به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۱۴۴۸۷
|
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۹
وی گفت: موج بارندگی‌هایی که از انتهای اسفندماه سال گذشته آغاز و تا چهارم فروردین تداوم داشت، موجب شد تا در حوضه‌های آبریز کرمان، بوشهر و هرمزگان بارندگی‌های خوبی به ثبت برسد، به گونه ای که در حوضه کرمان در سدهای جیرفت، بافت، سیرجان و سد «نسا» سر ریز آب صورت گرفت
خبردنا :  مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو گفت: چهار استان فارس، بوشهر و هرمزگان و جنوب استان کرمان، روزهای یکشنبه و دوشنبه (ششم و هفتم فروردین) در معرض بارندگی و سیلاب قرار دارند.

"میثم جعفرزاده " افزود: استان‌های سیستان و بلوچستان، کهگیلویه و بویر احمد، خوزستان، ایلام و لرستان نیز با توجه به شدت بارندگی کمتر نسبت به چهار استان پیشگفته، در همین ایام در اولویت دوم بروز پدیده سیلاب قرار دارند.

وی گفت: موج بارندگی‌هایی که از انتهای اسفندماه سال گذشته آغاز و تا چهارم فروردین تداوم داشت، موجب شد تا در حوضه‌های آبریز کرمان، بوشهر و هرمزگان بارندگی‌های خوبی به ثبت برسد، به گونه ای که در حوضه کرمان در سدهای جیرفت، بافت، سیرجان و سد «نسا» سر ریز آب صورت گرفت.
 
جعفرزاده افزود: بارندگی‌ها سبب شد در سدهای کشور آبگیری‌های خوبی روی دهد، به طوری که سد «شمیل و نیان» در هرمزگان نیز از شرایط آبگیری خوبی برخوردار شده و در خوزستان با توجه به بارشی که از اسفند آغاز و تاکنون ادامه داشته، بیش از 80 درصد سیلاب‌ها توسط سدهای موجود در منطقه ذخیره شد.
 
مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو خاطرنشان کرد: تلاش می شود با استفاده از پیش بینی‌های هواشناسی، حوضه سیلاب از محل سدها به بعد به صورت نرمال مدیریت شود
نام:
ایمیل:
* نظر: