به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۱۲۰۲۵
|
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰
خبردنا : ۶۰ ساعت از عملیات امداد و نجات در ساختمان پلاسکو می‌گذرد. حضور نیروهای مختلف از نهاد‌ها و دستگاه‌های مختلف هماهنگ شده‌اند تا اطفا حریق و نجات مفقودین را انجام دهند. آوار برداری و همین‌طور حفر تونل برای رسیدن به طبقات زیرین پلاسکو از جمله مهمترین اقدامات صورت گرفته در ساعت های گذشته بوده است.
 
رئیس ستاد مدیریت بحران حادثه پلاسکو را محمدباقر قالیباف، شهردار تهران بر عهده دارد. و ذیل آن ستاد مدیریت بحران شهرداری منطقه ۱۲ است فرمانده  میدانی را مهندس مازیار حسینی معاونت عمرانی شهردار انجام می‌دهد و امکانات خود را برای این مهم بسیج کرده است. آتش نشانی تهران لایه بعدی مدیریت بحران است که بواسطه داشتن نیروی انسانی متخصص و کارآمد نیروی انسانی حاضر در عملیات را تامین کرده است و مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری تهران نیز فرمانداری اطفای حریق و آواربرداری را بر عهده گرفته است.  همچنین بخش امداد و نجات هم توسط کمیته مشترک ستاد بحران وزارت بهداشت و فرمانداری مدیریت می شود.
 
مدیرت بحران ساختمان پلاسکو


از طرفی تجهیزات و ادوات لازم برای این عملیات را معاونت عمرانی تامین کرده است. این در حالی است که بخشی از تجهیزات نظیر جرثقیل‌ها و قیچی هیدرولیکی خیلی  بزرگ را  قرارگاه خاتم ‌الانبیا به محل عملیات رسانده و در اختیار معاونت عمرانی قرار داده است.
 
آتش نشان ها بی وقفه کارهای اجرایی را انجام می دهند. از سوی دیگر کارهای خدماتی نظیر حضور کامیون‌ها، بولدوزرها و جرثقیل‌ها توسط نیروهای عمرانی، مدیریت می شود و کارها را پیش می برد.
 
گفتنی است که گروه های مردمی  متخصص که به صورت داوطلبانه برای کمک به پیشبرد عملیات اعلام آمادگی کرده اند با بخش عمرانی هماهنگ شده اند و تجهیزات مورد نیاز را با خود آورده اند و در موارد نیاز وارد عملیات امداد شده‌اند.
نام:
ایمیل:
* نظر: