به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۲۲۴۲۸
|
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۸
دکتر مندنی پور در یادداشت موج مکزیکی:
دست کم دو بزرگوار از جمع سه عزیزِ نماینده ی استان تا آخرین ساعات، از تصمیمِ متّخذه توّسط وزارت کشور در رابطه با نامزدی و سپس انتصابِ استاندار جدید استان بی خبر بوده اند!!
خبردنا: دکتر علی مندنی پور حقوق دان و فعال سیاسی اصلاح طلب طی یادداشتی با انتقاد شدید از عملکرد نمایندگان استان در تعیین استاندار کهگیلویه و بویراحمد واکنش نشان داد.

به گزارش خبردنا، " دکتر علی مندنی پور " حقوق دان و فعال سیاسی اصلاح طلب طی یادداشتی باانتقاد شدید از عملکرد نمایندگان استان در تعیین استاندار با خطاب قرار دادن برخی از رسانه ها به عنوان"اصحاب شایه"مرقومه ای بلند اما با لحن شدیدا انتقادی از برخی هم طیفی های خود تحت عنوان"موج مکزیکی"در استقبال از استاندار جدید صادر کرده است:

به نام خدا
 دانستن حقّ همگان است.
 
✍️پیشگوئی "نوستراداموس" های هم ولایتی این بار نیز چونان گذشته درست در نیامد و موجِ فراگیر شایعاتِ بی اساس هدف دار و بی هدفِ  "اصحاب شایعه" پس از حدودِ ۴ ماه جَزر و مَدّ، سرانجام پخش خبر ناگهانی و غیر منتظره ی ساعت ۱۴ صداوسیمای جمهوری اسلامی (چهارشنبه ۲۲شهریور ماه) مبنی بر انتخاب استاندار جدیدِ استان کهگیلویه و بویراحمد فروکش کرد!

تجربه نشان می دهد،به محضِ انجام تشریفات معارفه و استقرار والیِ جدید در استان،باید منتظر براه انداختن موج"مکزیکی"گسترده ای از جانب جماعتی شایعه ساز و شایعه باز در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی بود،که روایت هایی عجیب از جابجائی مدیران و عزل و نصب هایی تازه را از بام تا شام در گوش شهروندان زمزمه و به تصویر کشانده و از این رهگذر روحِ خسته ی آنان را سوهان خواهند کشید!

و خدا میداند،تاکی و چگونه مردمِ دردمند و صد البّته خوش باورِ این شهر و دیار تاب تحمّل شنیدن سروصداهای گوش خراشِ این بازارِ مسگری را خواهند داشت؟
 
بگذریم از اینکه تا بوده و نبوده،در خیلِ لشکر بیکاران به ویژه از جنس "جوانان شب بیدار" در پهنه ی این سرزمین ایجاد چنین فرصت هائی برای گذران اوقات فراغت،غنیمت است!

فرصت هائی نه "خدا دادی"که "بنده دادی"از این دست، که بِحمدالله  تا دلتان بخواهد در این دور و زمانه و به وفور از "نعمت"وجودیشان به ویژه در این "استان واره" ی مستعد و  زرخیز اما پر "نِقمَت"بهره مند گشته و با همه ی وعده و وعید و قول و قرارهای مسئولان،گویا سرنوشت مان اینگونه رقم خورده که هرساله ناله سر میدهیم :"دریغ از پارسال ! 
 
 غرض از نوشتن این یادداشت، همانا اعتراضِ به این تصمیم و یا مخالفت با انتصاب حاضر و به دیگر سخن مدح این یکی و ذّم آن یکی و ردّ این یکی و قبول آن یکی و خدای ناکرده مرده بادگفتن به "جماعت سابق"و زنده بادگفتن"به جماعت"لاحِق"نبوده و نیست!
 
چه،ذاتاً با بکار گیری  چنین روش های غیراخلاقی در باره ی هر تنابنده ای با هر قماشِ فکری،فرهنگی،پیشینه ی تاریخی قومی،قبیله ای و زیست بوم جغرافیائی مخالف بوده و آنرا دونِ شآن مقام و منزلتِ انسان در هر کجای این کره ی خاکی دانسته و می دانم.
 
مراد از این دل نوشته،به روال دیرینه دفاع از حقوق مردم و تلنگری از سرِاحساس درد،در چارچوب وظیفه ی شهروندی به مسولان دلسوز و صیانت از حقوق حقّه ی"ولی نعمتانِ انقلاب"نه در شعار که در عمل است و بس.
 
چه،داوری و یا بهتر بگوئیم پیشداوری درباره آنانی که با کیش شخصیّت،نوعِ تفکر،پیشینه و عملکردشان آشنائی و شناخت لازم و کافی نداریم، نه منصفانه و منطقی است،ونه به خیر و صلاح و در جهتِ مصالح و منافع جامعه.

حال میخواهد این پیش داوری در مورد شهروندی عادی و یک لاقبا باشد و یا دارنده ی مقامی برجسته و شناخته شده.
 
برهمین مبنا و از آنجائیکه استاندار جدید،طی یک فرآیند قانونی و از جانب وزارت صاحب  صلاحیّت یعنی وزارت کشور و به تَبَع آن هیات دولت تایید و بدین سمت برگزیده شده.

لذا اصل بر پذیرش و اقبال از این بزرگوار از طرف مردم و خوشامدگوئی به ایشان است.

تا در میدانِ عمل،داوری عمومی و قضاوت صاحب نظران چه باشد، امری که گذرِ زمان به آن پاسخ خواهد داد!
 
از آنجائیکه "بنام قانون"چنین تصمیمی اتخاذ گردیده، شهروندان با عنایت به  اصل :

" خیر خواهی حکومت گران"  "بدین تصمیم گردن گذاشته و احترام میگذارند.

بی آنکه فراموش کنیم حقّ و تکلیف لازم و ملزوم یکدیگرند و هر دارنده حقّی را تکلیفی و هر دارنده ی تکلیفی را حقّی متصوّر است و به زبان دیگر :
 
"مُکَلَّف مُحِقّ است و مُحِقّ مُکَلّف".

بنابراین،منبعثِ از این قاعده ی شرعی،قانونی،عرفی و اخلاقی،منِ شهروند به خود حقّ وبلکه اجازه میدهم،در همین رابطه چند پرسش کلیدی که در یکی دو روز گذشته ذهن و خاطر خود و تا آنجا که میدانم افکار عمومی را به خود مشغول ساخته است،با نمایندگان محترم استان در"خانه ملّت"در میان بگذارم.

باشد،تا از این رهگذر و با ارائه جوابی مستّدل،منطقی و شفاف از جانبِ این بزرگواران افکار عمومی قانع و ابهام های موجود در چگونگی و چرائی این قضیّه بر طرف گردد، انشاء اله.
 
 
الف-نقشِ بزرگواران در جایگاه امانت داران قسم خورده 
 
قسم خورده ی مردم در "خانه ملّت"در انجام این مهمّ و در انتصابی با تمامی معیارها و ملاک های مدیریّت عالی،آن هم بگونه ی آنی،ناگهانی و غیر منتظره را چگونه ارزیابی میفرمایند؟
 
ب-آیا در فرایندِ این انتصاب و در چارچوب وظائف خّاص نمایندگی نقشِ قانونی خویش را ایفاء فرموده اند؟
 
ج-همکاری و تعامل میان گروهی در رَوَند این انتصاب و بین این بزرگواران با دولت چگونه و به چه میزان بوده است؟
 
د-و پرسش آخر آنکه،در انجام این انتخاب بزرگ و سرنوشت ساز با موّکلان خویش و در راس آنان: سیاست ورزان،صاحبان اندیشه و چهره های فرهنگی و .... نظر خواهی و یا مشورت صورت گرفته است؟

اگر جواب مثبت است،زمان،مکان و شخصیّت های طرف حکیم الهی:

مشورت و اگر منفی است،که اینگونه به نظر میرسد، چرا ؟ 
 
مگر نه این است که موّکلان ،حقّ دارند، از طریق وکلای شان در کوران برنامه ها ی شهر و دیارشان قرار گیرند، و وکلا موظف به ارائه گزارش عملکردشان به موّکلان به ویژه در امور مهمّی چون مدیریت عالی اجرایی حوزه انتخابیه شان هستند؟
 
 ناگفته نماند، در بررسی اجمالی از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی و رَصَدِ گفته ها و یادداشت های این بزرگواران تا ۲۴ ساعت قبل از اعلام رسمی خبرِ این انتصاب ، ارزیابی اهلِ درد و درک حکایت از این واقعیّت دارد که: 

دست کم دو بزرگوار از جمع سه عزیزِ نماینده ی استان تا آخرین ساعات،  از تصمیمِ متّخذه توّسط  وزارت کشور در رابطه با نامزدی و سپس انتصابِ استاندار جدید استان بی خبر بوده اند!!
 
گر چه یکی سعی در شرکت در قافله به مقصد رسیده نموده و پس از "کشتن سهراب" به یک باره و سراسیمه " آرزوی موفقیّت برای دوست و همکار قدیمی در منصبِ جدید ..." داشته ، و دیگری گوئیا در مسیر انجام وظیفه در دهلران   باب سلام و علیک و آشنایی را با  وی باز کرده، که با همه ی این احوال از بار مسئولیّت شان نمی کاهد.
 
چه، اگر مدّعی آشنایی ، شناخت و رفاقتِ با این بزرگوارند،که در یکی دو روز گذشته، در این  میدان گوی سبقت را از همدیگر ربوده اند!
 
با ذات و جوهره ی نمایندگی ، یعنی همان "امانت داری" هم خوانی ندارد؛ وپنهان کردن و مکتوم نگه داشتن  نام و نشان و پیشینه و عملکردِ شخصیّتی در قدّ و قوّاره استاندار از مردمی که قرار است بعنوان نماینده تاّم الاختیار و نفر اوّل اجرایی دراستان، اداره امور این شهر ودیارشان را در دست بگیرد، خلاف اصل امانتداری است!
 
واگر هم خدای نا کرده بی خبر بوده اند، که وا مصیبتا  !!

دکتر مندنی پور
یا حقّ
 

انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مردی از بویر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۶
2
0
سلام
بابا جم کن خدایی شما فقط وفقط نطق می کنی تا حالا خودت عملی هم داشتی
دیدیم اون سخنرانی زمان انتخاباتی خودت را برای حسن روحانی در یاسوج
همه مردم را خسته کردی وآخرش هم خودت نفهمیدی که چه گفتی وچه میخای
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۶
0
3
ای گفتی.واقعا مردی و باشرف
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۶
1
1
احسنت دکتر عزیز.استان ما زمانی درست میشه که دکارهدایتخواه نماینده مجلسش باشه وشما استاندارش.درود به دوعزیز ارزشی وعلمی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۶
0
1
درودبردکترمندنی پورکه بابیان مطالب زیبایش درددل مردم را رقم زده اندوسنگینی این باررابردوش مردم کم کرده اند
چرام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۶
0
0
درود بر کلامی که تفکر یک استان پشتش هست درست هست همه میدانیم که فقط تاجگردون خبردار بوده و واقعا یاید گفت وامصیبت وا مصیبت
غضنفر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۶
0
0
جناب دکتر مندنی پور وقتی که شما ودیگر دوستانتان در زمان انتخابات از آقای زارع حمایت میکردی باید بویراحمد به این ذلت کشیده شود
بویراحمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۶
2
0
هر سه نفر هم مطلع بودند شما توهم استانداری نگیرت برادر جان...
کلا مال کار دولتی نیستی
محمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۷
0
0
مردی از بویر در رده ای نمی بینمت که از مطالب دکتر مندنی پور ایراد گیری کنید
مارگون
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
0
0
درودبر دکتر مندنی بور و حاج زارعی دلسوزاستان
نام:
ایمیل:
* نظر: