به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۱۳۵۱۸
|
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۱
خسارات اعلام شده بیشتر خسارات زیرساخت‌ها است و شهرداری‌ها و بنیاد مسکن در روستاها و شهرداری‌ها در بخش شهری در حال کارشناسی و برآورد خسارات هستند.
خبردنا :  فرمانداری بویراحمد گفت: بارندگی‌های اخیر در این شهرستان در بخش کشاورزی، راه و شهرسازی و آب و فاضلاب شهری و روستایی بیش از ۱۱۰ میلیارد ریال خسارت به زیرساخت‌ها وارد کرده است.

به گزارش"خبردنا"، سید محمد کاظم نظری اظهار داشت: بر‌اساس برآوردهای اولیه به دلیل بارندگی‌های اخیر حدود 80 میلیارد ریال خسارت در بخش راه، جاده آسفالت و زیرسازی، ابنیه و تاسیسات حوزه راه‌ها تاکنون در شهرستان بویراحمد گزارش شده است.

وی خسارت وارده به بخش کشاورزی، باغات، دام و طیور، زراعت، چاه‌ها و غیره را حدود 25 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: آمارهای ارائه شده براساس اعلام ادارات و دستگاه‌های مربوط به هر بخش استخراج شده است.

نماینده عالی دولت در ‌بویراحمد با بیان اینکه آبفای شهری و روستایی در مجموع حدود 700 میلیون تومان خسارت دیده اند که خسارت های وارده به تاسیسات، پمپاژها، چاه ها وغیره است ادامه داد: خسارات وارد شده به بافت‌های فرسوده و همچنین معابر شهری یاسوج که آسیب جدی دیده اند هنوز جمع بندی نشده اما با توجه به حجم آسیب های وارده به خصوص در بخش‌های محروم تری مثل لوداب و مارگون حجم خسارات افزایش می‌یابد.

نظری در پاسخ به این سوال که آیا ستاد بحران اعتباری برای جبران خسارت‌های وارده به شهرستان در نظر گرفته است؟ گفت: در مجموع 25 میلیارد تومان برای استان در نظر گرفته شده که هنوز در مرحله پیشنهاد بوده و حدود 24 درصد از این اعتبار را برای شهرستان بویراحمد در نظر گرفته‌اند.

وی ادامه داد: با توجه به وجود حدود 42 درصد جمعیت در شهرستان بویراحمد وسعت و پراکندگی این شهرستان همچنین حجم خسارات وارده در حال رایزنی برای افزایش سهم شهرستان هستیم تا بتوانیم به مردم مناطق محروم لوداب و مارگون و روستاهایی که آسیب جدی دیده‌اند از محل اعتبارات بحران خدمات بهتری ارائه دهیم.

نظری یادآور شد: خسارات اعلام شده بیشتر خسارات زیرساخت‌ها است و شهرداری‌ها و بنیاد مسکن در روستاها و شهرداری‌ها در بخش شهری در حال کارشناسی و برآورد خسارات هستند.

 بیش از 42 درصد جمعیت استان کهگیلویه وبویراحمد در شهرستان بویراحمد زندگی می‌کنند و بر اساس گزارش‌ها رسیده بارندگی‌های اخیر بیشترین خسارات را در بخش‌های لوداب و مارگون به بارآورده است.
نام:
ایمیل:
* نظر: