به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۳۴۳۴۷
|
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۷
وی ادامه داد: رویکرد هر مسئول وناظری به دانشگاه باید با محوریت و مشارکت دانشجویان باشد.
خبردنا: مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری کهگیلویه وبویراحمد با تشریح خط و مشی ها و برخی آسیب های فرا روی تشکل های دانشجویی، تاکید کرد: دانشجو نباید پادو و پیرو جریان ها، طیف ها و گروه های سیاسی باشد بلکه همواره باید نقش پیشرو بودن خود را در سیر تحولات مختلف حفظ کند.

به گزارش "خبردنا"، علی پرواز در جمع برخی تشکل های دانشجویی دانشگاه های کهگیلویه وبویراحمد اظهار داشت: فعالیت تشکل های دانشجویی همواره دچار آسیب ها و موانع جدی فراوانی در 2 عرصه درونی و بیرونی بوده است.

وی تصریح کرد: غفلت از نقش و جایگاه واقعی دانشجو یکی از آسیب ها و آفت های جدی فراروی تشکل های دانشجویی است که خود زمینه ساز بروز سایر مشکلات و موانع در فعالیت های این قشر شده است.

پرواز ادامه داد: برخی جریان ها و گروه های سیاسی به دنبال نقش پیرو بودن دانشجو هستند در حالی که شان اصلی دانشجو بر پیشرو بودن استوار است.

وی یادآور شد: البته برخی ها حتی نقش پیرو بودن برای دانشجو قایل نیستند و به دنبال پادویی دانشجویان هستند.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری کهگیلویه وبویراحمد با تاکید بر اینکه ، دانشگاه، باشگاه احزاب و گروه های سیاسی نیست، گفت: قوام ودوام یک دانشگاه بر وجود و حضور دانشجویان با انگیزه، پرسشگر و آرمان خواه استوار است.

پرواز با توجه به نقش کمیسیون دانشجویی در دفتر سیاسی و انتخابات استانداری، گفت: رویکرد اصلی در این کمسیون، دانشجو محوری در همه محیط های علمی و دانشگاهی است.

وی با بیان اینکه فعالیت های دانشجویی نباید تنها به شعارها و برنامه های هیجانی محدود شود، گفت: فعالیت ها و برنامه های این تشکل ها باید با نگاه های ژرف و فکرهای عمیق همراه باشد.

پرواز نگاه های ناموزون برخی مسئولان و تصمیم سازان درون محیط های دانشگاهی را از دیگر آسیب های فراروی فعالیت ها و جنبش های دانشجویی برشمرد و گفت: برخی ها تنها به دنبال فعالیت های تفننی و پرکردن اوقات فراغت دانشجویان در محیط های دانشگاهی هستند که این امر در ساحت فعالیت ها و تشکل های دانشجویی نمی گنجد.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری کهگیلویه وبویراحمد از دیگر آسیب های جدی پیش روی جنبش های دانشجویی را نگاه های آمرانه و قیم مآبانه به دانشجو دانست و گفت: مشکلات دانشجو باید در خود دانشگاه و با مشارکت خود دانشجویان حل شود.

وی با بیان اینکه دخالت های بی جا از بیرون بر محیط های دانشگاهی از دیگر آفت ها و موانع جدی تشکل های دانشجویی است، افزود: حتی کمیسیون دانشجویی در دفاتر سیاسی استانداری هم حق دخالت در امور دانشجویان را ندارد بلکه کارکرد اصلی آنها حمایت از فعالیت های دانشجویی است.

پرواز در بخش دیگری از سخنان خود به این جمله عمیق حضرت امام (ره) در زمینه نقش محیط های دانشگاهی که دانشگاه محل و مبدا همه تحولات است، اشاره کرد و افزود: دانشجوی مطالبه گر و آرمانخواه پیش نیاز و بسترساز دانشگاه تحول خواه است.

وی با تاکید بر اینکه فلسفه تاسیس و ایجاد دانشگاه دانشجو بوده است، ادامه داد: رویکرد هر مسئول وناظری به دانشگاه باید با محوریت و مشارکت دانشجویان باشد.

پرواز تاکید کرد: همواره یک دانشجوی پرسشگر، تحول خواه، کنجکاو و چابک در کنار یک مسئول پاسخگو زمینه ساز جامعه ای آرمانی را فراهم می آورد و هرگاه نقش و تکلیف پاسخگویی مسئولان به محاق رفت، جامعه نیز به همان میزان دچار زیان های متعدد شده است.

وی برخی التهابات و تنش های سیاسی حاکم بر استان را یادآور شد، گفت: اصلی ترین راهبرد در حوزه دفتر سیاسی استانداری کهگیلویه وبویراحمد برای بهبود و آرام کردن فضای موجود، ترویج و باب کردن فرهنگ گفت وگو است.

این مسئول سیاسی در کهگیلویه وبویراحمد گفت: به طور معمول فرهنگ گفت و گو همواره 2رقیب جدی شامل فریبکاری و خشونت همراه خود دارد.

پرواز یادآور شد: بدون شک باید بتوان فرهنگ گفت وگو را به جای غلبه خشونت در محیط های دانشگاهی و در میان افراد و گروه های مختلف سیاسی نهادینه کرد.

وی با بیان اینکه گفت وگو یک بازی برد برد است و در این فرهنگ نباید در اندیشه حذف رقیب باشیم از جریان ها و گروه های مختلف سیاسی ، نخبگان و دانشگاهیان استان خواست که در زمینه واقعیت ها ، اولویت ها ، تکالیف و برنامه های مختلف برای پیشبرد اهداف توسعه ای استان گفت وگو کنند.

پرواز در پاسخ به سئوالی در خصوص برخی حرف و حدیث ها و اتفاقات از جمله اعتراض ها و انتقادهایی که از مدیر ارشد اجرایی استان وهمزمانی این مسایل با زمان انتصاب وی به عنوان مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری کهگیلویه وبویراحمد رخ داد، گفت: همزمانی هیچ اتفاق سیاسی نباید به همزبانی میان دلسوزان ، افراد و گروه ها دوستان لطمه بزند.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری کهگیلویه وبویراحمد همچنین به سابقه اصلاح طلبی و فعال سیاسی بودن و حضور فعالانه در تشکل های دانشجویی خود را یادآور شد و گفت: به اصلاح طلبی خود افتخار می کنم.

پروزا تاکید کرد: اصول اطلاح اطلبی مبتنی بر اندیشه های بلند امام و قانون اساسی استوار است.
وی با تاکید بر اینکه پایه های اصلی جریان اصلاحات مبتنی بر 2پایه مستحکم شامل اندیشه و اخلاق استوار است، گفت: بی اخلاقی، سخن های سخیف و برنامه های ضعیف به دور از شان و ساحت اصلاح طلبی و در مسیر انحراف است.

مدیرکل سیاسی و انتخابات کهگیلویه وبویراحمد گفت: روزهای سخت و گردنه های بلندی را پیش رو داریم برای اینکه از این اوضاع و شرایط ویژه عبور کرد ،نیازمند تشریک مساعی همه گروه ها و فعالان سیاسی در استان هستیم.

پرواز تاکید کرد: جریان ها و گروه های سیاسی مختلف اگر دارای دیدگاه های مشترک نیستند، اما دغدغه های مشترک می توانند داشته باشند و گاه برای همکاری و تشریک مساعی همین دغدغه های مشترک نیز کافی است.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری کهگیلویه وبویراحمد خطاب به تشکل های دانشجویی ، جریان های سیاسی و عوامل اجرایی در استان، گفت: در رفتارهای فکری و برنامه های اجرایی خود باید تواضع و فروتنی را پاس داشت و خودبین و خودمحور نباشیم.

وی با بیان اینکه اندیشه و خاصیت فکری وابسته ومحدود به زمان و مکان نیست و اندیشه خود همواره مسیر بیانش را پیدا خواهد کرد، گفت: نمی توان به اعتقاد آنکه یک فکری قدیمی است باید مقابل آن موضع گرفت ، یا اینکه یک فکری تازه مطرح شده باید مفتون آن شویم ، نمی توان به صرف آنکه یک فکر شرقی است تسلیم آن شویم و یا آنکه غربی است دشمن آن فکر باشیم.

این فعال سیاسی در کهگیلویه وبویراحمد گفت: معیار سنجش ارزش فکر ، استدال ومنطق است و زمان ومکان ارزش فکر را تعیین نمی کند.

وی با بیان اینکه فعالیت های جریانی و شناسانامه ای در جامعه یک ضرورت است و باید برای نهادینه شدن آنها تلاش کرد، گفت: البته کسانی که نقاب جریانی می زنند و قلاب قومیتی می اندازند صلاحیت پیش قراولی هیچ جریانی اعم از اصلاح طلبی، اصولگرایی و یا اعتدال را ندارند.

وی از دانشجویان و تشکل های دانشجویی در دانشگاه های مختلف استان خواست که در جهت روشنگری این وضعیت گام بردارند و اجازه سوء استفاده از جریان های سیاسی با قلاب قومیتی و طایفه گرایی را در عرصه سیاسی ندهند.

پروزا تاکید کرد: تا زمانی که در مسئولیت دفتر سیاسی و انتخابات استانداری کهگیلویه و بویراحمد هستم از این دفتر صدای نامانوس با ذائقه طرفداران دولت شنیده نخواهد شد.

وی گفت: قول مساعد خواهم داد که دفتر سیاسی و انتخابات استانداری لجستیک قوم، منطقه ، طایفه و طیف خاصی نخواهد بود.
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
0
0
آره جون خودت
برزگر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
0
0
اقای استاندار از همین الان بفکر عزل ایشان و شخص دیگری بی طرف باش کسی که اطمینان در حفظ امانتداری و بی طرفی را با صدای رسا ..با نه... بیان می کند و بر غالب شدن تفکر خود در جامعه از حالا داد می زند امانتدار خوبی برای مردم از صیانت از حقوق حقه مردم در سال اتی نخواهد بود ان کسی که ایشون انتخاب کرده در اصل مقصر است این چه استانی که متولی انتخابات از الان میگه بی خیال قانون بی حیال امانتداری و بی طرفی و افتخار به تفکر جناحی و سیاسی خود دارد اقای مدیر شما مدیر و رازدار سیاسی همه تفکرات هستی چرا داد بر اصلاح طلبی میزنید اینقدر قانون ضعیف است ..ای وای .ای وای عوض نکنی ما به عدم اجرای قانون در سال اتی از الان هشدار می دهیم ما مردم استان دیگه تحمل بی مدیرتی بی قانونی را نداریم و از قوه قضائیه خواهان بررسی وپیگیری و نظارت بر حوزه های این چنینی را داریم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
0
0
مدیریت محترم سایت عنایت بکن نظرات بزن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
0
0
ازمدیریت محترم سایت عنایت بفرمایید نظرات بزنید با تشکر
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۶
0
0
وای از دروغ و ریاکاری ، همین سخنان شما کافی است که ما شما را دروغگو و ریاکار خطاب کنیم ، اتفاقا شما هم از پادویی به اینجا رسیدی ، اگه راست میگفتی بدون گرایش سیاسی قضاوت میکردی ، قسمتی از مشکلات مردم به برخی از افرادی مثل شما بر میگرده
دانشجوی بی سواد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۶
0
0
بدبخت به این استان که متخصصانش کنار کشیدن و میدان به دانشجوهای دانشگاه آزاد داده شده که هیچ سوادی ندارن و به زور نمره های کیلویی گرفتن ، حالا هم میخواین مشکلات استان را برطرف کنن ، وامصیبتا
نام:
ایمیل:
* نظر: