به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۱۹۵۵۷
|
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۵
خبردنا : رئیس هیئت موسس و هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه وزارت علوم موظف به تایید مدارک فارغ‌التحصیلان سال‌های گذشته است، گفت:‌ براساس تصویب مجلس شورای اسلامی قانون سال 67 و هیئت سه نفره دانشگاه آزاد احیا و تایید کدرشته‌های دانشگاه براساس این قانون انجام می‌شود.

علی اکبر ولایتی (رئیس هیئت امنا و هیئت موسس دانشگاه آزاد) در جمع خبرنگاران با بیان اینکه وزارت علوم در نظر داشت 2900 کدرشته محل دانشگاه آزاد را تایید نکند، ابراز کرد: این رشته‌ها براساس مر قانون مورد تایید دانشگاه آزاد است و در صورتی که بررسی شود؛ همه آنها تایید خواهند شد.

او با بیان اینکه مدتی طول کشید تا عده‌ای انتخاب رشته کنند و دچار تردید بودند، گفت:‌ مجلس شورای اسلامی وارد این موضوع شده و 205 نفر از نمایندگان مجلس با محوریت کمیسیون آموزش از دیدگاه دانشگاه آزاد اسلامی اعلام حمایت کردند و با دخالت رئیس مجلس قانون سال 1367 و هیئت سه نفره دانشگاه آزاد احیا شد.

او با بیان اینکه یک بار دیگر قانون سال 67 در خصوص تایید رشته‌های دانشگاه آزاد معتبر اعلام شد، خاطرنشان کرد: این ابلاغیه توسط آقای امیدوار رضایی به وزارت علوم و دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه شد و سه نفر از نمایندگان این سه بخش باهم تصمیم یم‌گیرند و در نهایت دو رای از سه رای تایید می‌شود و از این پس برای تایید رشته محل‌ها ما براساس قانون مجلس و شورای سه نفره اقدام خواهیم کرد.

رئیس هیئت موسس دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: بنابراین دیگر نیازی به نظارت رشته‌هاو کدرشته‌ها از سوی وزارت علوم نیست و همواره این کمیته سه نفره معتبر بوده و قانون سال 67 به هیچ وجه نقد نشده و به تایید معاونت حقوقی مجلس رسیده است. همچنین دستور رئیس مجلس در این باره نشان دهنده این است که این قانون و کمیته سه نفره که مسئول امضا و تایید رشته‌ها است؛ معتبر هستند.

ولایتی در پاسخ به این سوال که تکلیف فارغ‌التحصیلان سال‌های گذشته که مدارک آنها را وزارت علوم تایید نمی‌کند چیست؟ گفت: این مدارک حتما تایید می‌شود و وزارت علوم براساس نظر مجلس شورای اسلامی موظف است این قانون را اجرا کند در غیر اینصورت از سوی مجلس مورد سوال قرار خواهد گرفت.
نام:
ایمیل:
* نظر: