به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۱۹۵۳۴
|
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۰
خبردنا : پروانه سلحشوری، از نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس به تازگی درباره بحث حضور زنان در کابینه دوم رئیس‌جمهور روحانی به روزنامه آرمان امروز گفته است: «یکی از مطالبات جدی ما این است که هم در سطح وزرا و هم در سطح معاونان تمام وزارتخانه‌ها از بانوان استفاده شود. البته باید توجه داشت اگر تنها بخش معاونت حوزه زنان به زنان داده شود، کافی نیست و در بقیه سطوح نیز بانوان کشور این توانایی را دارند که مشغول به کار شوند و عملکرد مثبتی را از خود به نمایش بگذارند. حضور بانوان در سطوح مدیرکل‌ها، مدیریت‌های میانی، استانداران، فرمانداران و روسای دانشگاه‌ها نیز مطالبه دیگری است که فراکسیون زنان مجلس از رئیس‌جمهور دارد. امیدواریم موفق شویم در تمامی سطوح از مدیریت زنان بهره بگیریم».

او سپس می‌افزاید: زنان توانمندی پذیرش مسئولیت در همه وزارتخانه‌ها را دارند، اما برخی از این وزارتخانه‌ها هستند که مدیران توانمندی در آن حضور دارند و نه‌تنها دولت، بلکه مردم نیز از عملکرد آنها راضی هستند. بنابراین نمی‌توان گفت مدیر یک وزارتخانه که عملکرد مثبتی هم داشته تغییر کند و از زنان استفاده شود . نمونه آن نیز وزارت فرهنگ و ارشاد است که آقای صالحی امیری به‌نظر من عملکرد خوبی داشته و او باید در این مسئولیت باقی بماند، اما وزارتخانه‌هایی مانند ارتباطات، آموزش و پرورش، کار و رفاه اجتماعی و وزارت علوم، به نظر می‌رسد که پتانسیل‌های بهتری را برای حضور بانوان در اختیار دارند.
این فرد در اشاره به شهرداری تهران اما می‌گوید: حداقل اگر شهردار از میان بانوان انتخاب نشود، امیدواریم که معاونان و مشاوران شهردار آینده پایتخت و دیگر شهرها و همچنین شهرداری‌های مناطق در پایتخت از میان بانوان انتخاب شود.

*در واقع شاهد یکی از عجیب‌ترین نمایش‌های سیاسی در تاریخ ایران هستیم...

که اصلاح‌طلبان در حالی که علی‌الدوام طی ۲۰ سال گذشته بر حضور زنان در مناصب کلیدی کشور تأکید داشته‌اند، اما اکنون که توانسته‌اند شورای شهر پنجم تهران را فتح کنند، بصورتی کاملاً شیک و مجلسی از انتصاب شهردار زن امتناع می‌کنند و لام تا کام درباره آن چیزی نمی‌گویند!

جالب آنکه سمپات‌های سیاسی این جریان و حتی فعالان زن این جریان نیز جرأت مخالفت با این تصمیم طیفی را ندارند و همانطور که از گفته‌های بالا نیز درک می‌شود، خود را موافق این تصمیم نشان می‌دهند.

ماجرا اما وقتی جالب‌تر می‌شود که جریان خاص، در عین اینکه خود را از اصلی‌ترین گلوگاه پاسخگویی به شعار انتصاب زنان، یعنی شهرداری تهران می‌رهاند اما انگشت اشاره‌اش را به سمت رئیس‌جمهور روحانی دراز کرده و معتقد است که آقای روحانی بایستی با انتصاب یک یا چند وزیر زن در کابینه، زحمت این کار را به دوش بکشد! (زیرا جریان خاص علیرغم شعارهایش اما بنا به دلایل عقلی از سپردن امور کلان به بانوان اِبا دارد)

گفتنیست، آذر منصوری، دیگر فعال زن اصلاح‌طلب نیز به تازگی در خبرگزاری ایلنا بدون هیچ اشاره‌ای به ضرورت شهردار شدن یک زن برای اصلاح‌طلبان، گفته است: شهردار منتخب باید به شورای شهر پاسخگو باشد نه اینکه شاهد تعاملاتی از جسم دوران قالیباف باشیم که خروجی‌اش املاک نجومی شد!

برخی معتقدند از روز اول قرار بود، شهرداری تهران سهم‌الارث حزب کارگزاران و یاران دبیر کل این حزب یعنی غلامحسین کرباسچی باشد.

عدم توانایی جریان خاص برای تکرار کارنامه اجرایی قالیباف در شهرداری تهران و تأثیرگذاری این مسئله بر دو انتخابات پیش رو یکی از دغدغه‌های اصلی اصلاح‌طلبان است که برای میزانی از استشفای آن، راهکار تخریب قالیباف و حمله به دستاوردهای او را پیش‌بینی کرده‌اند.
نام:
ایمیل:
* نظر: