به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۱۹۴۰۴
|
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۴
خبردنا: با گذری در خیابان‌ها و نگاهی به در و دیوار شهر یاسوج درمی‌یابید که هر کس به میل و سلیقه خود در هر ابعاد و رنگی که دوست داشته‌، در و دیوار این شهر را با تبلیغات رنگارنگ به زشتی آراسته است.

به گزارش"خبردنا" ، یکی از ارکان اصلی کسب و کار امروزی انجام تبلیغات برای کالاها و خدمات است تا مصرف کنندگان و جامعه تقاضا هر چه سریعتر و بهتر با مراکز ارائه آشنا شوند .

با این حال قوانین حاکم بر شهرها و شهرداری ها حاکی از آن است که اقدام به تبلیغات در سطح شهر شامل ضوابطی است که لازم است از سوی اصناف و مشاغل مختلف رعایت شده و این تبلیغات سطح شهر صرفا میتواند با مجوز شهرداری و در مکانها و محل های تعیین شده صورت پذیرفته و عدم رعایت این قانون از سوی مشاغل با برخورد سریع عوامل اجرایی شهرداری روبرو می شود.

قطعا مقوله تبلیغات میتواند برای بازار و کسب و کار این شهر موثر باشد ولی در این بین شاهد هستیم که تبلیغات انواع کسب و کار در یاسوج نیز رونق گرفته و در اين ميان شهروندان کم کم عادت می کنند هر روز كه پايشان را از خانه بيرون مي گذارند چشمشان به جمال انواع و اقسام بنرها و نوشته های تبليغاتي بزرگ و كوچك بیافتد.

با این حال عدم رعایت روال عمومی تبلیغات سطح شهر و نظارت ناکافی از سوی سازمانهای مربوطه، چهره شهر را مخدوش كرده و لازم است سازمان هاي متولي چاره اي براي آن بينديشند و اقدامات عملی در زمینه ساماندهی آن صورت پذیرد و قوانین تبلیغات محیطی به تمامی اصناف یاسوج ابلاغ شده و توسط عوامل محترم خدمات شهرداری اعمال شود .

نصب پلاكاردهاي مختلف با مضامين گوناگون و داربست ها و خوش آمد گویی انواع و اقسام ادارات و سازمانها و تالارها در ورودی شهر چهره مرکز کهگیلویه و بویراحمد را زشت کرده است.

نابسامانی در تبلیغات شهرمان و روند رو به رشد تبلیغات داربستی، موجب گلایه های متعدد بسیاری از شهروندان از عملکرد شهرداری برای ساماندهی وضعیت موجود شده است.

با وجود اینکه شهرداری وظیفه دارد تا محلهای مناسبی را برای تبلیغات شهری در نظر بگیرد اما متاسفانه شاهد نصب تعداد زیادی داربست و بنرهای تبلیغاتی نامتعارف در اماکن عمومی ، میادین و ورودی شهر یاسوج به صورت ناخوشایندی هستیم ،که ظاهرا نظارت چندانی از طرف هیچ دستگاهی بویژه شهرداری بر روی نصب این داربستها صورت نمی گیرد.

این در حالیست که باید محل نصب تبلیغات از طرف شهرداری تعیین شود اما این داربستها بدون اعمال نظارت ارگانی، در و دیوار و درختان و تیرهای برق و حتی ورودیها و اماکن عمومی شهر را در بر گرفته است .

قطعاً ساماندهی تابلوی های تبلیغاتی چه در سطح شهر و چه در ورودی های شهر توسط شهرداری، علاوه بر بازگرداندن زیبایی و اصلاح ظاهر شهر، می‌تواند مانند سایر شهرهای بزرگ یکی از منابع کسب درآمد برای شهرداری یاسوج باشد .

مبارزه با آلودگی‌های تصویری یکی از مطالبات قانونی تمام شهروندان محسوب می‌شود، چراکه مظاهر ناپسند و غیرقابل قبولی که تبلیغات نابسامان شهری به‌وجود می‌آورد با روان شهروندان بازی می‌کند .

امید است در آستانه سفرهای تابستانی، که شهر یاسوج مملو از مسافر و گردشگر می شود، شهرداری و شورای شهر چاره ای برای این تابلو های تبلیغاتی غیرمجاز بیاندیشند. تابلوهایی که زیبایی شهر را به کل مخدوش کرده اند بطوریکه به نظر می رسد این شهر صاحب ندارد .


انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۸
0
0
پل بشار سوم در انتظار چیست
نام:
ایمیل:
* نظر: