به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۱۳۲۱۵
|
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۷
خبردنا :  مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد از پیگیری برای ثبت ملی دمپخت (شله گوشتی) به عنوان برند غذای سنتی این استان خبر داد.

" محمود باقری "در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم "،  با تأکید بر لزوم حفظ آثار تاریخی و برندهای سنتی استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهارداشت: امسال 17 اثر تاریخی این استان آماده ثبت ملی شده و علاوه بر این در حوزه غذا نیز اقداماتی برای ثبت غذاهای محلی استان انجام گرفته است.

انصافا باید به زحمات دوستان گردشگری  و میراث فرهنگی " کهگیلویه و بویراحمد " بویژه برادر ارزشمند و پیگیر مان در ثبت ملی " دمپخت " صمیمانه تبریک گفته و به مردم استان گفت به داشتن چنین مدیرانی که در حال تلاش برای ثبت ملی چنین غذاهای هستند نیز تبریک گفت .

همچنین یک تبریک دیگر باید به مغازه داران محور  قدیم "بابا میدان - یاسوج " گفت که با تابلو های " دمپخت موجود است " توانستند قبل از مسئولان گرام چنین غذای به این مهمی را به مشتریان عرضه نمایند .

یک تبریک دیگر به " دمپخت " که توانست مسئولان را متقاعد کند تا او را ثبت ملی نمایند . فقط ما از " دمپخت " خواهش می کنیم منبعد برای ما " کلاس " نزارد که ثبت ملی شده ام و افاده بیاید . ممنون از همه مسئولان ارشد استان بویژه مهندس " محمود باقری " .
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
شکارچی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۶
0
0
واقعا باید ثبت ملی بشه چون دمپختای ما(شله گوشتی) انهم با طعم گوشت شکاردنا انقدر خوشمزه است که ثبت ملی که هیچ باید ثبت تاریخ بشه بااینحشاب اقای باقری باید با محیط زیست تفاهم نامه بنویسه تامحیط زیست هم ازای نافتخار ملی بی نصیب نمونه
اعتدال
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۶
0
0
خسته نباشید به مسئولین مهمتر استان ونمایندگان بابت انتخاب مدیران میراث ،محیط زیست امورعشایر وامثالهم
نام:
ایمیل:
* نظر: