به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۲۲۲۰۷
|
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۳
انتقاد فرماندار از توزیع ناعادلانه اعتبارات و امکانات در حوزه آموزش و پرورش:
درحالی که فرزندان ما در برخی از مدارس یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد از امکانات اولیه آموزشی مثل میز و صندلی بی بهره اند، بسیاری از بودجه ها به برخی از نهادها واگذار می شود که هیچگونه پاسخگویی برای هزینه کرد آن بخش از بودجه ندارند و این آسیبی جدی بر توزیع عادلانه اعتبارات است.
خبردنا: فرماندار شهرستان بویراحمد در استان کهگیلویه و بویراحمد از ناعادلانه بودن اعتبارات و امکانات آموزشی و پرورشی این شهرستان نسبت به سایر شهرستان های دیگر استان انتقاد کرد.

به گزارش خبردنا و به نقل از روابط عمومی فرمانداری بویراحمد، " سیدمحمدکاظم نظری " در نشست شورای آموزش وپرورش شهرستان بویراحمد با ابراز گلایه از بی توجهی برخی مسئولان برای توزیع اعتبارات و امکانات، اظهار داشت: توزیع اعتبارات و امکانات با توجه به نفوذ و قدرت دیگران نابخشودنی است.

 وی گفت: درحالی که فرزندان ما در برخی از مدارس یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد از امکانات اولیه آموزشی مثل میز و صندلی بی بهره اند، بسیاری از بودجه ها به برخی از نهادها واگذار می شود که هیچگونه پاسخگویی برای هزینه کرد آن بخش از بودجه ندارند و این آسیبی جدی بر توزیع عادلانه اعتبارات است.

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد در بخش دیگری از سخنان خود توزیع بودجه های فرهنگی را مناسب ندانست و خاطرنشان کرد: ما در قبال تمام دانش آموزانی که امروز برای ثبت نام و ادامه تحصیل مشکل دارند، مسئول هستیم.

نظری با اشاره به اهمیت و رابطه آموزش وپرورش با توسعه،تصریح کرد: در همه ی کشورهای توسعه یافته آموزش وپرورش از اهمیت بالایی برخوردار است بنا براین در این زمینه ماهم باید این بحث را در اولویت قرار دهیم و زیرساخت های لازم را فراهم کنیم.

وی بازدید از مدارس را یکی از برنامه های خوب آموزش وپرورش شهرستان بویراحمد عنوان وابراز امیدواری کرد با شروع مهرماه شورای آموزش وپرورش شهرستان بصورت گروهی وبرنامه ریزی شده از برخی مدارس که بیشترین مشکلات آموزشی را دارند، بازدید داشته باشند.

فرماندار بویراحمد گفت: با شروع فصل مدارس وظیفه داریم فضایی شاد وبا نشاط برای دانش آموزان در مدارس آماده کنیم.

رئیس شورای آموزش وپرورش شهرستان از ضرورت ساماندهی سرویس های مدارس در آستانه آغاز سال تحصیلی خبر داد و ادامه داد: ملزم شدن مدارس به استفاده از خودروهای مجاز همچنین بررسی صلاحیت رانندگان و جلوگیری از فعالیت خودروهای غیرمجاز جهت ایاب و ذهاب دانش آموزان مدارس باید در دستور کار آموزش وپرورش بویراحمد قرار گیرد.

نام:
ایمیل:
* نظر: