به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۱۹۶۶۸
|
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۶
خبردنا: رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که «دولت در چهار سال گذشته کمک های موثری در حوزه دفاعی و به ویژه به سپاه داشته است»، گفت که مسائل مربوط به پیمانکاری بین دولت و سپاه نیز تا حدودی حل شده و در حال حاضر قرارگاه خاتم الانبیاء در مواردی که در توان پیمانکاران داخلی است، وارد نمی‌شود.

به گزارش"خبردنا" ، غلامرضا تاج گردون اظهار کرد: در چند سالی که با دولت و مجموعه دفاع کار کردم حداقل در امور اجرایی و تامین منابع نگرانی از سوی دولت برای بخش دفاع و بالاخص سپاه در حوزه عملیاتی و مقاومتی وجود نداشته است.

وی افزود: دولت کمک‌های موثری برای بخش دفاع داشته و اگر در حوزه اقتصادی و پیمانکاری ضعف‌هایی بوده نباید آن را به کل شاکله دفاع تعمیم بدهیم،‌ البته در این چهار سال برخی مسائل هم تعریف شده چه در زمینه نرخ گذاری، ورود به عرصه پیمانکاری و شرکت های وابسته به سپاه موضوعات حل شده و سطح بندی انجام شده است.

این مسئول گفت : در اموری که بخش خصوصی نمی‌تواند شرکت کند،‌ قرارگاه ورود می کند و دیگر در هر کاری وارد نمی ‌شود در واقع سطحشان را با فعالیت‌های تنظیم کرده‌اند مثلا دیگر در قراردهای ۵۰، ۱۰۰ یا ۲۰۰ میلیارد تومان و در مواردی که در توان پیمانکاران داخلی است، وارد نمی‌شوند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه موفقیت‌ها و مقاومت‌های سنگین در بیرون از کشور نتیجه همین همگرایی‌های داخلی است،‌ یادآور شد: نباید دو طرف کاری کنند که این نتیجه هدر برود.

تاج گردون گفت : اگر در فضای سیاسی حرف‌هایی زده می‌شود و رسانه‌ای می‌شود بحث دیگری است و بهتر است این موضوع به نحو بهتری مدیریت شود؛ چرا که دولت یازدهم در میان دولت‌های پیشین بیشترین کمک را به بخش دفاعی داشته است.

وی اضافه کرد: حمایت‌های مالی از طرف دولت نسبت به کلیت بخش دفاعی و به خصوص سپاه همواره وجود داشته و عدد و رقم بودجه‌ای هم این را نشان می‌دهد،‌ البته شرایط کشور هم شرایط خاصی است و این اتفاق باید بیفتد.

این نماینده اصلاحطلب تصریح کرد : در چهار سالی که من با دولت یازدهم در بخش تنظیم بودجه کار کردم، شاهد این بودم که دولت برای تقویت بنیه دفاعی کاملا همکاری کرده،‌ در حالی که در مورد افزایش اعتبار در حوزه‌های دیگر به دلیل محدودیت منابع،  بعضا مقاومت‌هایی وجود داشت، اما در حوزه دفاعی کوچکترین مقاومتی از سوی دولت نبود.
نام:
ایمیل:
* نظر: