به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۱۶۶۱۳
|
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۲
خبردنا : مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد گفت که تکمیل و بهره برداری از طرح تصفیه خانه اضطراری یاسوج در اولویت این شرکت است.

به گزارش"خبردنا"، سید علی لدنی نژاد اظهار داشت: این طرح با 150 میلیارد ریال اعتبار در حال اجراست و از محل سفر رئیس جمهوری نیز 100 میلیارد ریال اعتبار مصوب دارد.

میزان مصرف آب آشامیدنی به ازای هر نفر در شبانه‌روز در کهگیلویه و بویراحمد 30 درصد بیشتر از میانگین کشوری است و این امر تأمین آب مشترکان را در فصل گرما به‌ویژه در چند شهر از جمله یاسوج دچار مشکل می‌کند.

رئیس جمهوری و هیات دولت روزهای 24 و 25 مرداد 95 به کهگیلویه و بویراحمد سفر کردند.

وی اظهار کرد: با ساخت این طرح در فاز اول 200 لیتر بر ثانیه و فاز نهایی 300 لیتر آب بر ثانیه از رودخانه بشار برداشت خواهد شد.

لدنی نژاد اظهار داشت که طرح آب‌رسانی به شهر «مادوان» و روستاهای حومه غربی یاسوج از محل رودخانه تنگ کبوتری با 90 میلیارد ریال اعتبار در حال اجراست و از محل سفر رئیس جمهوری به این طرح 50 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.

وی اظهار کرد که دبی آب این طرح آب‌رسانی که اجرای آن در چند فاز در دست برنامه ریزی و یا در حال اجراست، حدود 200 لیتر بر ثانیه است.

مدیرعامل شرکت آبفای شهری کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد که ساخت مخزن 2 هزار و 500 مترمکعبی منطقه 'بنسنجان» یاسوج با هدف تأمین و مدیریت آب این منطقه با 40 درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجراست و تکمیل این طرح اولویت دار 15 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

وی گفت که ساخت مخزن یک هزار مترمکعبی آب آشامیدنی شهر «لنده» با 70 درصد پیشرفت فیزیکی و خط انتقال سه کیلومتری 10 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

لدنی نژاد اظهار کرد که اجرای طرح رسوب گیری و بهسازی شبکه آب آشامیدنی شهر سوق از دیگر طرح‌های اولویت دار این شرکت بیش از 30 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد گفت که برای تکمیل و بهره برداری از طرح‌های تصفیه فاضلاب در شهرهای مختلف استان سه هزار و 600 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی اظهار کرد که تکمیل تصفیه خانه 'سی سخت 'مرکز شهرستان 42 هزار نفری دنا و تصفیه خانه شهر 'چرام ' مرکز شهرستان 33 هزار نفری چرام از دیگر طرح‌های اولویت دار این شرکت هستند.

شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد 152 هزار مشترک آب و 35 هزار مشترک فاضلاب دارد.

میزان مصرف آب شرب شهری به ازای هر نفر در شبانه‌روز در این استان 170 تا 180 لیتر است و این در حالی است که میانگین مصرف آب در کشور 120 تا 150 لیتر است.

30 درصد شبکه فرسوده آب شهری کهگیلویه و بویراحمد برای بازسازی به 650 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
نام:
ایمیل:
* نظر: