به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۲۲۱۴۷
|
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۰
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی:
اینکه ما می گوئیم استانداردهای لازم امنیتی را نداریم بنابه همین دلایل است وگرنه چطور می شود فیلم دوربین مداربسته مغازه ای که مورد سرقت قرار گرفته و 2 نفر نیز کشته شده اند اینگونه در فضای مجازی و در کمترین زمان ممکن منتشر شود.
خبردنا: رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی از نبود برخی استانداردهای لازم امنیتی در برخی موارد اظهار نگرانی کرد و یادآورشد: باید تلاش شود تا این استانداردها اجرایی و امنیت و آرامشی بیشتری را در کشور شاهد باشیم.

به گزارش خبردنا، " غلامرضا تاج گردون " در آئین تجلیل از رسانه های گچساران در دوگنبدان مرکز این شهرستان گفت: متاسفانه استانداردهای لازم در سراسر کشور در برخی موارد را نداریم که اگر آن استانداردها بویژه در حوزه امنیتی وجود داشته باشد شاهد برخی اتفاقات تلخ و ناگوار نخواهیم بود.

وی با بیان اینکه حوادث و اتفاقات تلخ و مشابه را باید شناسایی و آسیب شناسی کرد، یادآورشد: اتفاقات تلخی که در سراسر کشور رخ می دهد باید کنترل و اجازه ندهیم که تکرار شود.

نماینده گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی بااشاره به برخی حوادث تلخی که در چندروز اخیر در حوزه انتخابیه اش افتاده است، تصریح کرد: حادثه طلافروشی حادثه تلخ و نگران کننده ای بود که واقعا ابعادی تلخ و فراموش ناشدنی دارد.

تاج گردون از پیگیری های مستمر خود با مسوولان استانی و شهرستانی برای شناسایی و دستگیری سارقان حادثه طلافروشی گچساران خبرداد و اظهارداشت: پس از وقوع حادثه،سریعترین واکنش رانشان دادم و بطور ویژه پیگیر این اتفاق تلخ بودم.

وی با اشاره به برخی حوادث تلخ و ناگوار دیگر که در سایر استان های کشور اتفاق می افتد، بیان داشت: در 10 روز گذشته اتفاقات تلخی در استان های مختلف کشور رخ داده است که همگی جای نگرانی دارد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی از وقوع این حوادث در سایر شهرستان های کهگیلویه و بویراحمد هم اظهار نگرانی کرد و یادآورشد: اما باید بپذیریم که وقوع این حوادث در گچساران برای همه ما بد و نگران کننده بوده است.

تاج گردون، شیب امنیتی در گچساران را شیبی روبه بالا توصیف نمود و خاطرنشان کرد: شیب امنیتی گچساران روبه رشد بود اما این حوادث به گونه ای فضای امنیت اجتماعی رازیرسوال برده است.

وی از برگزاری نشست های مستمر با بزرگان ایلات و طوایف حوزه انتخابیه گچساران و باشت در چندساله اخیر خبرداد و تصریح کرد: آمار نزاع های دسته جمعی را در این شهرستان ها به صفر رسانده و از سویی خود بزرگان ایلات و طوایف، امنیت را در روستاها و شهرها حاکم کردند.

نماینده گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی در ادامه از انتشار فیلم سرقت از طلافروشی دوگنبدان نیز اظهارگله مندی کرد و اظهارداشت: معلوم نیست این فیلم توسط چه کسی منتشر شد درحالیکه این پرونده از مهمترین پرونده های قضایی و امنیتی است.

تاج گردون گفت: اینکه ما می گوئیم استانداردهای لازم امنیتی را نداریم بنابه همین دلایل است وگرنه چطور می شود فیلم دوربین مداربسته مغازه ای که مورد سرقت قرار گرفته و 2 نفر نیز کشته شده اند اینگونه در فضای مجازی و در کمترین زمان ممکن منتشر شود؟

وی از درخواست خود برای ورود نیروهای امنیتی به پرونده قتل طلافروشان گچسارانی خبرداد و خاطرنشان کرد: از تهران تقاضای ورود همکاران امنیتی را کردیم اما متاسفانه انتشار فیلم ها و کلیپ ها در فضای مجازی سبب بروز برخی تعلل ها شده است.

نماینده گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی افزود: شاید اگر این پراکندگی پیش نمی آمد اطلاعات رسیدگی و همکاری بهتری می شد.

تاج گردون در پاسخ به این سوال که فرمانده نیروی انتظامی گچساران نمی بایست بعد از وقوع حادثه تلخ طلافروشی دوگنبدان مرکز شهرستان استعفا می داد؟ هم خاطرنشان کرد: درمورد استعفای فرماندهی نیروی انتظامی بایدگفت فضای استعفا در کشور ما تعریف نشده است.

وی گفت: تنها استعفاها ازحادثه قطار سمنان بود و از سویی رییس کل بعدازجریان حقوقهای نجومی هم استعفاداد و من هم همان موقع گفتم این استعفاها را مبارک و میمون بدانید تاعدالت اجتماعی برقرار بشود.

نماینده گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی افزود: در شرایط کنونی استعفای فرمانده انتظامی شهرستان سبب تغییری و یا روی دادن اتفاق مثبتی نمی شود و من معتقدم باید استانداردهای لازم امنیتی را در کهگیلویه و بویراحمد و کشور ارتقا و افزایش بدهیم.

 تاج گردون از رسانه ها خواست اجازه ندهند برخی از حوادث تلخ رخ داده سواستفاده کرده و فضای شهرستان های گچساران و باشت را ناایمن جلوه دهند.

وی گفت: رسانه ها باید طوری عمل کنند که یک اتفاق و حادثه رخ داده تبدیل به یک آسیب و یا معضل نشود.


نام:
ایمیل:
* نظر: