به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۱۹۵۷۷
|
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۳
نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس :
گفت: پروژه پتروشیمی بویراحمد یک پروژه ملی بوده و باید نگاه ملی به آن داشت.
خبردنا: نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس با اشاره به اهمیت احداث پتروشیمی در شهرستان بویراحمد، از مسئولان استان خواست برای تسریع در احداث این پروژه با سرمایه‌گذار آن همکاری کنند.

به گزارش "خبردنا" ، غلام‌محمد زارعی در نشست شورای برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: پروژه پتروشیمی بویراحمد مورد تأیید همه مسئولان استان است و با توجه به سیاست کشور مبنی بر استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی بخش خصوصی، باید از سرمایه‌گذار این پروژه حمایت شود.

وی افزود: سالهاست که می‌شنویم خطوط لوله سراسری گاز از کنار استان ما عبور می‌کند اما از این خطوط لوله گاز تاکنون جز تخریب منابع، درختان، جنگل‌ها و عدم انتفاع کشاورزان از اراضی خود در حریم لوله‌های گاز چیزی عاید استان نشده است و حالا هم که می‌خواهیم با احداث پتروشیمی بویراحمد از این ظرفیت‌ استفاده کنیم با برخی نگاه‌های خاص مواجه می‌شویم.

زارعی ابراز کرد: خطوط لوله گاز که از استان عبور می کنند اگر مورد استفاده استان ما قرار نگیرند در سایر نقاط از آنها بهره‌برداری می‌شود و کهگیلویه و بویراحمد در یک محرومیت تاریخی می‌ماند که همین اصل برای لزوم احداث صنایع پایین دست گاز از جمله پتروشیمی بویراحمد در استان کافی است.

نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سیاست دولت مبنی بر ایجاد اشتغال با حمایت از سرمایه‌‌گذاران بخش خصوصی، گفت: پروژه پتروشیمی بویراحمد یک پروژه ملی بوده و باید نگاه ملی به آن داشت.

زارعی با بیان اینکه سهم ما از صنعت پتروشیمی سهم پایینی بوده و باید در صدد افزایش این سهم باشیم، بر لزوم همکاری با سرمایه‌گذار پروژه پتروشیمی بویراحمد تأکید کرد و گفت: دستگاه‌های اجرایی استان برای اجرای هر چه سریع‌تر این پروژه پای کار باشند تا طرح مشمول مرور زمان نشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: