به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۱۱۶۶۴
|
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۳
مولاوردی :
وی گفت: همه این‌ قطعنامه‌ها به ویژه قطعنامه شورای امنیت به صورت یکجا لغو شد که تحقق این وضعیت بی‌سابقه است و ما توانستیم با مذاکره بازی برد -برد را به دست آوریم.
خبردنا: معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با تشریح دستاوردهای برجام در یکسال گذشته، اظهار داشت: قدرت های اروپایی به برجام پایبند خواهند بود هرچند که آمریکایی‌ها بدعهدی کند.

به گزارش"خبردنا"  "شهیندخت مولاوردی" در شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: رئیس جمهور آمریکا نگرانی‌هایی برای کشورهای دنیا و حتی کشورهای 1+5 ایجاد کرده است.

وی افزود: باوجود اینکه رئیس جمهور جدید آمریکا در ارتباط با برجام اظهار نظرهایی می‌کند اما دیروز و امروز شاهد بودیم که قدرت‌های اروپایی پایبندی خود را به این تعهد بین‌المللی و مصوبه شورای امنیت اعلام کردند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: در مسیر مذاکرات بدون شک با بدعهدی‌هایی مواجه هستیم اما بد عهدی‌ها از ارزش مذاکرات کم‌ نمی‌کند و هر کدام باید در جای خود مورد واکاوی قرار گیرد.

مولاوردی افزود: دوستان ما نباید سعی کنند در زمین دشمن بازی کنند و اکنون همه وظیفه داریم برای حرکت به سمت توسعه و پیشرفت کشور به دولت کمک کنیم.

وی به دستاوردهای متعدد ایران بعد از برجام و ایران قبل از برجام در مجامع بین‌المللی اشاره و خاطرنشان کرد: ایران در ذیل فصل هفتم منشور ملل متحد، تهدیدی برای صلح و امنیت بین‌المللی بود ولی برجام سایه این وضعیت را از سر کشور برداشت و اکنون شاهد عادی‌سازی روابط سیاسی و بین‌المللی میان جمهوری اسلامی و کشورها و سازمان های مختلف هستیم.

مولاوردی با اشاره به لغو ساز و کارهای نظارتی شوای امنیت بعد از برجام، هم تصریح کرد: 19 قطعنامه در مورد ایران صادر شده که شش مورد را شورای امنیت سازمان ملل و بقیه را شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی صادر کرده بود.

وی گفت: همه این‌ قطعنامه‌ها به ویژه قطعنامه شورای امنیت به صورت یکجا لغو شد که تحقق این وضعیت بی‌سابقه است و ما توانستیم با مذاکره بازی برد -برد را به دست آوریم.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، لغو واردات پتروشیمی و سرمایه‌گذاری در نفت و گاز و لغو تحریم‎‌‌های مربوط به کشتی‌سازی و کشتیرانی را از دیگر دستاوردهای برجام برشمرد.

مولاوردی افزود: لغو تحریم صنایع خودرو، لغو تحریم‌های خرید ، فروش نفت ، صادرات نفت ایران و لغو فروش هواپیما به ایران از دیگر دستاوردهای برجام است.

وی باتاکید براینکه اگر برجام نبود شرایط خوبی در کشور نداشتیم، اظهارداشت: دولت با مدیریت جهادی توانست وضعیت نامناسب و میراثی که از دولت قبل به ما رسیده بود را بهبود بخشد.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: اکنون شاهد جذب سرمایه‌گذاری خارجی 11 میلیارد و 300 میلیون دلار در کشور در یکسال اخیر و تک رقمی شدن نرخ تورم هستیم.

مولاوردی افزود: برجام دستاوردهای زیادی برای جهموری‌اسلامی ایران داشت و شاید خیلی‌ها، دستاوردهای برجام را به صورت ملموس به حساب نیاورند.

وی گفت: برجام 100 دستاورد مهم برای کشور داشت که تثبیت حقوق هسته‌ای ملت ایران یکی از دستاوردهای بزرگ برجام بود.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده افزود: قبل از برجام با وضعیت سیاسی و امنیتی‌سازی برنامه هسته‌ای ایران که منجر به ایران هراسی در دنیا شده بود مواجه بودیم که پس از برجام به این مسئله پایان داده شد.

مولاوردی گفت: ایران اکنون به یک کشور نقش آفرین در سطح منطقه تبدیل شده و برای حل و فصل مشکلات و پایان دادن به تنش‌های کشورهای همسایه به عنوان یک کشور ممتاز در نظر گرفته می‌شود.
نام:
ایمیل:
* نظر: