به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۱۹۴۰۶
|
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۶
خبردنا: پیشرفت کند پروژه پل سوم بشار و آغاز به کار پروژه پل چهارم بشار موجب نارضایتی مردم کهگیلویه و بویراحمد شده و از طرفی عدم توجه به پیوست‌های زیست محیطی در پروژه‌های عمرانی طبیعت بکر این استان را در آینده تهدید می‌کند.

به گزارش "خبردنا"، نشست بررسی وضعیت چهار پروژه پل سوم و چهارم بشار، پروژه محور آب حیات و محور یاسوج ـ سی‌سخت در یاسوج برگزار شد.

سیدموسی خادمی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از طولانی شدن زمان بهره‌برداری از پروژه پل سوم بشار انتقاد کرد و اظهار داشت: این پروژه به حیثیت استان لطمه وارد کرده است.

وی بیان کرد: حداقل 2 میلیارد اعتبار دیگر به پروژه تخصیص داده شود و تا 3 ماه آینده  این پروژه تعیین تکلیف شود حتی اگر راه و شهرسازی مجبور شود که هر قسمت از پروژه را به پیمانکاری برای اجرای آن واگذار کند.

خادمی خطاب به مدیران گفت: مسئولان دستگاه‌ها همدیگر را محکوم نکنند و همگی جهت رشد و توسعه استان و حل مشکلات مردم اقدام کنند.

فرماندار بویراحمد نیز در این نشست، اظهار داشت: در نشستی مدیرکل سابق راه و شهرسازی متعهد شد که  پروژه پل سوم بشار 60 روزه تحویل داده شود اما اکنون دستگاه مربوطه مهلت 18 و 16 ماهه می‌خواهند که این مسئله قابل قبول نیست.

محمد کاظم نظری با اشاره به اینکه 2 میلیارد تومان از اعتبارات استانی و نفت برای این پروژه در نظر گرفته شده است، گفت: انتظار می‌رود پیمانکار و دستگاه مربوطه همکاری مطلوبی در این زمینه داشته باشد.

نظری اظهار داشت: پل اول بشار مشکلاتی دارد که برای تثبیت پایه‌های پل باید مبلغی از محل دیگری کسر و به این پل اختصاص دهیم.

شهردار یاسوج در واکنش به سخن یکی از مسئولان حاضر در جلسه مبنی بر اینکه پل چهارم بشار بدون مطالعه آغاز شده است، بیان کرد: تا کنون گزارشی مبنی بر توقف پروژه به ما ارائه نشده است.

محمد علی جاوید میزان اعتبار پروژه پل چهارم بشار را 13 میلیارد و 500 میلیون تومان برشمرد و گفت: بخشی از مطالبات پیمانکار این پروژه پرداخت شده است.

مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست در خصوص محور آب حیات و محور یاسوج ـ سی‌سخت، عنوان کرد: مخالف توسعه نیستم ولی بدون شک هر پروژه عمرانی باید دارای پیوست زیست‌محیطی باشد که برای این پروژه‌ها تا کنون مکاتبه‌ای در این خصوص نداشتیم.

وی با انتقاد از مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: مدیرکل راه و شهرسازی نمی‌داند محیط زیست چیست و دانش محیط زیست را ندارد و عدم آگاهی مسئولان استان باتوجه به ظرفیت‌های زیست محیطی در استان مایه تأسف است.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
همشهری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۳۰
0
0
ما که اثر تاریخی نداشتیم که این هم میشه اثر تاریخی و البته میراث فرهنگی را هم از رکود خارج خواهد کرد
نام:
ایمیل:
* نظر: