به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۳۰۴۹۸
|
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۵
خبردنا: نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی گفت: امنیت و مسائل اخلاقی در فضای مجازی به ویژه تلگرام برای ما مهم است ولی می توانیم با قدرت چانه‌زنی خواسته‌مان را به این شرکت بقبولانیم.

محمدحسین قربانی در حاشیه جلسه غیرعلنی مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران پارلمانی با رد خبر فیلتر شدن تلگرام گفت: بنده به ضرس قاطع می گویم تا این لحظه هیچ تصمیمی برای فیلتر تلگرام گرفته نشده است.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به بخشی از جزئیات جلسه غیرعلنی مجلس گفت: در این جلسه درباره جایگاه، فرصت‌ها و چالش‌های فضای مجازی با دبیر شورای عالی فضای مجازی توضیحات مفصلی در خصوص فضای مجازی مطرح کرد اما باید به این مسئله توجه کرد که تلگرام بخش کوچکی از این فضا را به خود اختصاص داده است و مبادا خودمان را از موقعیت‌های اقتصادی و سایر موقعیت‌هایی که برای تولید ثروت می‌توانیم از آنها استفاده کنیم، محروم کنیم.

وی گردش مالی اقتصاد جهانی از فضای مجازی را 4000 میلیارد دلار اعلام کرد و افزود: در آمریکا 26 درصد و در روسیه 2.4 درصد از تولید ثروت به وسیله فضای مجازی انجام می شود. ما نیز می توانیم برای مدیریت محیط‌زیست و یا هوشمند سازی و یا سایر اهدافی که برای تولید ثروت می توان از آنها بهره گرفت، استفاده کنیم.

وی تنها کشوری که دارای شبکه‌های اجتماعی صد در صد داخلی است را «چین» اعلام کرد و اظهار کرد: اگر بتواینم در ایران شبکه‌های اجتماعی مثل چین به وجود آوریم باید بدانیم که حداکثر 30 درصد از بازار شبکه‌های اجتماعی را به اپلیکیشن های ایرانی اختصاص خواهیم داد و نه بیشتر.

نام:
ایمیل:
* نظر: