به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۱۷۵۶۷
|
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۴
بدین ترتیب، مقرر شد که محافظینی بصورت شبانه روزی همراه ایشان باشند و این وضعیت برای چند سال ادامه داشت.
خبردنا : ترورهای اوایل انقلاب و دهه شصت در ایران به گونه ای شده بود که بنابر اعتراف منافقین هر شخصی می توانست یک هدف برای ترور باشد ! از یک فردی که ریش داشت تا یک بازاری که به مسجد می رود.بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، ترور روحانیون و شخصیت‌های تاثیرگذار و رهبران انقلاب هم به عنوان یکی از مهمترین هدف ها در تهران و سپس در سراسر کشور در دستور کار گروه‌های ضد انقلاب قرار گرفت. موج ترورها با ترور شهید مطهری و شهید مفتح آغاز شد و این خطر به تدریج متوجه علمای سایر شهرها و مناطق کشور هم شد.

به گزارش"خبردنا"  ، وبگاه رسمی آمیر احمد تقوی با انتشار خاطراتی از اوایل انقلاب ماجرای برنامه ریزی ترور وی را اینگونه توضیح داده است :با گسترش موج ترورها در ایران اسلامی، سپاه پاسداران انقلاب به کرات از آ میر احمد تقوی خواست که با توجه به نقش رهبری ایشان در انقلاب منطقه و گسترش اقدامات تروریستی، محافظت از ایشان بعنوان یک ضرورت صورت پذیرد، ولی ایشان از پذیرش درخواست آنها امتناع میورزید.

تا اینکه در سال ۱۳۵۹ بر اساس اطلاعاتی که به سپاه پاسداران رسید، سازمان منافقین تصمیم به ترور ایشان گرفت و فردی که مامور اجرای ترور شده بود نیز شب عملیات و قبل از اقدام به ترور دستگیر شد.

در پی این واقعه سپاه پاسداران کشور، سپاه پاسداران دهدشت را مامور کرد که به حضور آ میر احمد تقوی رسیده و ضرورت حتمی محافظت از ایشان را مطرح نماید. بدین ترتیب، مقرر شد که محافظینی بصورت شبانه روزی همراه ایشان باشند و این وضعیت برای چند سال ادامه داشت.

آ میر احمد که در طول عمر خود همواره بدون واسطه با اقشار مختلف مردم ارتباط داشتند، از این جهت که شرایط امنیتی باعث محدودیتی هرچند اندک در دسترسی و ارتباط مردم با ایشان می‌شد، از استمرار برنامه محافظتی راضی نبودند. به همین خاطر در اولین فرصتی که تشخیص دادند خطر جانی کاهش یافته است، چندین بار به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کردند که نیازی به محافظ ندارند.

سرانجام برغم اینکه سپاه پاسداران همچنان وجود محافظ را لازم میدانست اما در برابر اصرارهای آ میر احمد، با اتمام برنامه محافظت فیزیکی از ایشان موافقت کردند و از آن تاریخ به بعد، آمیراحمد تقوی همچون قبل از دوره خطر و تهدید، به ادامۀ فعالیت‌های علمی و انقلابی و سیاسی و ارتباطات مردمی خود ادامه دادند.



تصویر بالا، مربوط به سالهای ۱۳۶۰ یا ۱۳۶۱ در منطقۀ سردسیری دامور است.

محافظ سمت راست تصویر: آقای دهقان اهل شیراز، عضو سپاه پاسداران دهدشت
محافظ سمت چپ تصویر: آقای نیازی اهل لنگرود، عضو سپاه پاسداران دهدشت



تصویر بالا مربوط به جبهه‌های دفاع مقدس است و شخص سمت چپ تصویر، آقای حاج عدل هاشمی پور (محافظ) و شخص سمت راست تصویر نیز آقای سید علیرضا محمدی از رزمندگان دفاع مقدس و شهردار اسبق سوق است.
نام:
ایمیل:
* نظر: