به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۱۱۹۲۶
|
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۹
مدیرکل دفتر فنی استانداری خبر داد:
وی گفت: بالارفتن ارزش ملک در شهرستان های بویراحمد و دنا یکی از دلایل گسترش پدیده شوم زمین خواری است که حضور مقتدر دستگاه قضایی را در این امر به فوریت نیازمندیم.
خبردنا: مدیرکل دفتر فنی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، عامل اول پدیده شوم زمین‌خواری در مناطق مختلف این استان را قصور متولیان با این پدیده خواند و رشد آن را وحشتناک نامید.

سیدحسین کاظمی به "خبردنا" گفت: نمی‌خواهیم فعلا به آمار کلی پدیده زمین‌خواری در کهگیلویه و بویراحمد بپردازیم اما فقط بدانید این آمار، آمار وحشتناکی است.

وی روند کنونی پدیده شوم زمین‌خواری در کهگیلویه و بویراحمد را روندی بسیار روبه رشد و صعودی دانست و اظهارداشت: به نظر می‌رسد در حوزه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، مدیرکل این مجموعه مدیری قاطع برای برخورد با این پدیده باشد اما زیرمجموعه همانند مدیر خود در برخورد با این پدیده قاطع نیستند.

مدیرکل دفتر فنی استانداری کهگیلویه و بویراحمد افزود: شهرستان‌های دنا، بویراحمد ، گچساران و کهگیلویه به ترتیب شهرستان‌هایی از این استان هستند که باپدیده زمین خواری روبه رو هستند و البته در شهرستان های دنا و بویراحمد این پدیده، شدت بیشتری نسبت به سایر شهرستان های استان دارد.

کاظمی با تقدیر از فعالیت‌های دستگاه قضایی بویژه رئیس کل دادگستری، دادستان و دادستان دنا در این ارتباط، تصریح کرد: اگرچه تلاش مسوولان قضایی در استان قابل تقدیر است اما از دستگاه قضائی در کهگیلویه و بویراحمد صمیمانه می خواهیم قاطعیت بیشتری نسبت به گذشته راجع به برخورد قانونی با پدیده شوم زمین خواری از خود نشان دهند.

وی گفت: در محدوده " سرگچینه دهستان دشتروم بویراحمد " 53 هکتار از اراضی ملی با به آتش کشاندن درختچه های کوهی به تصرف برخی افراد سودجو درآمده است.

مدیرکل دفتر فنی استانداری کهگیلویه و بویراحمد افزود: برخی افراد سودجو، بسیاری از درختچه های کوهی را به آتش کشانده و سپس اقدام به کشاورزی و کشت " گندم و جو " در این اراضی ملی کرده اند.

کاظمی با غیرقانونی خواندن این اقدام، اظهارداشت بنظرمی رسد: نشست های کارگروه مبارزه با زمین خواری در این استان بازدارندگی مثبتی به همراه نداشته و " حرص و طمع " برای غارت و تخریب اراضی ملی دوچندان شده است.

وی گفت: بالارفتن ارزش ملک در شهرستان های بویراحمد و دنا یکی از دلایل گسترش پدیده شوم زمین خواری است که حضور مقتدر دستگاه قضایی را در این امر به فوریت نیازمندیم.

مدیرکل دفتر فنی استانداری کهگیلویه و بویراحمد افزود: افزایش روند پدیده شوم زمین خواری در مناطق مختلف این استان بویژه بویراحمد و دنا بخوبی احساس می شود که می طلبد متولیان برخورد با این پدیده تلاش شان را دوچندان کنند.
نام:
ایمیل:
* نظر: