند زجر کشیدگان هستند.
نام:
ایمیل:
* نظر: