به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۱۱۲۲۶
|
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۶
با حضور مسئولین کشوری و استانی :
چمن ابراز کرد: خلاقیت به مفهوم دور زدن قانون نیست بلکه به مفهوم حسن استفاده از خلاهای قانونی و ابتکار در جذب منابع است.
خبردنا : مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با حضور مسئولین استانی و کشوری در یاسوج برگزار شد .

به گزارش"خبردنا"  رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در این مراسم گفت: با جذب پزشکان موردنیاز در سه سال اخیر، کمبود پزشک عمومی و متخصص در استان به میزان زیادی رفع شد.

رضا چمن در آئین تودیع خود سه اصل خداباوری، خردمندی و خلاقیت را مهم‌ترین اصول کاری یک مدیر موفق عنوان کرد و اظهار داشت: بسیاری از مباحثی که در دروس گوناگون است ذیل این سه مولفه قابل طرح هستند.

وی افزود: اگر در مدیریت خداباور باشیم اصل تعهد در مدیریت را در برنامه‌ها اجرا می‌کنیم، مدیر خداترس علم و هدف خود را با شجاعت در جهت رسیدن به اهداف به کار می‌برد.

رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه اگر در جهت تحقق اهداف حق طلبانه عمل نکنیم به فرمایش امیرالمومنین این مدیریت عسطه بزی نمی‌ارزد، تصریح کرد: البته انجام این کار دشوار است، بنابراین در این مسیر و برای رعایت اصول باید آمادگی بسیاری از ترکش‌ها را داشت.

چمن دومین اصل را خردمندی عنوان و با بیا اینکه در حوزه معرف شناسی خردمندی بالاتر از دانشمندی است، اظهار کرد: در مدیریت باید خردمندانه عمل کرد، اگر بصیرت را در نظر داشتیم و نظام سلامت را به صورت تمام و کمال شناختیم، می توان با تکیه بر اصل خردمندی و استفاده هوشمندانه از رفرنس‌های مدیریت موفق بود.

وی سومین اصل مهم در مدیریت را خلاقیت عنوان و ابراز کرد: خلاقیت به مفهوم دور زدن قانون نیست بلکه به مفهوم حسن استفاده از خلاهای قانونی و ابتکار در جذب منابع است.

رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه هر مدیری در هر مقعطی که پست مدیریت را تحویل بگیرد چالش‌هایی را پیش روی دارد، تصریح کرد: در سال 92 این دانشگاه جز بدهکارترین دانشگاه‌های کشور بود که همان سال اول با رایزنی حدود 27 میلیارد از بدهی‌های دانشگاه تسویه شد و سال بعد تا حدودی تلاش کردیم این فاصله را کم کنیم.

چمن جذب پزشکان متخصص را از مهم‌ترین عملکردهای دانشگاه علوم پزشکی در سال‌های اخیر عنوان کرد و ادامه داد: در شروع کار کمبود متخصصانی از جمله متخصص اطفال و 30 درصد کمبود پزشک عمومی داشتیم که هم اکنون این کمبود وجود ندارد.

وی راه‌اندازی دو مرکز ام.آر.آی و دو سی.تی.اسکن، بازسازی و تجهیز بیش از 85 درصد بخش‌های بیمارستانی را از دیگر عملکردهای دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در سه سال اخیر عنوان کرد.

رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه آموزش و پژوهش از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، گفت: با وجود کمبود اعتبارات در حوزه آموزشی نیز تلاش‌هایی انجام دادیم که راه‌اندازی دستیاری جراحی و دستیاری زنان از مهم‌ترین این اقدامات بود.

چمن تصویب معاونت پژوهشی و معاونت غذا و دارو و راه‌اندازی مرکز رشد دانشگاه را از دیگر عملکردها عنوان کرد و افزود: مرکز تحقیقات گیاهان دارویی برای نخستین بار در بودجه سال 96 ردیف بودجه‌ای گرفت.

وی عنوان کرد: به دلیل روند رو به توسعه‌ این دانشگاه در سال‌های اخیر، هم‌اکنون از لحاظ بودجه‌ای نسبت به بسیاری از استان‌های دیگر وضعیت بهتری داریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در طول دوره فعالیتم از هیچ تلاشی برای توسعه حوزه سلامت استان فروگذار نکردم، گفت: از همه همکارانم می‌خواهم که رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی را در ادامه این مسیر یاری دهند.

در ادامه این مراسم  سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از کسری بودجه ۶۱ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومانی این دانشگاه خبر داد.

دکتر اورنگ ایلامی در آیین معارفه خود با اشاره به اینکه این دانشگاه حدود یک هزار و 990 دانشجو و بیش از 6 هزار نفر پرسنل دارد، اظهار داشت: هم‌اکنون 350 خانه بهداشت، 5 بیمارستان و 70 مراکز بهداشتی درمانی در این استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه مشاغل کارگری، نیروهای طرحی، پیام‌آوران بهداشت و متخصصین ضریب k افرادی هستند که باید حقوق آنها از درآمد دانشگاه اختصاصی دانشگاه پرداخت شود، افزود: این هزینه‌ها کمر سیستم دانشگاه را شکسته و نیازمند مساعدت همه مسئولان است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با اشاره به اینکه این دانشگاه 61 میلیارد و 900 میلیون تومان کسری بودجه دارد، عنوان کرد: از این میزان، در سرفصل‌های بهداشت و درمان 34 میلیارد تومان کسری حقوق خزانه‌ای و در بخش آموزش حدود 9 میلیارد و 200 میلیون تومان کسری حقوق خزانه‌ای داریم.

دکتر ایلامی با بیان اینکه با راه‌اندازی طرح تحول نظام سلامت، خدمات بزرگی به حوزه سلامت استان ارائه شد، گفت: دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد هم‌اکنون حدود 91 میلیارد و 900 میلیون تومان بدهی دارد.

وی به مطالبات 89 میلیارد و 800 میلیون تومانی این دانشگاه از سازمان‌های بیمه‌گر اشاره داشت و اظهار کرد:‌ اگر این مطالبات به موقع پرداخت شود تراز ما بهبود می‌یابد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد دلایل کسری بودجه را عدم توجه به شاخص‌ها و توسعه‌های انجام شده، افزایش تخت بیمارستانی، بخش بیمارستانی و اورژانس‌های جاده‌ای و شهری در حوزه درمان، افزایش دانشجو و افزایش دانشکده در حوزه آموزش و افزایش خانه‌های بهداشت، مراکز بهداشتی، درمانی و شبکه‌های بهداشتی درمانی در حوزه بهداشت عنوان کرد.

ایلامی از تغییر در سیستم بودجه‌بندی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و تصریح کرد: سیستم بودجه‌بندی این دانشگاه قرار است از روش افزایشی به روش عملکردی تغییر پیدا کند و با توجه به توسعه در بخش‌های مختلف برای تخصیص بودجه برنامه‌ریزی شود.

وی به پروژه‌های عمرانی نیمه تمام دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد اشاره داشت و گفت: امید داریم بسیاری از این پروژه‎ها، تا پایان دولت به مرحله بهره‌برداری برسند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد افزود: از جمله این پروژه‌ها، می‌توان به بیمارستان 96 تختخوابی گچساران اشاره داشت که هم‌اکنون حدود 97 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و امیدواریم تا ماه‌های آینده به بهره‌برداری برسد.

ایلامی کیلینیک درمانی یاسوج با 88 درصد پیشرفت فیزیکی، کتابخانه مرکزی دانشگاه، سلف سرویس دانشگاه و کلینیک تخصصی گچساران را از دیگر پروژه‌های مهم دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد.

وی همچنین به سیاست‌های پیش رو اشاره داشت و تصریح کرد: نظارت بر حسن اجرای طرح تحول نظام سلامت، توجه ویژه به مناطق محروم و نقاط دورافتاده استان، بازدید از بیمارستان‌ها و شبکه‌ها به صورت دوره‌ای و منظم را از مهم‌ترین برنامه‌های پیش روی خود عنوان کرد و ادامه داد: تغییرات ضروری مدیریتی با تکیه بر اصل اعتدال و شایسته سالاری را نیز در پیش داریم.

به گزارش"خبردنا" دکتر اورنگ ایلامی در این آیین به عنوان سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی یاسوج معرفی و از خدمات رضا چمن رئیس پیشین این دانشگاه نیز تجلیل شد.
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
موسوی نژاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۲
0
2
درود خدا بر علم و سواد و صداقت دکتر چمن شخصیت بزرگ دوست داشتنی که برای همیشه در قلب مردم استان ما محبوب است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۲
0
2
مایه فخر و مباهات استان حیف قدردان زحمات و تلاشهایتان نبودیم ولی از کارکنان کاری برنمی آمد جزاینکه فقط ازشما تشکر کنیم دکتر چمن ماندگار خواهی بود
مهرداد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۳
0
2
درود بر سایت خبر دنا
همه ماها و شماها که طرفدار مدیران نخبه بومی هستیم حقیقتا از رفتن دکتر چمن باید گریه کنیم و به حال این استان سیاست زده که تحمل نخبگان بومی را ندارد افسوس بخوریم. کار دیگری نمی شه کرد
کشاورز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۳
0
1
بیچاره کهگیلویه بزرگ که حامی عدالت خواهش را از دست داد
تا کی باید شاهد نخبه کشی در این استان بی در و پیکر باشیم مگه استاندار خواب تشریف دارند مگه یک نماینده حق طلب بین نماینده ها نیست که این اتفاق ناگوار می افتهگ
تمام مردم از این اتفاق شوکه شدند. انصافا حیف شد که یک متخصص روشنفکر با تجربه را به همین سادگی از دست دادیم.
هم استانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۳
0
1
درود بر عدالت درود بر قانون و درود بر دکتر چمن قانونمند
احمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۳
0
1
خداوند افراد بی قانون را نیامرزد که باعث محرومیت استان می شوند عدالت در عمل دکتر چمن ستودنیست .
دکتر م
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۳
0
1
حیف و صد حیف که عزیز آزاد اندیش و دوست خوشفکر از میان ما رفت که در این سالها سیمای سلامت استان را متحول کرده بود الحق که دکتر چمن شایسته وزارت بهداشت بود باید همه ما و مخصوصا نمایندگان استان و باز بخصوص رسانه ها تلاش می کردند تا در دولت بعد دکتر چمن وزیر بهداشت باشد.
نام:
ایمیل:
* نظر: