به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۲۷۷۴۳
|
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۰
 خبردنا: این روزها هزینه رفت و آمد برای کسانی که دائما در سفر هستند به دغدغه ای بزرگ تبدیل شده است. بخصوص برای افرادی که به دفعات زیاد با هواپیما سفر می کنند اما آنها برای کاهش هزینه های خود در فکر چاره هستند و مطمئنا در این شرایط خرید بلیط هواپیما با قیمت مناسب اهمیت بسیاری خواهد داشت. خرید بلیط دغدغه ایست که همه مسافران را درگیر خود می کند. در هنگام خرید بلیط هواپیما دو حالت وجود دارد یکی خرید بلیط سیستمی یا همان بلیط برنامه ریزی شده توسط ایرلاین ها میباشد و دیگری خرید بلیط پروازهای چارتری یا همان پرواز چارتری است.
 

چارتر به معنای اجاره یا دربست نمودن است که توسط برخی آژانس ها تمام پرواز یا بخشی از صندلی های هواپیما اجاره میشود و به بلیط های لحظه آخری نیز معروف هستند.
بزرگترین مزیت بلیط چارتر قیمت آن است و بهترین انتخاب در زمانی است که شما برای تاریخ و زمان سفرتان انعطاف بیشتری دارید و میتوانید حتی ارزان تر از هزینه بلیط اتوبوس و قطار با هواپیما سفر کنید. بلیط های چارتری هزینه کمتری نسبت به بلیط های سیستمی دارند. بلیط های سیستمی برای برنامه ریزی سفرهای بلند مدت تهیه می شود و برای کسانی که سفر فوری برایشان پیش می آید مناسب نیستند. این افراد می توانند حتی در لحظه آخر و دم پرواز به سرعت بلیط چارتری رزرو کنند و یا اینکه به راحتی از طریق اینترنت در منزل و محیط کار با هر وسیله ی الکترونیکی مثل تلفن همراه، لپ تاپ، تبلت و غیره از سایت های گردشگری اینترنتی آنلاین بلیط چارتری رزرو کنند.
در بلیط های چارتری امکان تغییر تاریخ و زمان پرواز وجود ندارد و مسافر به هر دلیلی پس از خرید از سفر خود منصرف شود امکان استرداد وجه بلیط امکان پذیر نیست و در واقع پول بلیط می سوزد. استرداد بلیط چارتری قانون خاصی ندارد و بستگی به نظر آژانس مسافرتی که بلیط خود را از آن تهیه کرده اید دارد و اکثر آژانس ها پول کنسلی را به شما باز نمی گردانند به دلیل اینکه این بلیط ها، بلیط لحظه آخری می باشد.
هیچگونه تفاوتی در نوع هواپیما، خدمات، کادر پروازی و دیگر موارد بین پروازهای چارتری و سیستمی وجود ندارد. پرواز های چارتری تمام مسیرها را شامل نمیشود و نسبت به بلیط های سیستمی تنوع مسیر پروازی کمتری دارد و فقط شامل مسیرهای پر رفت و آمد می شود معمولا بلیط چارتری مشهد به تهران و کیش را می توان راحت تر رزرو کرد. اما سامانه هوشمند بلیط چارتر جاینت مسیر پروازی بیشتری را برای سفرهای داخلی و خارجی شما امکان پذیر می کند و همچنین اولین سامانه ای است که بلیط چارتری را استرداد میکند و شما با خیالی آسوده می توانید بلیط چارتری را همانند بلیط سیستمی رزرو کنید.
نام:
ایمیل:
* نظر: