به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۱۴۴۱۰
|
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰
خبردنا: عضو جامعه روحانیت مبارز تهران گفت: کسانی که حتی خانواده‌هایشان هم آنها را قبول ندارند در انتخابات ثبت‌نام نکنند و وعده‌های بی‌پایه و اساس ندهند.

بخشی از  گفت و گو با سیدرضا اکرمی را در ادامه می‌خوانید؛

دو ماه مانده به انتخابات ریاست جمهوری سال 96،می ببینیم خیلی ها در جناح منتقد دولت کارشناس اقتصادی شدند و دائم نقد می کنند که دولت نباید این کارها را انجام می داد یا این تصمیمات را می گرفت. حتی برخی وعده 2 تا 5 برابر کردن یارانه ها را می دهند آیا می توان گفت کسانی که این طور صحبت می کنند خیر و صلاح کشور را می خواهند؟

اولا، 2 ماه تا انتخابات باقی است نه ثبت نامی صورت گرفته و نه بررسی صلاحیتی شده است بنابراین نه به دار است نه به بار، که بخواهد چنین مباحثی طرح شود. ثانیا، از آنجاکه احزاب و تشکل های قوی نداریم برخی نیز بیکارند و برای رفع بیکاری خود چنین مطالبی را بیان می کنند.

ثالثا باید مردم را برای حضور در انتخابات شوراها و ریاست جمهوری حساس کنیم تا به فکر بیفتند و بررسی کنند تا به گزینه مناسب برسند بنابراین بخشی از انتقادها طبیعی است در طول 38 سال اخیر همواره مطرح می شد. رابعا حتما باید سال 96 رقابت باشد چون انتخابات بدون رقابت معنا ندارد بنابراین کسانی که می خواهند نامزد انتخابات شوند باید مصاحبه و سخنرانی کنند تا مردم با دیدگاه های آنها آشنا شوند اما وجدانا هر کس می خواهد در این زمینه صحبت کند باید به سه مطلب توجه داشته باشد والا پیاده است.

فضای اقتصادی و نیازها همچون اقتصاد مقاومتی، رفع بیکاری، خروج از رکود، مبارزه با قاچاق و خروج از خام فروشی را بشناسد و راهکار ارائه دهد نه آنکه فقط ببیند همه داوطلب‌اند، وعده ای بدهد و با این تصور که اگر گرفت و رئیس جمهور شدم یک فکری می کنم اگر هم نگرفت چیزی از دست ندادم.

خامسا مقام معظم رهبری سال 95 را برای همه ارکان نظام اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل اعلام کردند این درست نیست که یک قوه را دراز کنند بگویند چه کردی؟ در ضمن کسی که می خواهد داوطلب شود خودش برنامه ای برای توجه به این مسئله دارد یا خیر فقط می خواهد نفی عملکرد دیگران را انجام دهد. گز نکرده بریدن و دوختن خلاف وجدان و انصاف و عوامفریبی است. البته انتخابات یک صحنه آزمایشی است که با همین مصاحبه ها هم می شود فهمید حرف چه کسانی مایه و پایه علمی، عملی و اجرایی دارد.

ضمن آنکه برخی افراد داوطلبند که هرگز رجل مذهبی نیستند. در مجموع کسانی که حتی زن و بچه شان هم آنها را قبول ندارند به وجدان شان مراجعه کنند و خود را مطرح نکنند چون اتلاف وقت مردم است و کار درستی نیست.

الان فضای سیاسی کشور را قبل از انتخابات ریاست جمهوری سال 96 چه طور می بینید آیا طوری است که کسی مثل احمدی نژاد بیاید و با طرح مباحث پوپولیستی رأی مردم را بگیرد؟

خیر، الان شرایط کشور معمولی و عادی است. بالاخره 80 میلیون نفر جمعیت داریم حالا 80 نفر هم حرف بزنند مشکلی نیست. انشاءالله سال 96 به نیکی و پاکی آغاز خواهد شد.

حاج آقا فکر می کنید نامه نگاری های احمدی نژاد نیاز به پاسخگویی دارد؟

معتقدم اگر کسی قرار است به قیامت پاسخ دهد باید بگوید آقای احمدی نژاد جز ستمی که به انقلاب و ملت کرد هیچ چیز دیگری نداشت. من هم در مجلس بودم این وضعیت را دیدم و هم در مسئولیت های دیگر آثار ستم هایش را مشاهده کردم بنابراین نباید روی اینها وقت گذاشت.
نام:
ایمیل:
* نظر: