به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۳۸۸۱۹
|
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۹
صادقی گفت: تهران نشینان اجازه دهند کاندیداهای جریان اصلاحات فردی باشد که شناخت کافی نسبت به مردم و حوزه انتخابیه داشته و از سویی مردم نیز وی را فردی امین برای خود بدانند.
خبردنا: یک فعال سیاسی اصلاح طلب و عضو حزب اعتدال، تدبیر و توسعه در استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بعقیده من، مردم از دو جریان اصلاح طلب و اصولگرا خسته شده و بدنبال گزینه سومی برای نجات از مشکلات موجود در حوزه های اقتصادی، اجتماعی،فرهنگی و سیاسی می گردند، اظهارداشت:‌ در ۴۰ سال گذشته تجربه ثابت کرده که این احزاب نتوانسته اند بخوبی مشکلات و دغدغه های مادی و معنوی مردم را حل کنند.

به گزارش"خبردنا" ، ” امرالله صادقی ”  گفت: معتقدم اصلاح طلبان هنوز از سامان سیاسی مناسبی برخوردار نیستند و فقدان سازمانی پویا برای هدایت جریان اصلاحات به مهمترین نقطه ضعف اصلاح طلبان تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه تعریف اصلاحات از دیدگاه اصلاح طلبان ایران  با تمامی تعاریف اصلاحات متفاوت است، خاطرنشان کرد: اصلاح طلبی در ایران با شاخه محافظه کاری پیوند نزدیکی دارد و بعقیده من تعریف اصلاحات در کشور ما نومحافظه کاری می باشد و البته این اصلاح طلبی بدنبال تغییر تدریجی در حوزه های مختلف است.

عضو شورای مرکزی ستاد انتخابات ریاست جمهوری در کانون ایلات و عشایر(اقوام) حزب اعتدال و توسعه با تشریح آخرین وضعیت اردگاه اصلاح طلبان در حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا، تصریح کرد: متاسفانه باید بپذیریم جریان اصلاحات در این حوزه انتخابیه نتوانسته است موفق باشد و آرمان های اساسی این جریان مهم سیاسی را به هدف برساند.

صادقی، مبارزه با فساد و تامین عدالت را مهمترین شاخصه های جریان اصلاحات دانست و یادآورشد: متاسفانه باید اذعان داشت که جریان اصلاحات در حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا در این شاخصه ها ضعف های اساسی دارد و نباید شرایط بگونه ای رقم بخورد که مردم از اصلاح پذیر بودن سیستم ناراضی باشند.

برخی اصلاح طلبان در بویراحمد بدنبال حذف سیدباقر موسوی هستند

وی در پاسخ به این سوال که جریان اصلاحات برای انتخابات پیش رو چه برنامه ای در حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا دارد؟ هم ادامه داد: بعقیده من هم اکنون برخی از حامیان جریان اصلاحات، این جریان را قربانی و ذبح منافع شخصی خود نموده اند که این قربانی و ذبح زیبنده هیچ اصلاح طلب و دموکراسی خواهی نیست.

این فعال سیاسی در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: این جریان در حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا از شفافیت کافی برخوردار نبوده و متاسفانه جریان مرموزی در این اردوگاه تلاش می کند جریان قدیمی و باسابقه ای مانند جریان ” سیدباقر موسوی جهان آباد ” را از میدان بیرون و درنهایت حذف کند.

صادقی، حذف ” سید باقر موسوی جهان آباد ” نماینده مجالس پنج و ششم شورای اسلامی از حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا را به مصلحت جریان ریشه دار اصلاحات ندانست و خاطرنشان کرد: باید پذیرفت ایشان از قدرت رای آوری و محبوبیت بالایی در بین مردم برخودار است و امکان حذف وی وجود ندارد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا اصلاح طلبان بویراحمد ودنا برای انتخابات مجلس یازدهم شورای اسلامی به وحدت می رسند یا خیر؟ هم ادامه داد: با روند موجود بعید می دانم اتحادی صورت گیرد و اگر قرار بر اتحاد باشد باید گزینه ای برای این انتخابات از سوی جریان اصلاحات کاندیدا شود که بتواند آرای جوانان زیر ۳۰ سال را جمع آوری و در سبد رای خود بریزد نه کاندیدایی که سال های سال است از میادین مختلف در بین مردم نبوده و اکنون بدنبال سهم خواهی از جریان اصلاحات است.

تهران نشینان کاندیدای بویراحمد نشوند

یک فعال سیاسی اصلاح طلب و عضو حزب اعتدال، تدبیر و توسعه در استان کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به این سوال که آیا موافق گزینه هایی نظیر ” وکیلی و فروزان ” برای کاندیداتوری از سوی جریان اصلاحات در بویراحمد و دنا هستید؟ هم اظهارداشت: این آقایان در تهران کاندیدا شوند بهتر از این است که بخواهند در بویراحمد و دنا اعلام موجودیت کنند همانطوری که آقای ” وکیلی ” بعنوان یک پایگاه برای استان مخصوصا شهرستان های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی حضور داشته و قطعا این حضور می تواند بنفع مردم ما مثمرثمر باشد.

صادقی گفت: تهران نشینان اجازه دهند کاندیداهای جریان اصلاحات فردی باشد که شناخت کافی نسبت به مردم و حوزه انتخابیه داشته و از سویی مردم نیز وی را فردی امین برای خود بدانند.

وی با بیان اینکه اصلاح طلبی پیراهنی نیست که بخواهیم از یک مغازه خرید و فروش کرده و یک شبه هم اصلاح طلب بشویم، خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی کاندیداها فقط نام اصلاحات را یدک می کشند و اعتقادی به این جریان نداشته در حالی که ادعای اصلاح طلبی هم می کنند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب در استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: در انتخابات مجلس دهم شورای اسلامی متاسفانه برخی از آقایان مدعی اصلاحات از ردصلاحیت ” سیدباقر موسوی جهان آباد ” مطلع شده بودند و در آن فاصله زمانی کوتاه اقدام به نوشتن میثاق نامه ای کرده و فردی را بعنوان نامزد نهایی این جریان معرفی نموده که در آن زمان این اقدام هم ناپسند و هم مناسبتی نداشت.

اصلاح طلبان بویراحمد و دنا میثاق نامه شبانه مخفی ننویسند

صادقی با اشاره به شکست کاندیدای اصلاحات در دو دور گذشته انتخابات در حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا، تصریح کرد: میثاق نامه های شبانه و مخفی نمی تواند عامل پیروزی و تداوم جریان اصلاحات در این حوزه انتخابیه باشد و به عقیده من باید شفاف سازی های صورت گرفته تا مردم براحتی به این جریان سیاسی آزادانه رای مثبت بدهند.

وی گفت: اصلاح طلبان باید بدانند که مردم امین آنها بوده و بدون مردم هیچ و پوچ هستیم که امیدواریم در انتخابات پیش روی امسال شاهد نوشتن میثاق نامه های مخفی شبانه در اردوگاه اصلاح طلبان در حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا نباشیم.
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رحیمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۱
0
0
جناب آقای مهندس صادقی همانگونه که بیان فرمودید، جریان اصلاحات نه تنها از سازماندهی لازم جهت حضور مقتدرانه در انتخابات برخوردار نمی باشد بلکه از اعتماد مردمی به عنوان سرمایه های اجتماعی نیز بی بهره است. جریان اصلاحات در انتخابات دوره گذشته با کمک به زارعی که اساساً فاقد شناسنامه سیاسی است می خواست خود را احیاء نماید اما توفیقی حاصل نشد. ضمن احترامی که برای جنابعالی به عنوان یک برادر فرهیخته قائل هستم باید عرض نمایم که متوسل شدن به زارعی یا جریان اصلاحات، مانند گریستن بر قبری است که هیچ مرده ای در آن وجود ندارد.
اصلاح طلب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۹
0
0
جناب صادقی عزیز و بزرگوار تا جایی که اطلاع دارم حداقل جناب فروزان از نیروهای اصیل و ریشه دار جریان اصلاحات در بویراحمد و استان می باشند و هیچ تردیدی در خصوص ایشان وجود ندارد. اگه جنابعالی لطف بفرمایید این اصلاح طلبی که شما میفرمایید معرفی کنید ممنون میشم، نمیشه که همینجوری چند نفر را بطور کلی کنار بزنیم و هیچ الترناتیوی هم ارائه ندهیم، اگه اینجوری باشه تا ما هم بگیم عتدال و توسعه شما هویت اصلاح طلبی نداشته و ندارد!!!
نام:
ایمیل:
* نظر: