به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۲۵۶۶۲
|
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۳
رئیس شورای شهر لنده با بیان اینکه در تاریخ هشتم آبانماه جلسه ای با حضور اعضا برگزار شد و انتخاب شهردار در این جلسه با ترک مخالفان نیمه تمام ماند ادامه داد : در جلسه دیگری که بیستم آبانماه به همین منظور برگزار شد آقای مشهدی زاده معرفی که با ترک جلسه از سوی بنده و یکی از همکاران این مصوبه نیز نیمه تمام ماند هرچند که فرماندار لنده به شدت پیگیر تایید آن از سوی استاندار است .
 خبردنا : رئیس شورای شهر لنده از فرماندار این شهرستان خواست تا در انتخاب شهردار دخالت نکند چرا که  این انتخاب ربطی به وظایف وی ندارد . 

 "   ایرج جرنده " در گفت و شنود اختصاصی با " سیروس کریمی " خبرنگار "خبر دنا " با بیان این مطلب گفت : متاسفانه دخالت های غیرمسئولانه فرمانداری لنده سبب شده است تا شورای این شهر نتواند تاکنون شهردار را انتخاب نماید .

وی با تشریح اتفاقات انجام شده در انتخاب شهردار لنده افزود :  فرماندار لنده آقای مشهدی زاده مسئول فعلی جهاد کشاورزی شهرستان را بعنوان کاندیدای مورد نظر خود برای تصدی شهرداری به شورا معرفی کرده و اصرار دارد که حتما باید این فرد انتخاب شود و این در حالی است که جناب مشهدی زاده در آستانه بازنشستگی بوده  و مورد حمایت  دو نفر از اعضا نیست . 

رئیس شورای شهر لنده با بیان اینکه در تاریخ هشتم آبانماه جلسه ای با حضور اعضا برگزار شد و انتخاب شهردار در این جلسه با ترک مخالفان نیمه تمام ماند ادامه داد : در جلسه دیگری که بیستم آبانماه به همین منظور برگزار شد آقای مشهدی زاده معرفی که با ترک جلسه از سوی بنده و یکی از همکاران این مصوبه نیز نیمه تمام ماند هرچند که فرماندار لنده به شدت پیگیر تایید آن از سوی استاندار است . 

جرنده با تاکید بر اینکه مصوبه انتخاب شهردار حداقل باید چهار امضا از پنج عضو را داشته باشند گفت : موارد قانونی در این مصوبه رعایت نشده و هرچند فرماندار بشدت پیگیر تایید آن است اما من یقین دارم که استانداری استان کاملا به قانون پایبند است و از تایید آن خودداری خواهد کرد . 

این مقام مسئول محلی با بیان اینکه انتخاب شهردار ربطی به فرماندار ندارد که ایشان دخالت می کند  ، تصریح کرد : اینکه فرماندار از پست سیاسی و امنیتی خود استفاد کند تا این مصوبه را تایید کند شایسته نسیت.

وی با مخاطب قرار دادن فرماندار  لنده گفت :  جناب " دارا کریمی نژاد"  اجازه دهند روال طبیعی و قانونی انتخاب شهردار به مسیر واقعی خود برگردد و  شورا در یک میحطی آرام و بدون دغدغه و فضای خاصی که در شهر حاکم است  تصمیم گیری کنند .

جرنده  با بیان اینکه  انتخاب شهردار لنده سه ماه به تاخیر افتاده است  تاکید کرد :  انتظار داریم  که  فرماندار  از جایگاه سیاسی خود  به نفع جریان سیاسی خاص استفاده نکند چرا که انتخاب شهردار باید براساس شاخص ها صورت گیرد  و نه معیارهای طایفه ای و معامله گری و نه با فشار فرماندار و ارعاب سایر مسولانی که ربطی به آنها ندارند.

رئیس شورای شهر لنده خاطرنشان کرد : افرادی زیادی خارج از شورا از جمله فرماندار لنده به شورای شهر فشار می آورند تا نظرات خود را به منتحبان مردم تحمیل نمایند از جمله اقدام فرماندار که می خواهد مصوبه غیرقانونی را قانونی نماید . 

وی با انتقاد شدید از فرمانداری لنده در ارسال مصوبه ای که او غیرقانونی میخواند گفت :  این مصوبه در کمیته تطبیق فرمانداری تصویب شد برای استانداری ارسال بعد از آن روز چهارشنبه برای من فرستادند که این خود خلاف قانون است چرا که اول باید برای رئیس شورا می فرستادند بعد استانداری.

رئیس شورای شهر لنده با تشریح پیگیری های خود برای لغو این مصوبه افزود : با مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری  مکاتبه داشته و او صحبت های  من  را تایید کردند و  ما دنبال این هستیم که  افرادی از طرف استانداری به لنده بیایند و تحقیقات کنند که گویا  از طرف فرماندار ممانعت می شود . 

جرنده با بیان اینکه فرماندار لنده اعمال نفوذ کرد که نه تحقیقات شود و نه استعلام از تهران گرفته شود ادامه داد : آقای مشهدی زاده گزینه فرماندار برای شهرداری مشکل قانونی دارد و نمی تواند شهردار شود چرا که او 29 سال سابقه کار دارد ،  سال آینده هم بازنشسته می شود  و جانباز هم نیست که دوران خدمت وی تمدید شود  . 

ای مقام مسئول محلی تصریح کرد : مشهدی زاده برای انصراف از حضور در شهرداری  تصمیم گرفته بود اما مسئولان حامی وی مانع از این کار شدند . 

منتخب اول شورای شهر لنده  با بیان اینکه رای اول و با فاصله زیاد مردم عزیز لنده به اینجانب مسئولیت مرا سنگین نموده است تاکید کرد : این مقبولیت و مشروعیت باید در راستای بهره وری و بهتر انجام شدن امور استفاده گردد نه اینکه اجازه دهم  آقایان با روند نا مقعول و نامطقی،خلاف قانون، شورا را به سمت و سوی غیر  قانونی برده و از مسیر پیشرفت و تعالی شهر به دور کنند.

انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
لنده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۹
0
0
تا ایشا شهردار انتخاب کنین شتر پس خشه ایبینه
مال ملا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۹
0
0
درود بر استاد جرنده که جز حقیقت چیزی بر زبان نمیاری،واقعا معنای نداره کسی در کار شورا دخالت کند،خواهشمندیم بذاید خود از شورا کارشونو بلدن هستند
طاهریان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۹
0
0
انتخاب شهردار،بنا به نص صریح قانون جزو وظایف اساسی و اولیه شورای شهر می باشد و هیچکس در هیچ مقام و جایگاهی حق دخالت در این امر را ندارد.بنظر حقیر سیاسیون حاکم از جمله شخص فرماندار باعث از بین رفتن مشروعیت و مقبولیت مردمی اعضای محترم شورای اسلامی شهر لنده شده اند.امیدوارم سازمان بازرسی هم ورود کنند و به افراد فضول تذکر لازم را بدهند.درغیر اینصورت،استعفای اعضای شورا کاری منطقی و محتمل می باشد
لنده ای های مقیم یاسوج
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۹
0
0
به گمان بنده تنها شخصی که تاکنون باایشان مذاکره نشد جناب قالیباف هستند شاید ایشان قبول زحمت نموده وقال قضیه کنده شود(البته بااجازه اعضای محترم شورا)به خدا ازاینکه درلنده نیستیم که چنین حرف وحدیثهایی رابشنویم بسیار خوشحالیم.
دغو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۹
0
0
اقای جرنده چه اشکالی دارد که هر کدام از اعضای شورا یک نفر را به عنوان شهردار انتخاب کند و بر بخشی از شهر کار کند . اینجور هم حق همه رعایت شده هم کسی ناراحت نمی شود هم شما رئیس چند شهردار هستید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۹
0
0
آقای جرنده راست میگه و فرماندار لنده دخالت مستقیم داشتند وقابل پیگیریست
واقع بین
|
Netherlands
|
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۹
0
0
چرا آقای فرماندار باید در انتخاب شهردار دخالت کند چرا فرماندار باید از جایگاه خود سوء استفاده بکنه و سیاسی عمل بکنه مگه جناب جرنده برادر شهید نیست چرا فرماندار ازش حمایت نکرد معلومه که داره سیاسی کاری میکنه این آقا باید بره
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۳۰
0
0
در دیشموک هم متاسفانه بخشدار وامام جمعه مرتب در جلسات شرکت می کردند ونگذاشتهند فردی لایق انتخاب شود
نام:
ایمیل:
* نظر: