به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۱۸۷۲۳
|
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۵
صریح و بی پرده با فرماندار گچساران:
خوشبختانه ما هم از نظر سیاسی و هم از نظر کاری فکرهایمان به هم نزدیک است. اختلاف نظرمان خیلی ناچیز است. حتی در خصوص اعتبارات گاهی فقط از من امضاء می گیرد چون می داند در حوزه تقسیم اعتبارات طوری عمل میکنم که به فکر ایشان نزدیک است و حتی برخی اوقات با من شوخی می کند که خیلی سریع مسائل را گرفته ای و عمل کرده اید
خبردنا: شهرستان گچساران یکی از شهرستان های مهم استان کهگیلویه و بویراحمد می باشد که به بام نفتی ایران شهرت یافته است.

پایگاه اطلاع رسانی "خبردنا" با "عبدالرحیم رحیمی" فرماندار شهرستان به گفتگویی تفصیلی پرداخته که بخش اول(با کلیک بر روی این قسمت می توانید بخش اول این مصاحبه را بخوانید) آن منتشر شد.

هم اکنون بخش دوم گفتگو" سعید جنتی" عضو شورای سردبیری "خبردنا" با فرماندار گچساران را با هم میخوانیم.

* در قسمتی از صحبت های خود فرمودید تعداد زیادی از وزرا به گچساران آمده اند، در طول مدتی که فرماندار هستید چه وزرایی به این شهرستان آمده اند؟

آقای "لاریجانی" رئیس مجلس شورای اسلامی، "ربیعی" وزیر کار، "چیت چیان" وزیر نیرو، "سلطانی فر"وزیر ورزش، "هاشمی" وزیر بهداشت، "زنگنه" وزیر نفت، "انصاری" و "امیری" از معاونین رئیس جمهور، "تابش" رئیس بنیاد مسکن، "عراقی" مدیرعامل گاز، "آقایی" قائم مقام وزیر جهاد و کشاورزی، "حاج رسولیها" معاون وزیر نیرو،"خادمی" و "علیزاده" و "حسن نیا" و "امینی" از معاونین وزیر راه ، "دژپسند" و "نوری" از معاونین سازمان برنامه و بودجه، "خندان دل" معاون وزیر کشور، "نژاد سلیم" مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس، "شاهدایی" مدیرعامل پتروشیمی ، "مهدیان" و "شاملو" از معاونین بنیاد مسکن، "جانباز" معاون وزیر نیرو و مدیرعامل آب و فاضلاب، سردار"اشراق" معاون نیروی انتظامی، "شجاع" دادستان دیوان محاسبات، "تیموری" صندوق توسعه ملی، "نعمتی" عضو هیات رئیسه مجلس، "آقا جانی" معاون وزیر بهداشت، و رئیس سازمان نوسازی مدراس کشور کسانی بودند که در شهرستان گچساران در خدمت آنها بوده ایم.

* بالاترین رای رئیس جمهور منتخب در استان کهگیلویه و بویراحمد در گچساران رقم خورد، عده ای این رای بالا را به اصلاح طلبی بودن مردم شهرستان ربط می دهند عده ای به عملکرد دولت، نظر شما به عنوان عالی ترین مقام اجرایی دولت در شهرستان گچساران در این خصوص چیست؟

به عقیده من هر دو مورد درست است.گچساران به لحاظ اصلاح طلب بودن همواره حرف اول را در استان زده است. رای این شهرستان یک رای سیاسی است. مردم این شهر هیچ گاه به صورت کلی از این شاخه به آن شاخه نپریده اند.

اما اگر به لحاظ آماری بررسی کنیم در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری رای اصلاح طلبان در گچساران افزایش داشته که می توان گفت این افزایش رای به عملکرد دولت و مجموعه مدیریتی این شهرستان و همچنین حمایت نماینده محترم از دکتر "روحانی" برمی گردد.

رضایت مردم از عملکرد دولت و عملکرد درخشان دکتر "تاج گردون" باعث شد تا در انتخابات مجلس بین 20 تا 30 درصد رای اصولگرایی را گرفتیم. نه اینکه اصولگرایان اصلاح طلب شدند بلکه آنها به عملکرد رای دادند.

*جناب فرماندار تا چه اندازه پاس های رد بدل شده بین شما و نماینده گچساران تک ضرب می باشد؟

به عقیده من، آقای "تاج گردون" یک کارشناس خبره ملی است و در جایگاه خیلی خوبی قرار دارد . در مدتی که من فرماندار بوده ام تعامل مثال زدنی با هم داشته ایم ولی شاید بعضی ها فکر کنند هرچه آقای "تاج گردون" گفت من چشم می گویم در صورتی که اینگونه نیست.

وی همیشه به ما برنامه می دهد و براساس آن برنامه از ما کار و جواب می خواهد. معمولا در خصوص برنامه ها از ما نظر خواسته و گاهاً اتفاق افتاده که گفتیم بنا بر این دلالیل لازم نیست این برنامه اجرا شود و ایشان هم می پذیرد.

خوشبختانه ما هم از نظر سیاسی و هم از نظر کاری فکرهایمان به هم نزدیک است. اختلاف نظرمان خیلی ناچیز است. حتی در خصوص اعتبارات گاهی فقط از من امضاء می گیرد چون می داند در حوزه تقسیم اعتبارات طوری عمل میکنم که به فکر ایشان نزدیک است و حتی برخی اوقات با من شوخی می کند که خیلی سریع مسائل را گرفته ای و عمل کرده اید.

البته اینجور هم نیست که به یکباره ایشان حرفی بزند و ما هم بگوییم چشم.از قبل همه هماهنگی ها را انجام می دهیم.

*آقای رحیمی چند درصد پاس هایتان تک ضرب است؟ یعنی به چند درصد از خواسته های نماینده گچساران بدون فکر کردن بله می گویید؟

ببینید برخی از موارد هست که باید خیلی سریع جواب بدهیم و اگر سریع جواب ندهیم ممکن است اعتباری از دست برود و یا حاشیه سازان با حاشیه هایی که درست می کنند مانع از انجام کار شوند پس خیلی سریع خواسته ایشان را عمل میکنیم که شاید به 20 درصد هم نرسد. و صرفا برای از بین بردن حاشیه ها و در جهت عملکرد بهتر برای شهرستان تک ضرب عمل می کنیم.

*** ادامه دارد.....


نام:
ایمیل:
* نظر: