به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۲۹۱۲۵
|
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۲
خبردنا: برخی پزشکان متخصص و فوق تخصص کهگیلویه و بویراحمد مشغول در کلینیک‌های یاسوج، گچساران و دهدشت به بهانه عدم پرداخت کارانه این مراکز درمانی را تعطیل کردند.

به گزارش"خبردنا"، پزشکان در آغاز فعالیت سوگند یاد می‌کنند که هنگام درمان بیماران به درآمد جیب او توجه نکنند و در صورت مواجه شدن با بیمار نیازمند، بدون در نظر گرفتن منافع مادی خود، او را درمان کنند، ولی پزشکان کهگیلویه و بویراحمدی این سوگند را فراموش کرده و در اقدامی عجیب به بهانه عدم دریافت کارانه در محل کار خود در کلینک‌ها حاضر نشدند.

در اینکه پزشکان متخصص و فوق تخصص این استان کارانه را بهانه کرده‌اند شکی نیست زیرا مگر وضعیت اقتصادی پزشکان از پرستاران و سایر کارکنان دانشگاه علوم پزشکی که هنوز نیز کارانه و پاداش دریافت نکرده بدتر بوده که دست به چنین عمل ناشایستی زده‌اند.

البته برخی پزشکان متخصص و فوق تخصص در کلینک‌ها حضور داشته و به بیماران خدمات لازم را ارائه می‌کنند تا شاهد سردرگمی بیمارانی که از  چند روز قبل نسبت بخ تهیه ویزیت اقدام کرده‌اند، جلوگیری شود.

پزشکان معترض به عدم دریافت کارانه نباید فراموش کنند که از سهمیه مناطق محروم استفاده کرده و هم اکنون در شهرهای این استان مشغول فعالیت هستند زیرا مردم شک ندارند که این افراد نه از روی دلسوزی بلکه از سهمیه خاص این مناطق برای عضو هیئت علمی شدن و ...در این دیار ماندگار شده‌ و این روزها مردم را نیز سرگردان کرده‌اند.

پزشکان کهگیلویه و بویراحمدی نباید فراموش کنند که پس از اتمام دوره خود این سوگندنامه را قرائت می‌کنند:

«اکنون که با عنایات و الطاف بیکران الهی دوره دکتری پزشکی را با موفقیت به پایان رسانده‌ام و مسئولیت خدمت به خلق را بر عهده گرفته‌ام، در پیشگاه قرآن کریم به خداوند قادر متعال که دانای آشکار و نهان است و نامش آرامش دل‌های خردمندان و یادش شفای آلام دردمندان، سوگند یاد می‌کنم:

همواره حدود الهی و احکام مقدس دینی را محترم شمارم، از تضییع حقوق بیماران بپرهیزم و سلامت و بهبود آنان را بر منافع مادی و امیال نفسانی خود مقدم بدارم.در معاینه و معالجه حریم عفاف را رعایت کنم و اسرار بیماران خود را، جز به ضرورت شرعی و قانونی، فاش نسازم.

خود را نسبت به حفظ قداست حرفه پزشکی و حرمت همکاران متعهد بدانم و از آلودگی به اموری که با پرهیزکاری و شرافت و اخلاق پزشکی منافات دارد، اجتناب ورزم.همواره برای ارتقای دانش پزشکی خویش تلاش کنم و از دخالت در اموری که آگاهی و مهارت لازم را در آن ندارم، خودداری کنم.در امر بهداشت، اعتلای فرهنگ و آگاهی‌های عمومی تلاش کنیم و تأمین، حفظ و ارتقای سلامت جامعه را مسئولیت اساسی خویش بدانم.

با وجود پیگیری‌های مکرر با بهرام محمدی رئیس هیئت مدیره کلینیک‌های چهارگانه شهید مفتح یاسوج وی حاضر به پاسخگویی نشد.
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
0
0
استان ما حقیقتا بی صحاب هست.سونوگرافی ها هم یک هفته هست پذیرش نکردن
از کهگیلویه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۶
0
0
نه تنها کلینیکهای کهگیلویه تعطیل است بلکه همه پروژه های بهداشت و درمان هم در کهگیلویه بزرگ تعطیل هستند .
دنا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۶
0
0
در یک کلام می توان گفت که انسانیت در پزشکان پول پرست مرده است.
نام:
ایمیل:
* نظر: