به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۲۰۷۵۰
|
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۸
خبردنا - امین روانان : پروژه خط انتقال گاز به روستاهای شهرستان بهمئی در حوزه کت و شهرک صنعتی خلیج فارس که قرار بود ۱۴ماه پیش تمام شود هنوز ادامه دارد و مردم و مسولین این شهرستان را با مشکلات زیادی روبرو کرده است.

به گزارش"خبردنا"، این پروژه گازرسانی که به علت نبود کمربندی از مرکز شهر می گذرد به علت سهل انگاری در رفع معارضات از طرف بعضی نهادها و همچنین متوقف شدن پروژه و ضعف کاری شدید پیمانکار مربوطه مردم را با مشکلات زیادی در مرکز شهر مواجه کرده است .

به دلیل وجود گودبرداری های رها شده و خاک فراوان در مرکز شهر تردد مردم را به مدت ۶ماه با مشکلات جدی روبرو کرده است و مردم از وضعیت موجود بسیار ناراضی هستند .

نکته مهمی که در این پروژه بزرگ به چشم میخورد با توجه به سهل انگاری های آشکاری که دراین پروژه از ناحیه پیمانکاربه وفور دیده می شود و چندین بار پروژه را به تعطیلی کشانده است ولی با رایزنی و فشار مسولین شهرستانی و استانی مجدد این پروژه بدون رفع معایب به کار خود ادامه می دهد .

۱- در شروع پروژه باید از پیمانکار برنامه زمانبندی می خواستند و پیشرفت پروژه را بر اساس برنامه زمانبندی تحویل می گرفتند و در صورت قصور تاخیر غیر مجاز و واگذاری این پروژه مهم برای پیمانکار لحاظ می شد .

۲- لوله گذاری داخل شهر به طول ۱/۵کیلومتر ابتدا و انتها قرار بود در،سریعترین زمان ممکن تکمیل شود چرا ۶ماه به طول انجامید و علت این همه سهل انگاری و تاخیرات چیست ؟

۳- قبل از ورود به شهر باید توسط گروه مهندسی طراحی واجرا نسبت به رفع معارضات مخابرات و راه و ترابری و شهرداری و دیر جواب دادن استعلامات و حتی معارضات مردمی دیر عمل کرده است و حتی با وجود تاخیر ۱۴ماهه هم نتوانست این مشکلات را رفع کند و مردم را با مشکلات زیادی روبرو کرده که قطعی آب و مخابرات هم بر مشکلات موجود افزودند .

۴- مشکل گودبرداری و زیرسازی و غرقاب و آسفالت بر عهده پیمانکار بوده است ولی هنوز به یک ماه نکشیده به علت آسفالت بی کیفیت نشست کرده و شهردار محترم هم از این نحوه زیرسازی و آسفالت انتقاد شدید کرده است ولی با وجود مشهود بودن این قضیه هم هیچ گونه واکنشی نشان ندادید ؟

۵- سهل انگاری پیمانکار در روند اجرای پروژه و تاخیر در این کار بسیار مشهود بوده است که مردم با مشکلات زیادی مواجه شدند .

۶- در بیرون از محدوده شهر با توجه به اینکه ایتم حفاری با دست در زمین سخت و سنگی قطعا در براورد اولیه پروژه وجود دارد و سونداژ عرضی توسط پیمانکار انجام شود تا عمق و موقعیت بقیه تاسیسات مثل لوله آب و فیبر نوری و گاز مشخص می شود تا از صدمه زدن به بقیه تاسیسات جلوگیری به عمل آید و متاسفانه خسارتهای زیادی به مخابرات و آب وارد شده است .

لذا از مدیر عامل محترم شرکت گاز انتظار میرود همان طور که نگاه ویژه به شهرستان بهمئی دارد به طور جد با پیمانکار،برخورد کرده و در صورت عدم کارایی پیمانکار مربوطه کار را به شخص دیگری واگذار نماید .

شهروندان زیادی از وضعیت به وجود امده اعلام نارضایتی کردند و نامه های زیادی به فرمانداری و ادارات مربوطه نوشتند و از روند موجودگلایه داشتند که انتظار می رود نظارت دقیق تر و بهتری بر روی برنامه زمانبندی صورت گیرد تا مردم با مشکلات کمتری روبرو شوند .


انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
کهگیلویه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۲
0
0
باسلام وتشکر از درج خبر . وقتی یکی از مسئولین محترم یکی از نهادهای حساس استانداری پشت سر پیمانکار می باشد و با سو استفاده از مقام خود مسئولین را وادار به ادامه کار پیمانکار می نماید حرف فرماندار یا شهردار دیگر خریداری ندارد و این همه نواقصات وتاخیرات در اتمام کار وجود دارد شرکت گاز چرا پیمانکار را خلع ید نمی نماید البته چون ایشان از همشهریان مسئول پروژه می باشند خلع ید یا برخوردی صورت نمی گیرد .
بهمئئ
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۲
0
0
پیمانکار که کار مردم را انجام نمیده میگه من پشتم پره فاز بعدی اش هم مال خودمه!!!
همشهری لیکک
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۲
0
0
از سازمان محترم بازرسی استان تقاضای پیگیری وبررسی موضوع را داریم .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۳
0
0
وقتی فرماندار شهری هیچ گونه اختیاری از خودش نداشته باشد ، بهتر ازین نخواهد شد و...
گرمسیر
|
Netherlands
|
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۳
0
0
والا زندگی نداریم - مغازه ها که پره خاک شدن - یه تیکشو یه اسفالت مزخرف ریختن باقیش مونده - من نمیدونم اینا با این قضیه دارن سر چی گرو گشی میکنن - اغا جان هرچی هست بدید بهمدیگه نفس مردم برید - یا علی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۳
0
0
عدل کجایی دقیقا کجایی
بهمئی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۷
0
0
بدبخت لا اقل به همون کسی که گفت این گزارش بنویس بهش میگفتی که این کار عکس مربوط به خط آبرسانی هست نه کار شرکت گاز نگاه به اون تابلو کنید بعد برید قضاوت کنید شما اگراینقد از ماهیت پروژه خبر دارین لااقل بیا جلو کار بکن نه گزارش دهی بکنی
نام:
ایمیل:
* نظر: