به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۱۳۶۰۱
|
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۴
در نشست شورای برنامه‌ریزی عنوان شد:
مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد هم در این نشست اظهار کرد: بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان یک مشکل جهانی بوده که وارد استان ما نیز شده است.
خبردنا: در نشست شورای برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد از عدم همکاری دستگاه‌های اجرایی این استان در کنترل ویروس آنفلوانزای فوق حاد پرندگان و بحرانی شدن شیوع این بیماری خبر داده شد.

به گزارش "خبردنا" ، سید علی وفایی‌مقدم در نشست شورای برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به شیوع ویروس آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در بسیاری از مناطق این استان، اظهار داشت: سازمان دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد از عدم همکاری دستگاه‌های اجرایی برای مقابله با این بیماری به شدت گلایه‌مند است.

وی درباره توزیع اعتبارات مدیریت بحران استان در واکنش به صحبت فرماندار بویراحمد که به نحوه توزیع این اعتبارات اعتراض کرده بود، گفت: از کل اعتبار مدیریت بحران که به شهرستان‌ها اختصاص یافت، حدود 27 درصد به شهرستان بویراحمد تعلق گرفت، این در حالی است که بیشترین خسارت به شهرستان چرام وارد شده و اگر بخواهیم بر اساس میزان خسارت وارد شده این اعتبارات را توزیع کنیم باید بیشترین اعتبار مدیریت بحران به شهرستان چرام اختصاص یابد.

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد هم در این نشست اظهار کرد: بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان یک مشکل جهانی بوده که وارد استان ما نیز شده است.

عبدالله بهمنش افزود: از خصوصیات این ویروس عدم کنترل آسان آن است و برای کنترل این بیماری باید تا سه ماه آینده به صورت روزانه کار معدوم‌سازی را ادامه دهیم.

وی درباره لزوم کنترل این بیماری، بیان کرد: ویروس آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در صورت تلاقی با ویروس آنفلوانزای انسانی می‌تواند بیماری خطرناکی ایجاد کند که منجر به مرگ و میر انسان می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: نتایج آزمایشات نشان داده که این ویروس به شهرستان کهگیلویه و شهر دهدشت هم رسیده است.

بهمنش ابراز کرد: در صورتی که شیوع ویروس آنفلوانزای فوق حاد پرندگان با همین روند ادامه یابد، با توجه به فرسایشی بودن روند کنترل بیماری، به یک بحران تبدیل شده و ممکن است حتی پرسنل دامپزشکی مجبور به استعفاء شوند.
نام:
ایمیل:
* نظر: