به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۱۱۶۹۰
|
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰
خبردنا : آمریکا در واکنشی دیرهنگام به اعدام سه شهروند شیعه در بحرین، تأکید کرد گزارش‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد این سه شهروند «زیر شکنجه» و «به‌اجبار» تن به اعتراف داده‌اند.

 واکنش‌ها به جنایت رژیم بحرین درخصوص اعدام سه جوان انقلابی به اتهام ادعایی هدف قرار دادن نیروهای پلیس در «الدیه»، همچنان ادامه دارد.

«جان کربی» سخنگوی وزارت خارجه روز سه‌شنبه به این اقدام رژیم آل‌خلیفه واکنش نشان داده و از آن انتقاد کرده ‌است.

به گفته کربی، واشنگتن «نگران است که این اعدام‌ها در حالی صورت گرفته که تنش‌ها در بحرین روبه‌فزونی‌‌ است.»

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، حمله به نیروهای پلیس و ماموران انتظامی را محکوم کرده، در عین حال افزوده است «ما شاهد این اتهام‌ها بودیم که افراد اعدام ‌شده، قربانیان شکنجه بودند و بخش‌هایی از مدارک و شواهدی که علیه آن‌ها استفاده شده نیز، تحت اعترافات اجباری، جمع‌آوری شده‌ است.»

اتهام‌هایی که سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از آن سخن می‌گوید، پیشتر هم از سوی فعالان بحرینی و هم از سوی سازمان‌های بین‌المللی ناظر بر حقوق بشر، مطرح شده بود.

در بخشی دیگر از گفته‌های کربی، از دولت بحرین خواسته شده راه مصالحه را در پیش گرفته و با اقداماتی فراگیر، خواسته‌های اکثریت مردم کشور خود را در نظر بگیرد: «ما معتقد هستیم این کار بهترین راه برای به‌ حاشیه‌ راندن خشونت‌طلبان و ایجاد امنیت و ثبات در منطقه است.»

بحرین از متحدان راهبردی آمریکا در منطقه غرب آسیا است و مقر فرماندهی ناوگان پنجم ارتش آمریکا نیز در این کشور قرار دارد.

طبق این گزارش، مقام‌های بحرینی، یکشنبه گذشته خبر اعدام «عباس السمیع»، «سامی مشیمع» و «علی السنکیس» را اعلام کردند. هر سه نفر متهم به بمب‌گذاری در سال 2014 بودند. اعدام این سه شهروند، نخستین از این دست پس از شکل‌گیری انقلاب مردمی در بحرین طی 6 سال گذشته ‌است.
نام:
ایمیل:
* نظر: