به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۱۲۰۴۹
|
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۶
آتش نشانی‌ها با ساختار شبه نظامی شکل گرفته وی هدفشان نجات جان انسان‌ها و رضایت خداوند است.
خبردنا : عضو شورای اسلامی شهریاسوج گفت : عضو شورای اسلامی شهریاسوج گفت: براساس بررسی‌های انجام شده نیمی از واحدهای مسکونی و تجاری یاسوج در مقابل حوادثی نظیرآتش سوزی وسوانح دیگر ایمنی لازم را ندارند.

به گزارش"خبردنا"، علی اکبری‌تبار در آئین گرامی‌داشت یاد و خاطره آتش نشانان شهید پلاسکو در ایستگاه مرکزی یاسوج اظهار داشت: بخشی اعظم این واحدها فاقد طرح جامع و تفصیلی و نقشه استاندارد بوده و بخش دیگر به صورت غیرمجاز وفاقد نظارت کارشناسان شهری احداث شده است.

وی با بیان اینکه برای مقاوم سازی این واحدها باید اقدام عاجلی از سوی مسئولان و دست اندرکاران شهرسازی صورت گیرد عنوان کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد واحدهای تجاری استاندارد لازم و ایمنی کافی نداشته و باید ایمن سازی شوند به گونه‌ای که همه این واحدها در هسته مرکزی شهر یاسوج واقع شده است.

اکبری تبار افزود: بارها در مناسبت‌های مختلف این مسئله تاکید شده که بسیاری از ساختمان‌های مسکونی، تجاری و حتی اداری باید به لحاظ ایستایی پایدار باشد اما به لحاظ ایمنی وضعیت خوبی ندارد و بسیاری از آن فاقد سیستم اطفای حریق هستند.

وی با تقدیر از رشادت‌های آتش نشانان شهید درحادثه ساختمان پلاسکو گفت: آتش نشانی‌ها با ساختار شبه نظامی شکل گرفته وی هدفشان نجات جان انسان‌ها و رضایت خداوند است.

اکبری تبار با بیان اینکه در اساسنامه این سازمان نجات جان انسان‌ها به عنوان وظایف ماموران آتش نشانی آمده است تصریح کرد: در اساسنامه هیچ سازمانی چنین وظیفه‌ای قید نشده و این نشان می‌دهد که وظیفه سنگینی برعهده آتش نشانان است.

عضو شورای شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: آتش نشانی 47 وظیفه برعهده دارد و ارتباط شهروندان با آتش نشانی یاسوج بسیار نزدیک است.


نام:
ایمیل:
* نظر: