به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۱۶۸۲۰
|
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۱
استان کهگیلویه و بویراحمد از لحاظ پوشش جنگلی غنی است اما برای مهار و خاموش کردن امکانات لازم را نداریم. حداقل ۱۶۰ هزار هکتار جنگل انبوه در استان داریم.
خبردنا : مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد از آتش سوزی در جنگلها و مراتع کوههای حاتم بهمئی و تل رش لنده خبرداد .

به گزارش"خبردنا"، عزت الله بهشتی اظهار کرد: این آتش سوزی از دیروز شنبه ششم خرداد در جنگلها و مراتع شهرستانهای بهمئی و لنده آغاز شده که با تلاش نیروها شنبه شب مهار شد اما مجدد امروز شلعه ور شده است .

مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: آتش سوزی همچنان ادامه دارد. با توجه به سخت گذر بودن مناطق آتش سوزی برای مهار آتش سوزی نیاز به بالگرد و نیروی انسانی داریم. جنگلهای این مناطق در حال سوختن هستند و تنها وسیله مهار آتش پس از شش ساعت، کمک نیروی انسانی است .

وی با بیان اینکه با کمبود امکانات و تجهیزات مواجهیم، خاطرنشان کرد: نه تنها برای مهار آتش سوزی بلکه برای انتقال آب آشامیدنی بالگرد نداریم .

بهشتی فرد تصریح کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد از لحاظ پوشش جنگلی غنی است اما برای مهار و خاموش کردن امکانات لازم را نداریم. حداقل ۱۶۰ هزار هکتار جنگل انبوه در استان داریم.

نیروهای شهرستان کهگیلویه و لنده به منطقه اعزام شدند و نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستانهای بهمئی، کهگیلویه و لنده و استان، نیروهای بسیج و نیروهای مردمی در حال تلاش برای مهار و خاموش کردن آتش هستند .

وی با بیان اینکه علت آتش سوزی هنوز مشخص نیست، اضافه کرد: میزان خسارت وارده هم تا بعداز برآورد و نقشه برداری مشخص خواهد شد.


نام:
ایمیل:
* نظر: