به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۱۹۵۷۸
|
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۶
هاشمی پور گفت: استان‌های همجوار از آب این دو سد منتفع شده اما مردم محروم شهرستان کهگیلویه همچنان در زمینه تأمین آب شرب و کشاورزی مشکل دارند.
خبردنا: نماینده مردم کهگیلویه در مجلس از اخذ مجوز تخصیص ۳۴۹ میلیون متر مکعب آب از سد مارون خبر داد و گفت: این مجوز برای تأمین آب پروژه‌های مهم کهگیلویه از جمله پروژه آبرسانی به دهدشت غربی و پتروشیمی دهدشت اخذ شد.

به گزارش "خبردنا"، عدل هاشمی‌پور در نشست شورای برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد از دریافت مجوز تخصیص آب از سد مارون خبر داد و اظهار داشت: خوشبختانه توانستیم بعد از 40 سال حق خود را از سد مارون و به عبارتی از وزارت نیرو بگیریم.

وی افزود: 349 میلیون متر مکعب مجوز تخصیص آب از سد مارون گرفتیم که از این میزان 50 میلیون مترمکعب به پروژه آبرسانی به دهدشت غربی، 50 میلیون مترمکعب به سایر پروژه‌ها از جمله پتروشیمی دهدشت و مابقی به احداث سد اختصاص می‌یابد.

نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده عنوان کرد: مجوز تخصیص آب از سد مارون در حالی اخذ شد که بسیاری معتقد بودند برداشتن آب از بالادست سد امکان‌پذیر نیست.

هاشمی‌پور با بیان اینکه حدود 40 سال از همجواری مردم شهرستان در کنار  سد مارون می‌گذرد، گفت: استان‌های همجوار از آب این دو سد منتفع شده اما مردم محروم شهرستان کهگیلویه همچنان در زمینه تأمین آب شرب و کشاورزی مشکل دارند.

وی بیان کرد: پروژه آبرسانی به دهدشت غربی از پروژه‌های تأثیرگذار شهرستان کهگیلویه است که با بهره‌برداری از آن، آب موردنیاز بخش وسیعی از اراضی کشاورزی این شهرستان تأمین می‌شود.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
0
0
تلاش نماینده محترم قابل تحسین است . لیکن همه این اقدامات از گذشته در حال پیگیری و اقدام بوده است . پروژه دهدشت غربی از سال ۸۸ تخصیص اب داشته و از سال ۹۰ اجرایی شده است . سد مارون ۲ در استان نیز از سال ۹۰ تاکنون در حال مطالعه است . تخصیص پتروشیمی نیز قبلا اخذ شده بود . البته سد سرپری نیز در سال ۹۰ اجرایی و همان سال مجوز تخصیص گرفت . لیکن اکنون کامل تعطیل گردیده است .
نام:
ایمیل:
* نظر: