به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۱۹۵۴۸
|
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۵
خبردنا : با جایگزین شدن گوشی های هوشمند به جای کامپیوتر و لپ تاپ ها در فرستادن پیام، تایپ سریع شاید یکی از دغدغه مندی های افرادی باشد که به تازگی عادت به نوشتن با این گوشی ها را ندارند.
 
 با سرعت پنج کلمه در ثانیه تایپ کنید!

اگر از آن اسمارت فون بازهای کهنه‌کار و قدیمی هستید با خیال آسوده این پنجره را ببندید چون این گزارش  قرار است راهنمای آن دسته از افرادی باشد که به تازگی دل از گوشی‌های ساده و دکمه‌دار کنده‌اند و با خرید یک دستگاه تلفن همراه هوشمند قرار است خودشان را در شبکه‌های اجتماعی غرق کنند و به آن آلوده شوند. نمونه بارز آن هم پدر و مادرهایی هستند که همیشه در نظر بچه‌های نسل جوان مدل گوشی به دست گرفتن و تایپ کردن آرام وآهسته شان آنها می‌شود وجه تمایزشان با بقیه، اما تایپ کردن با موبایل برای تازه‌کارها راهکارهای کوچک و پیش پا افتاده ای دارد که کمی می‌تواند به نوشتن و تایپ کردن شما سرعت ببخشد؛  بنابراین این راهنما پیشکشی است به همه بزرگترها و پدر و مادرهایی که پیش از این بیشتر از اینکه در دنیای مجازی سیر کنند ترجیح می‌دهند در دنیای حقیقی روزگار بگذرانند.

تایپ دو دست با شصت

عینک مطالعه‌شان را درست روی قوس بینی می‌گذارند، گوشی را با یک دست می‌گیرند و با انگشت اشاره دست دیگرشان آرام و با طمأنینه شروع به تایپ کردن می‌کند. این تکراری ترین تصویری است  که بیشتر ما  از آدم‌هایی دور و اطرافمان می‌بینیم؛ آنهایی که هنوز گوشی‌های هوشمند توی دستشان غریبگی می‌کند و برای تایپ یک جمله کوتاه بیشتر از چیزی که باید زمان صرف می‌کنند. اولین روش موقع تایپ کردن این است که شما تسلط لازم و کافی را موقع به دست گرفتن آن داشته باشید. برای تایپ سریع باید به انتخاب و استفاده درست از انگشت‌ها توجه کرد یکی از بهترین روش‌ها برای تایپ سریع در  روزهای اول این است که گوشی را با دو دستتان نگهدارید و با استفاده از انگشت‌های شصت هر دو دست اقدام به تایپ کنید؛ چون در این حالت هم تسلطتان روی گوشی بیشتر می‌شود و هم رفته‌رفته با به کار بردن هر دو انگشت حین تایپ کردن سرعتتان زیادتر می‌گردد.

 با سرعت پنج کلمه در ثانیه تایپ کنید!

بگذارید گوشی کلمات را پیش‌بینی کند

تایپ سریع مثل دوچرخه سواری در ابتدای راه نیاز به کمکی دارد، کمکی که وقتی دستتان راه افتاد دیگر به آن نیازی پیدا نمی‌کنید. یکی از این کمکی‌ها برای افرادی که چندان به تایپ سریع با تلفن همراه آشنایی ندارند استفاده از  سیستم auto correct در گوشی است. سیستمی که ممکن است از همان ابتدا پیش‌فرض‌های روی گوشی شما روشن باشد. این آپشن حین تایپ کردن دو خصوصیت مثبت دارد اول اینکه اگر حین تایپ کردن غلط املایی داشته باشید شما را از آن آگاه می‌کند و دو اینکه همزمانی که شما تایپ می‌کنید پیش از تمام کردن کلمه یا جمله،  عبارت تکمیل شده مورد نظر شما را زودتر پیش‌بینی می‌کند و پیشنهاد می‌دهد. این کار ناخودآگاه باعث بالاتر رفتن سرعت تایپ شما می‌شود؛ اما در هر حال توجه داشته باشید که هر چه سریعتر سرعت نوشتن خودتان را بدون اتکا به این سیستم افزایش دهید؛ چون گاهی اوقات پیش‌بینی‌های غلط گوشی نه تنها برایتان خوشایند نیست که حتی آزار دهنده هم می‌شود.

تبدیل صدا به متن

هم در سیستم‌های اندروید و هم در سیستم‌های آیفون آیکونvoice typing وجود دارد. قابلیتی که به شما کمک می‌کند تا حرف زدن خودتان را با استفاده از آن به متن تبدیل کنید. برای این کار باید روی آیکون میکروفون صفحه تایپ ضربه بزنید و حرفی را که می‌خواهید تایپ کنید را صحبت کنید. راهکاری که می‌شود گفت برای ما کاربرد چندان زیادی ندارد؛ چون بیشتر به درد افرادی می‌خورد که قصد تایپ متن‌های انگلیسی را دارند.
 
با سرعت پنج کلمه در ثانیه تایپ کنید!

صفحه‌کلید کششی

این صفحه کلید یعنی swipe type بیشتر برای تایپ‌های سریع و شتابزده است. هنگام استفاده از این روش تایپ، انگشت خودتان را بر روی صفحه‌کلید قرار دهید، آن را بر حروف کلامی که می‌خواهید تایپ کنید، بکشید و سپس آن را آزاد کنید. به عنوان مثال، اگر شما می‌خواهید بنویسید "آبی"، انگشت خود را بر روی "آ" قرار دهید، آن را به حرف "ب"  و بعد به حرف "ی" برسانید و  دست‌آخر آن را بلند کنید. این فرایند را  به قدری تکرار کنید  تا همه پیام‌های موردنظرتان تایپ شود.
 
 با سرعت پنج کلمه در ثانیه تایپ کنید!

استفاده از shortcut

این روش برای استفاده از عبارت‌هایی است که به طور معمول از آنها استفاده می‌کنیم برای همین هم برای تایپ سریع آن می‌شود این عبارات را به صورت پیش‌فرض روی تلفن همراه قرار داد و با استفاده از حروف اختصاری که خودتان از قبل کدگذاری کرده‌اید به جمله و عبارت مورد نظر دست پیدا کنید.
 
 با سرعت پنج کلمه در ثانیه تایپ کنید!

نام:
ایمیل:
* نظر: