به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۱۸۴۶۰
|
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۷
خبردنا: شهرستان گچساران به عنوان یکی از شهرستانهای هشت گانه استان کهگیلویه و بویراحمد نقش تعیین کننده ای در اقتصاد کشور داشته و حدود 20 درصد از نفت کشور در این شهرستان استخراج می شود.

به گزارش "خبردنا" ، برخی از کارشناسان معتقدند مدیریت در این شهرستان تا حدودی سخت تر از مدیریت بر شهرستان های دیگر استان بوده و به واسطه حضور نماینده این شهرستان در راس کمیسون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی کار کردن در این شهرستان پرفشار تر و پرحجم تر می باشد.

افزایش اعتبارات این شهرستان و فعال شدن پروژه های بسیار باعث شده تا سطح توقع مردم نیز از عملکرد مسئولین بیشتر شده و همین کافی است تا سطح کار مسئولان این شهرستان افزایش یابد.

پایگاه اطلاع رسانی" خبردنا" قصد دارد از این پس با مدیران استانی و فرمانداران شهرستانهای هشت گانه گفتگوهای جداگانه ای در خصوص عملکرد مدیرتی آنها ترتیب داده که در اولین گام سراغ فرماندار گچساران رفته و گفتگوی صریح و بی پرده ای را انجام داده ایم.

"عبدالرحیم رحیمی" فرماندار گچساران در گفتگو با "سعید جنتی" عضو شورای سردبیری" خبردنا" به سوالاتی در خصوص عملکرد مدیران شهرستان،رابطه کاری اش با آقای "تاج گردون" ، عملکرد میراث فرهنگی و گردشگری، تخلفات انتخابات شورای شهر، عملکرد شهردار، وضعیت پروژه های شهرستان و... پاسخ داده است که ماحصل این گفتگو به دلیل طولانی بودن در چند بخش منتشر می شود.

***بخش اول***

*جناب آقای رحیمی با تشکر از وقتی که در اختیار پایگاه اطلاع رسانی "خبردنا" قرار دادید ؛ یکی از مهمترین بحث های محافل سیاسی ،رسانه ای گچساران ضعف برخی از مدیران شهرستان گچساران است.نظر شما در این خصوص چیست؟

بنده هم از شما به دلیل انجام این مصاحبه تشکر می کنم. ما همواره به خواسته و نظر مردم احترام می گذاریم. خوشحالیم که سطح توقع و دانش مردم در شهرستان گچساران بالا رفته و این موضوع انگیزه ما را بالا می برد تا با تمام قوا در خدمت مردم باشیم.

زمانی به روستاها می رفتیم و مردم از ما درخواست مخزن آب برای مسجد می کردند و یا اگر 50 میلیون تومان اعتبار به یک روستا می دادیم خیلی خوشحال می شدند ولی در این دوره سطح کار بالا رفته ، اعتبارات افزایش یافته و اینها باعث می شود تا عملکرد و کارایی مدیران نیز بیشتر شود.

در خصوص مدیران باید چند فاکتور را در نظر گرفت و به نظر من مهمترین فاکتور مقایسه است. اگر بخواهیم با مدیران چهار سال قبل مقایسه کنیم قطعا مدیران فعلی با توجه به سطح کار و توقع مردم مدیران قوی تری هستند.

زمانی سرجمع اعتبارات شهرستان گچساران 20 میلیارد تومان بود یعنی مدیران کلا با همین مبلغ شهرستان را اداره می کردند. ولی اکنون با تلاش دکتر"تاج گردون" سرجمع اعتبارات 120 میلیارد تومان است و قطعا کار در این سطح سخت تر و مدیران نیز عملکرد بیشتر و قابل قبول تری خواهند داشت.

اگر نماینده شهرستان در برخی موارد تذکراتی به مدیران می دهد به دلیل سطح توقع وی است که انتظار دارد مدیران در سطح بودجه شهرستان کار کنند.

*شاید به همین دلیل است که نماینده شهرستان گچساران برنامه چهار ساله ای به مدیران داده است و در بیشتر جلسات پیگیر اجرایی شدن آن است؟

وقتی نماینده گچساران در آن سطح برای پیشرفت این شهر و دیار تلاش می کند انصاف نیست که فرماندار و مدیران نیز تلاششان را بیشتر نکنند. شاید باور نکنید ولی 2 فرماندار هم برای این شهرستان کم است چون یک فرماندار با تیم مدیریتی اش باید کارهای دولت را پیش ببرند و یک فرماندار با تیم مدیریتی جدا باید کارها و برنامه های آقای "تاج گردون" را پیش ببرند که البته همه این کارها صرفاً برای جلب نظر و رضایت مردمی است که حقشان بیشتر این کارهاست.

*یعنی کارهای دولتی با برنامه های آقای "تاج گردون" تفاوت دارد؟

بله.

*تفاوت در چیست؟

خیلی از کارها رو ما انجام می دهیم که به چشم نمی آیند. این کارها وقت گیر هستند و البته مهم.در طول مدتی که فرماندار هستم نگذاشتم یک وجب از اراضی ملی این شهرستان را تصرف کنند. در چند مورد فقط اراضی ملی را تحویل دادیم که آنهم برای ساخت کارهای عام المنفعه نظیر پمپ بنزین و دانشگاه بوده است. علاوه بر تهدید هایی که در زمینه وجود دارد باید همراه اعضای شورای تامین ساعت ها جلسه برگزار شود تا جلوی این موارد گرفته شود.

در بحث مبارزه با مواد مخدر کارگروه شهرستان گچساران سه سال پیاپی در استان کهگیلویه و بویراحمد رتبه اول را کسب نموده است. در شورای آموزش و پرورش سه سال پیاپی رتبه اول استان و 2 سال نیز رتبه اول کشوری را کسب نمودیم.در ستاد اقامه نماز 2 سال مقام اول در استان را کسب نمودیم. در پدافند غیر عامل 3 سال پیاپی رتبه اول استانی را کسب نمودیم. در مدیریت بحران نیز 3 سال پیاپی حائز رتبه اول شدیم. در شورای مبارزه با بی سودای،ستاد امر به معروف و نهی از منکر، کارگروه کاچاق کالا و ارز و کارگروه شاهد و ایثارگران نیز رتبه اول را کسب نمودیم.

رئیس همه این کارگروها فرماندار است و با توجه به اهمیت موضوع در همه جلسات حضور دارم و اگر برای هر کدام از این ها ماهی یک جلسه هم برگزار کنیم که برخی ها هفته ای یک جلسه هستند وقت زیادی از فرماندار گرفته می شود .

به همه این کارها حضور تعداد بسیاری از وزرا و معاونین وزرا به شهرستان گچساران را اضافه کن که باید ساعت ها برای ورود و حضور آنها در شهرستان برنامه ریزی صورت گیرد. به همین دلیل است که می گویم باید یک فرماندار کارهای دولتی را پیشش ببرد و یک فرماندار کارهای آقای "تاج گردون" را ؛ البته من با تمام توان در حال کار در هر دو قسمت هستم.

*پس جمله معروف شما که در آخرین جلسه شورای اداری گفتید "آقای تاج گردون ما می توانیم به شما بگوییم انجام نمیدهیم" به همین برنامه های ایشان ربط دارد؟

بله . ولی ما با تمام توان در حال انجام کارها هستیم. انصافاً برنامه ای که ایشان به مجموعه مدیریتی شهرستان داده برنامه جامع و تکمیلی برای این شهرستان بوده و نقشه راهی است برای ما؛ اما همه این کارها علاوه بر برنامه ها و کارهایی است که دولت برای ما مشخص کرده و آنجا گفتم ما می توانیم بگوییم انجام نمی دهیم. زیرا احساس کردم که خیلی از دوستان حاضر در جلسه فکر می کنند ما وظایف دولتی مان را انجام نداده ایم و در اینجا از مدیران شهرستان دفاع کردم زیرا ما در کارهای دولتی از برنامه جلوتر هستیم.

ما در همه حوزه های عملکر خوبی داشته ایم . مثلا در حوزه بهسازی روستایی به جایی رسیده ایم که در همه روستاها کار شده و الان برگشته ایم در روستا هایی که قبلا کارشده دوباره کار کنیم.

ما جشن سبز گازرسانی به همه روستاهای گچساران را گرفته ایم و در آینده بسیار نزدیک جشن اتمام آسفالت روستا ها را می گیریم و روستایی نداریم که کوچه ای از آن آسفالت نشده باشد.

*جناب رحیمی با همه توضیحاتی که فرمودید در رابطه با سوالم در خصوص عملکرد مدیران جواب قانع کننده ای دریافت نکردم، مردم از فرماندار رضایت دارند ولی از برخی مدیران خیر، نظرتان را با صراحت بفرمایید؟

من اهل اغراق نیستم ولی در کار خستگی نمیشناسم و دوندگی زیادی دارم شاید مدیران در نسبت با من کم بیاورند ولی ما مدیر ضعیف نداریم.

*یعنی شما به صورت صد در صدی از عملکرد مدیران رضایت دارید؟

خیر. چون اعتقاد دارم مدیری که بعد از تایم اداری تعطیل می کند و به خانه اش می رود ضعف دارد زیرا حجم کار در این شهرستان به گونه ایست که مدیر در طول روز حتی یک لحظه هم نمی تواند بیکار باشد و تا شب می تواند کار کند.

البته تاکید می کنم اگر عملکرد مدیران 12 سال اخیر گچساران با هم مقایسه شود مشخص می شود که مدیران فعلی خیلی قوی هستند.

***ادامه دارد...

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
منصف
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۴
0
0
انصاف چیز خوبی هست مدیران 12 سال قبل تا حالا آیا مدیرانی همچون زاهدی اداره راه مصلح اداره آب مرحوم خوانپایه بخشداری مهندس علی مرادی در اداره جهاد کشاورزی حاج یدالله مرادی در آموزش وپرورش و....را امروز شما دارید اگر توانایی در شهر وجود دارد را بیان کنید مدیران امروز که آقای دکترتاج گردون ازشان مرتبا گله مند هست کدومهاشونند گذشته را خراب می کنی که چی بشه
اصول گرا از گچساران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۴
0
1
پس شیراز 60 فرماندار می خواهد یادتان باشد فرماندار اسبق گچساران وقتی از اینجا رفت شد فرماندار شهر میلیونی شیراز
نام:
ایمیل:
* نظر: