به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۱۹۱۱۶
|
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۹
مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد خبر داد:
هاشمی تاکید کرد: باید شهرداری یاسوج برای نخاله های ساختمانی عوارض دریافت کندو از همین محل اقدام به نظارت و ساماندهی این مساله نماید.
خبردنا: مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به وضعیت بحرانی دفن زباله‌ها در دوپشته دشت‌روم یاسوج گفت: به علت دفن غیربهداشتی زباله‌ها در این مکان گازهای سمی و خطرناکی تولید می‌شود که حتی تا حوزه سرآبتاوه هم نفوذ کرده است.

به گزارش"خبردنا"، سید اسدالله هاشمی در نشست هماهنگی مانور بزرگ پاکسازی محیط شهر یاسوج با بیان اینکه در شهر یاسوج محلی برای جمع‌آوری نخاله‌ها وجود ندارد اظهار داشت: در سراسر جاده‌های استان به‌ویژه در حوزه‌های بویراحمد و دنا مشکل نخاله‌های ساختمانی را داریم که امکان کنترل آنها برای شهرداری هم امکان‌پذیر نیست.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: مهم‌ترین مشکل ما در حال حاضر سایت اصلی دفن زباله‌های شهر یاسوج است که در دوپشته دشت‌روم قرار داشته و به علت دفن غیربهداشتی زباله‌ها، گازهای سمی و خطرناکی تولید می‌شود که حتی تا حوزه سرآبتاوه هم نفوذ کرده است.

هاشمی عنوان کرد: در نشست کارگروه پسماند مصوب شد شهرداری یاسوج نسبت به ساماندهی پسماندهای شهر یاسوج اقدام کند که متاسفانه تاکنون این اقدام صورت نگرفته است.

وی ابراز کرد: وضعیت دفن زباله‌ها در حوزه بویراحمد نسبت به سایر نقاط استانی بحرانی‌تر بوده و نیازمند اقدامات جدی در این حوزه است.

هاشمی تصریح کرد: ظرفیت محل فعلی دفن زباله شهر یاسوج در منطقه دوپشته دشتروم تکمیل شده و هم اکون بصورت غیر قانونی در حال ادامه فعالیت است.

وی ادامه داد: پسماند شهر یاسوج وضعیت نگران کننده ای دارد البته از طریق مراجع قضایی در حال پیگیری است که در حال طی مراحل قانونی است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به رها کردن نخاله های ساختمانی در سطح شهر یاسوج و ورودی و خروجی این شهر عنوان کرد: باید محلی برای تخلیه نخاله های ساختمانی یاسوج با همکاری شهرداری مکانی مناسب در نظر گرفته شود تا مردم هر جایی نخاله تخلیه نکنند.

هاشمی تاکید کرد: باید شهرداری یاسوج برای نخاله های ساختمانی عوارض دریافت کندو از همین محل اقدام به نظارت و ساماندهی این مساله نماید.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر اینکه صدا و سیما نیز باید پای کار آمده و در بحث فرهنگ‌سازی کمک کند، گفت: متاسفانه ما با صدا و سیما تماس می‌گیریم و صدا و سیما می‌گوید پول بدهید تا همکاری کنیم این در حالی است که طبق مصوبه کارگروه پسماند، صدا و سیما موظف به همکاری در خصوص فرهنگ‌سازی است.
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محقق
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۵
0
0
کاملا درسته که دفن غیربهداشتی زباله اثرات نامطلوب داردولی براساس کدام تحقیق علمی وازمایشگاهی به نتیجه رسیدید گازهای سمی تاسرابتاوه امده است .لطفا دقیقا توضیح بدید
کارشناش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۵
0
0
فضای محیط زیست استان مدتی است کلا مسموم شده نه تنها سرابتاوه
شاهد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۷
0
0
شهرداری یا سوج هر روز زباله های دپشته دشت روم را به جای دفن در خاک می سوزاند کسانی که در اول صبح در مسیر دشت روم به یاسوج وبلعکس در ترددند عینا این فاجعه را می بینند که چطوری دود پلا ستیک سوخته تمام اطراف کشتارگاه وتا موردراز وسرابتاوه را احاطه کرده انهم وقتی با د نمی وزد وهواسرد است حالت انورزن یا وارونگی هوا را داریم تا ساعتها که هوای سطح زمین گرم شود این دود سمی در ارتفاع کم ماندگار است که بطور فزاینده ای برای گروهای مسن افراددارای مشکل قلبی وریوی وکودکان فوق العاده خطر ناک است علت این مشکل هم مشخص است فرار شهردار از هزینه کرد در این قسمت است
نام:
ایمیل:
* نظر: