به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۲۲۲۰۰
|
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۱
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خبر داد:
وی عنوان کرد: معدن فسفات چرام و بوکسیت سرفاریاب دارای فراز و نشیب‌های طولانی بوده که امیدواریم با ورود ایمیدرو این مشکل بعد از سال‌ها بلاتکلیفی برطرف شود.
خبردنا : معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کهگیلویه وبویراحمد گفت: معدن فسفات چرام و بوکسیت سرفاریاب بعد از سال‌ها بلا تکلیفی بهره‌برداری می‌شود.

به گزارش"خبردنا"، مجید محنائی اظهار داشت: در سفر وزیر صنعت به استان کهگیلویه و بویراحمد مقرر شد فعالیت فسفات شهرستان چرام و بوکسیت سرفاریاب با مباشرت ایمیدرو(سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران) آغاز شود.

وی عنوان کرد: معدن فسفات چرام و بوکسیت سرفاریاب دارای فراز و نشیب‌های طولانی بوده که امیدواریم با ورود ایمیدرو این مشکل بعد از سال‌ها بلاتکلیفی برطرف شود.

محنائی ابراز کرد: ایمیدرو شرکت هلدینگ دولتی فعال در بخش معدن ایران بوده که متولی راهبرد توسعه، توانمندسازی و رقابت پذیری بخش معدن، صنایع معدنی و تبدیل منابع و محصولات این بخش به ثروت پایدار در کشور است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کهگیلویه وبویراحمد بیان کرد: همچنین در سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان و شهرستان کهگیلویه و با پیگیری‌های به عمل آمده برلزوم تسریع در تامین مالی مورد نیاز پتروشیمی دهدشت از طریق بانک سپه کشور تاکید شد.

محنایی ادامه داد: همچنین مقرر شد، تقاضای فوری بخش ارزی از طریق صندوق توسعه ملی بعمل آید و از طریق وزارت صنعت، معدن و تجارت به موازات اجرای طرح پتروشیمی دهدشت مقدمات ایجاد پروژه‌های صنایع پایین دستی این پتروشیمی فراهم شود.

وی از بررسی مسائل و مشکلات سیمان سپوی دهدشت خبر داد و گفت: بین مدیریت شرکت سیمان سپو و فاینانس چینی براساس قرارداد 85 درصد سهم فایناس و 15 درصد سهم شرکت سیمان و پذیرش عاملیت اعطاء تسهیلات ریالی توسط بانک ملی ایران انجام و پس از ارائه درخواست نیاز ارزی توسط شرکت سیمان سپو، وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام شد.
نام:
ایمیل:
* نظر: