به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۱۵۲۱۲
|
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۴
مدیرکل آموزش و پرورش استان :
760 مدارس یک تا 10 دانش‌آموزی و هشت مدرسه یک دانش‌آموزی در استان وجود دارد که نشان‌دهنده توجه آموزش و پرورش به ارتقا پوشش تحصیلی است.
خبردنا : مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: نیاز است ۱۱۸ مدرسه جدید با تعداد ۷۰۸ کلاس درس در این استان احداث شود.

به گزارش"خبردنا"، هادی زارع‌پور صبح امروز در نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: بر اساس آمار تثبیت شده بهمن ماه سال 1395 آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد، حدود 150 هزار و 238 دانش‌آموز در این استان به تحصیل مشغول هستند.

وی با بیان اینکه این تعداد دانش‌آموز در دو هزار و 944 مدرسه استان شامل هشت هزار و 440 کلاس درس به تحصیل مشغول هستند، افزود: حدود 48 درصد دانش‌آموزان استان را دختران و 52 درصد را پسران تشکیل می‌دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: 52 هزار و 919 دانش‌آموز معادل حدود 35 درصد در مدارس روستایی و حدود 97 هزار دانش‌آموز معادل 65 درصد در مدارس شهری استان به تحصیل مشغول هستند.

زارع‌پور اظهار کرد: 760 مدارس یک تا 10 دانش‌آموزی و هشت مدرسه یک دانش‌آموزی در استان وجود دارد که نشان‌دهنده توجه آموزش و پرورش به ارتقا پوشش تحصیلی است.

وی با بیان اینکه 48 مدرسه شبانه‌روزی با حدود 6 هزار دانش‌آموز در استان وجود دارد، خاطرنشان کرد: این مدارس با مشکلات و کمبودهای زیادی مواجه هستند که امیدواریم این مشکلات مورد توجه خیرین مدرسه‌ساز قرار گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با اعلام اینکه نیاز است 118 مدرسه جدید با تعداد 708 کلاس درس در استان احداث شود، ابراز کرد: همچنین تعداد مدارسی که نیاز به تخریب و بازسازی دارند 113 مدرسه با تعداد 678 کلاس درس است.

زارع‌پور با اشاره به اینکه 120 مدرسه با تعداد 720 کلاس درس نیازمند مقام‌سازی هستند، گفت: 176 آموزشگاه با حدود یک هزار و 56 کلاس درس استان نیاز به تعمیرات اساسی دارند.

وی با بیان اینکه در دولت یازدهم 246 مدرسه پیش‌ساخته به روستاهای استان کهگیلویه و بویراحمد تحویل داده شد، عنوان کرد: هم‌اکنون 126 روستای استان نیاز به مدارس پیش‌ساخته دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به وجود 129 مدرسه استیجاری در استان بیان کرد: برخی مدارس استان نیازمند تجهیزات هوشمندسازی، میز و نیمکت و غیره هستند که امیدواریم دست خیرین مدرسه‌ساز بتواند گوشه‌ای از این کمبودها را مرتفع کند.

زارع‌پور ابرا زکرد: هم‌اکنون حدود 100 پروژه آموزشی در دست اجرا در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که از این تعداد، عملیات اجرایی 39 پروژه توسط خیرین آغاز شده است.



نام:
ایمیل:
* نظر: