به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۱۹۶۴۷
|
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۰
خبردنا : رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بویراحمد گفت: از جمعه 30 تیر تا امروز یکم مرداد ۹۶ بیش از ۱۵ مورد آتش سوزی کوچک و بزرگ در جنگلها و مراتع این شهرستان رخ داد.

به گزارش"خبردنا"، "جواد رحیمیان" با اشاره به بی‌خوابی و تلاش شبانه‌روزی نیروهای منابع طبیعی در چندروز اخیر برای مهار آتش سوزی ها افزود: بر اثر بیخوابی و تلاش شبانه‌روزی سرگیجه و سردرد گرفته ایم .

وی با بیان اداره منابع طبیعی شهرستان با توجه به تعدد آتش سوزی ها طی چند روز اخیر تعطیل کرده ایم، بیان کرد: در شهرستان بویراحمد و بویژه منطقه " پرغندار" روستای راهمالی که دارد پشت سرهم آتش می‌گیرد( 4 فقره در این منطقه بود) و شخصا با همکاران تا طلوع آفتاب توی جنگل بودیم روزهای شنبه و یکشنبه در مناطق "کالوس"، "سپیدار"، "گوشه"، "سروک" و "دمچنار" نیز آتش سوزی داشتیم .

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بویراحمد با اشاره کمبود امکانات و نیرو خاطرنشان کرد: تعداد نیروهای قرقبان و امکانات این شهرستان اندک هست و حتی توان آبرسانی جهت شرب به نیروها را نداریم. از هر لحاظ در مضیقه هستیم و با کمبود شدید نیرو، امکانات اطفای حریق و پشتیبانی نیروها مواجهیم .

رحیمیان با اشاره به اینکه چند شبانه روز درگیر مهار آتش‌سوزیها بوده ایم و خستگی شدید در چهره‌ ماه نمایان است، تصریح کرد: شرایط برای مهار و خاموش کردن آتش سوزها سخت است چراکه گرما طاقت فرساست و صعب العبور بودن مناطق کار مهار آتش سوزی را در این شهر شبانه روزی کرده است.

وی با اشاره به اینکه از بس نخوابیدیم سردرد و سرگیجه گرفته ایم، ادامه داد: تمام برنامه های کاری اداره تعطیل شده است. مهار این آتش سوزی های شدید با وجود کوهستانی بودن و صعب العبوری مناطق کار یک دستگاه نیست و همه دستگاه ها باید کمک کنند با وجود اینکه طی چند روز اخیر 15 مورد آتش سوزی در جنگلهای شهرستان داشته ایم منابع طبیعی تنها مانده بود و درخواست برای کمک داشته جواب مثبت داده نشد .

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بویراحمد عنوان کرد: در سه روز اخیر در مناطقی چون "رهمالی"(چهار فقره)، "کالوس" (یک فقره)، "سپیدار" (دو فقره)، "دمچنار" (دو فقره)، "گوشه"(یک فقره)، "سروک"(یک فقره)، "مهریان" (یک فقره)، "فیروز آباد"( دوفقره) و دهنو(یک مورد) آتش سوزی رخ داد که برخی از این آتش سوزی ها در طول شب ادامه داشته و مهار آنها بسیار سخت و طاقت فرسا بوده است.

رحیمیان ضمن تشکر ویژه از همکاری و کمک نیروهای مردمی تاکید کرد: نیروهای مردمی در همه آتش سوزی های رخ داده در شهرستان بویراحمد به موقع حضور یافتند و تلاشهای زیادی در مهار و کنترل اتش سوزی ها داشتند.

وی اضافه کرد: طبق ماده 47 قانون حفاظت سازمان جنگلها همه دستگاهها و نهادهای لشکری و کشوری باید هنگام آتش سوزی جنگلها به کمک منابع طبیعی بیاییند همکاری داشته باشند اما متاسفانه در بیشتر اوقات این همکاری آنطور که باید شاید نبود.


نام:
ایمیل:
* نظر: