به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۱۹۴۸۶
|
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۳
زارعی گفت: به طور حتم تامین زیرساخت‌های لازم با محدودیت اعتباری امکان پذیر نبوده و بلکه باید دولت در این زمینه نگاه ویژه داشته باشد.
خبردنا: نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که هیچ گونه بی توجهی و کم کاری در بخش گردشگری پذیرفتنی نیست.

به گزارش"خبردنا" ، غلام‌محمد زارعی ، افزود : انتظار می‌رود دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی با درخواست ایجاد منطقه آزاد گردشگری دنا با محوریت شهرستان‌های بویراحمد و دنا موافقت هستند.

این نماینده مجلس اظهار داشت: گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با وجود ظرفیت‌های ویژه و کم نظیر هنوز سهمی در اقتصاد استان ندارد که مهمترین دلیل آن کم توجهی دولت‌ها به این بخش بوده است.

وی خواستار نگاه ویژه دولت دوازدهم به گردشگری کهگیلویه و بویراحمد به عنوان یکی از مهمترین محورهای توسعه این استان شد و افزود: هیچ گونه بی توجهی و کم کاری در این بخش پذیرفتنی نیست.

زارعی خدمات ارائه شده توسط میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در چند سال اخیر را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: به طور حتم تامین زیرساخت‌های لازم با محدودیت اعتباری امکان پذیر نبوده و بلکه باید دولت در این زمینه نگاه ویژه داشته باشد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی خواستار توجه به توسعه‌بخشی به صنعت گردشگری و ایجاد رونق اقتصادی در این استان شد و ادامه داد: این دیار دارای ظرفیت‌های طبیعی، گردشگری و اقلیمی بسیار خوبی که به طور حتم در صورت تخصیص اعتبار لازم شاهد توسعه بخش گردشگری هستیم.

زارعی با بیان اینکه سالانه بیش از دو میلیون گردشگر داخلی و خارجی از زیبایی‌ها این دیاربازدید می‌کنند تصریح کرد:  شهرستان‌های بویراحمد و دنا واقع در دامنه رشته‌کوه دنا با دارا بودن چشم‌اندازهای بسیار زیبا و طبیعت دل‌انگیز دارای ظرفیت‌های فوق العاده‌ای در زمینه توسعه گردشگری است.

وی با تاکید بر اینکه بدون شک ایجاد منطقه ویژه و آزاد گردشگری دنا نقش بسیار مهمی در توسعه اقتصادی استان و رونق صنعت گردشگری کشور دارد، افزود: انتظار می‌رود دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی با درخواست ایجاد منطقه آزاد گردشگری دنا با محوریت شهرستان‌های بویراحمد و دنا موافقت هستند.
نام:
ایمیل:
* نظر: