به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۲۵۷۶۲
|
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۴
رئیس دانشگاه یاسوج:
رحیمی بیان کرد:اینکه ما میگوئیم عزل رئیس دانشگاه به این سادگی نیست بدون دلیل نمی باشد .
خبردنا: رئیس دانشگاه یاسوج تاکید کرد که وی ، اعضای هیئت علمی ، اساتید دانشگاه و دانشجویان این دانشگاه آماده اند در هر زمینه ای که استاندار کهگیلویه و بویراحمد تمایل دارند با وی مناظره کنند .

به گزارش"خبردنا"، دکتر "محمود رضا رحیمی" در نشست خبری با خبرنگاران با طرح این سوال که استاندار کهگیلویه و بویراحمد چه برنامه مدونی برای توسعه استان دارد؟، گفت: از همینجا به استاندار ، معاونین ، و مشاورین وی اعلام میکنم که من ، اعضای هیئت علمی ، اساتید دانشگاه و دانشجویان دانشگاه یاسوج آمادگی کامل برای مناظره با وی در هر زمینه ای که خود ایشان اعلام کنند را داریم .

رئیس دانشگاه یاسوج اظهار داشت: از استاندار کهگیلویه و بویراحمد می خواهیم بعنوان یک فرد دانشگاهی برنامه جامع خود را برای توسعه استان اعلام کرده و به مردم استان بگویند که برنامه اش برای برون رفت استان از محرومیت کنونی چیست ؟

وی با تاکید بر اینکه امیدواریم استاندار دعوت ما را برای این مناظره بپذیرد و دانشگاه یاسوج میزبان این مناظره باشد ، افزود: پیشاپیش اعلام میکنیم مسئولان دانشگاه یاسوج آماده اند در هر حوزه ای که استاندار استان اعلام کند آماده مناظره با وی ، معاونین ، و مشاورین ایشان هستند .

رحیمی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: همانگونه که انتصاب استاندار بر اساس شیوه نامه ها و آئین نامه های خاص خود است ، انتصاب و یا عزل رئیس دانشگاه نیز براساس شیوه نامه ها و آئین نامه های خاص خود می باشد و همانطور که عزل استاندار به سادگی صورت نمی گیرد ، عزل رئیس دانشگاه نیز به سادگی امکان پذیر نیست .

وی با بیان اینکه انتصاب رئیس دانشگاه باید از طریق شورای عالی انقلاب فرهنگی و با درخواست وزیر علوم انجام بگیرد ، اظهار داشت: در شورای عالی انقلاب فرهنگی روئسای سه قوه حضور دارند ، و اینکه ما میگوئیم عزل رئیس دانشگاه به این سادگی نیست بدون دلیل نمی باشد .

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه رسانه ها انتقادها را بیان کنند ، اما نمی بایست اقدام به تخریب مدیران کنند ، اظهار داشت: در جلسه روز گذشته راجع به هفته پژوهش آقای استاندار گفته اند که اینجانب دبیرکل نیستم که مجبورم مطالبی را بیان کنم .

این مسئول اظهار داشت: بر اساس آئین نامه هفته پژوهش که چهار چوب کشوری دارد ما نمی توانیم خارج از این چهار چوب اقدام کنیم و تکلیف همه دستگاهها در این آئین نامه مشخص است .

رئیس دانشگاه یاسوج تصریح کرد:امیدوارم استاندار کهگیلویه و بویراحمد آئین نامه را مطالعه کرده باشد و اگر مطالعه کرده باشد می داند که رئیس دانشگاه مرکز استان بعنوان دبیر و جانشین رئیس ستاد هفته پژوهش است که میبایست توسط خود ایشان منصوب شود .

رحیمی با تاکید بر اینکه استاندار اینجانب را منصوب نکرده که بخواهد عزل کند، گفت: وی گفته است که آئین نامه هفته پژوهش در روز نهم آبانماه این آئین نامه به دست من رسیده و آن را خوانده ام ، در حالی که این آئین نامه در تاریخ اول آبان 96 توسط آقای دکتر وحید احمدی معاون سابق وزارت علوم به استانداران استانها ابلاغ شده است .

رئیس دانشگاه یاسوج با بیان اینکه به نظر میرسد استاندار این آئین نامه را بخوبی مطالعه نکرده است ، اظهار داشت: استاندار مقام ارشد اجرایی است ، و دانشگاه یک دستگاه اجرایی نیست که استاندار چنین سخنانی را راجع به دانشگاه بگوید .

وی گفت : سوال ما از آقای استاندار این است که اگر هفته پژوهش برای شما اهمیت فراوانی دارد چرا بعد از یک هفته که از ابلاغ آئین نامه آن گذشته شما اولین جلسه را گرفته اید؟ و بر اساس این آئین نامه شما در جلسه اول باید حکم دبیر کل وجانشین ستاد را که رئیس دانشگاه مرکزی است ابلاغ مینمودید نه اینکه د همان جلسه اول بدون ابلاغ حکم دبیر کل اعلام می کردید دبیر کل را عزل کرده ام .

این مسول افزود: استاندار مرا منصوب نکرده که بخواهد عزل کند و همانطور که ایشان گفته من به آئین نامه پایبندم ما نیز اعلام میکنیم به آئین نامه پایبند هستیم ،و به همین خاطر حاضریم در دانشگاه یاسوج در حضور اساتید و دانشجویان با وی مناظره کنیم .

وی تصریح کرد: روال برگزاری هفته پژوهش یک روال همیشگی دارد و در سالهای گذشته نیز بصورتی که قرار بود امسال برگزار شود برگزار می شد .

رئیس دانشگاه یاسوج گفت: هیچ دعوتنامه و حتی تماس تلفنی با بنده راجع به برگزاری نشست هفته پژوهش از سوی استانداری استان شکل نگرفته ، و بر اساس روال سابق معاون پژوهشی دانشگاه بعنوان دبیر کارگروه پژوهشی در جلسات حضور می یابد و نیازی به حضور رئیس دانشگاه نیست.

رحیمی ادامه داد: آمادگی این را داریم ، همانگونه که کنگره ملی مرحوم آیت الله ملک حسینی را با شکوه برگزار کردیم هفته پژوهش را نیز حتی در سطح بین المللی برگزار کنیم و هیچ مشکلی در این ارتباط نیست . اما آئین نامه ها به ما اجازه نمیدهند که برخلاف آن عمل کنیم .

وی افزود: رئیس دانشگاه با استاندار استان همطراز بوده و شان وی معادل شان استاندار است زیرا که وی از طریق شورای عالی انقلاب فرهنگی منصوب می شود .

این مسئول با بیان اینکه ما از اینکه دکتر هاشمی وزیر علوم نشد بسیار متاسف هستیم، گفت: تحولاتی که دکتر هاشمی در دوران سرپرستی خود در وزارت علوم ایجاد کرد معادل چهار سال یک وزیر بود و ما معتقدیم باید فرزندان بومی این استان را در هر مسئولیتی که هستند حمایت کرد .
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۱
0
0
ظاهرا ایشان خبر ندارند که ترکیب شورای عالی انقلاب فرهنگی که تعیین کننده روئسای دانشگاه ها است تغییر یافته است
نام:
ایمیل:
* نظر: