به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۱۱۶۸۷
|
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰
خبردنا : رسانه‌ها از افزایش میزان کمک‌های نظامی دولت آمریکا به گروه‌های مخالف دولت اسد در سوریه خبر دادند.

به نوشته وبگاه شبکه «راشا تودی» روزنامه «یو اس ای تودی» امروز سه‌شنبه گزارش کرده است که این جنگ افزارها به نیروهای مخالف دولت «بشار اسد» که نزدیک به مواضع داعش در رقه سوریه هستند، ارسال می‌شود.

بر اساس این گزارش، این سلاح‌ها از راه هوا برای مخالفین حکومت سوریه ارسال می‌شوند و آن‌طور که سرهنگ «جان دورین» سخنگوی نیروی هوایی آمریکا در بغداد گفته است که این تجهیزات برای جنگ‌های نامنظم کاملا ضروری هستند.

نیروهای دموکراتیک سوریه (SDF)که عمدتا کردهای مخالف بدنه آن را تشکیل داده‌اند، از جمله گروه‌هایی هستند که ازسوی ائتلاف آمریکا در سوریه مورد حمایت قرار دارند.

نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا ارسال کمک نظامی از طریق هوا به گروه‌های مخالف دولت اسد را ادامه می‌دهند به طوری‌ که ژنرال «کارلتون اورهارت» فرمانده نیروهای ویژه نیروی هوایی آمریکا در این زمینه مدعی شد: «گسترش عملیات امداد رسانی هوایی کمکی به نیروهای مخالف دولت سوریه برای با پس‌گیری رقه است.»

باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا دسامبر گذشته برخی محدودیت‌ها در کمک رسانی نظامی به مخالفان دولت سوریه را رفع نمود و گفت که اگر این گروه‌ها در تلاش های ضد تروریستی ائتلاف آمریکا قرار دارند، کمک به آن‌ها صورت پذیرد.
نام:
ایمیل:
* نظر: