به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۲۲۲۲۳
|
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۵
خبردنا : تاییدیه حساب اینستاگرام (علامت تیک آبی) ویژگی‌ است که برخی از مشاهیر مانند فوتبالیست‌ها و هنرپیشه‌ها به صورت رایگان از طرف این شبکه اجتماعی دریافت می‌کنند. حال به نظر می رسد که افراد معمولی نیز می‌توانند با پرداخت هزینه‌ای این تاییدیه را از بازار‌های سیاه خریداری کنند!
 
 کاربران معمولی هم می‌توانند تاییدیه حساب اینستاگرام بخرند

بازار سیاه برای خرید تاییدیه حساب اینستاگرام (علامت تیک آبی) حسابی داغ شده است. بر اساس یک گزارش از وبسایت Mashable، افراد معمولی و کاربران عادی با پرداخت مبلغ هنگفتی به شرکت های داخلی وابسته به اینستاگرام و واسطه های آن‌ها، تاییدیه‌هایی را برای حساب‌های شخصی اینستاگرام خود خریداری می‌کنند. گفته شده است که اینستاگرام از این عمل به عنوان «راز باز در جامعه تأثیرگذار» یاد کرده است و در ادامه به این موضوع اشاره کرده که تیم فنی اینستاگرام از این موضوع آگاه است و تلاش می کند در سریع‌ترین زمان ممکن آن را به طور کامل خاتمه دهد.

شاید شما هم گاهی به برخی صفحاتی برخورد کرده‌اید که دارای یک تیک آبی به منظور تایید آن حساب کاربری است. این حالت برای کاربران مشهوری مثل هنرمندان، ورزشکاران، سیاستمداران و یا شرکت‌های خاص ارائه شده است تا با استفاده از صفحات جعلی از نام این افراد سو استفاده نشود. این نماد در کسب و کار و بازاریابی نیز تاثیر بسزایی دارد. چنین خریدی برای کاربران سودآور خواهد بود چرا که شرکت‌های مختلف از طریق حسابهای کاربری تأیید شده، مبالغی پرداخت می کنند و در مدت کوتاهی به سوددهی می‌رسند.

نشان تاییدیه حساب اینستاگرام یک علامت تیک آبی یا تیک سفید دارد. از این نماد می‌توان در سایر سایت ها و رسانه های اجتماعی، از جمله فیس بوک و توییتر استفاده کرد. بنابراین هر کاربر معمولی می‌تواند برای حساب خود در فیس بوک و توییتر نیز درخواست دریافت تاییدیه حساب کاربری که بسیار منحصر به فرد است، دهد.

بازار خرید و فروش این برچسب دیجیتالی بسیار داغ شده است و بر اساس اخبار منتشر شده، کارکنانی از فیس بوک به فروش این برچسب ها دسترسی دارند و درحال سو استفاده از این موقعیت هستند. اکنون هر یک از این برچسب ها به قیمت ۱۲۰۰ دلار به افراد مختلف فروخته می‌شود. این موضوع باعث ایجاد هرج و مرج خواهد شد، زیرا هرکسی می‌تواند این تاییدیه را با پرداخت مبلغی دریافت کند و با قیمت ۱۵ هزار دلار یا بیشتر صفحه خود را بفروشد. مراحل دریافت تاییدیه حساب کاربری باید سخت تر شود تا بازارهای سیاه برای آن راه نیفتد.

دریافت تاییدیه اینستاگرام از طریق پر کردن یک فرم رسمی صورت می گیرد و در این فرم باید نام واقعی و یک کارت شناسایی مانند گذرنامه را ارائه کنید تا از این طریق مسئولان اطلاعات شما را بررسی کنند و این برچسب آبی برایتان ارائه شود. در نهایت اگر کاربران بخواهند حساب کاربری خود را بفروشند، باید به شرکت اینستاگرام تغییر نام خود را اعلام کنند.
 
اما این بازار سیاه به کلی این روند را بهم ریخته است. جالب است بدانید بر اساس گزارش های موجود عده ای از کارکنان شبکه های اجتماعی در بازارهای سیاه تاییدیه حساب های کاربری دست داشته اند به نحوی که برخی از آنها در ازای دریافت مبالغ هنگفت برای عده ای از کاربران تاییده صادر کردند. فیس بوک اعلام کرده است در صورتی که این کارمندان را شناسایی کند آنها را اخراج کرده و از این نابسامانی ها جلوگیری خواهد کرد.

البته پیش از این کاربران می‌توانستند با بکارگیری یک سری مراحل در حساب کاربری خود این نماد تاییدیه را به صورت رایگان دریافت کنند. به عنوان مثال در حساب کاربری خود باید موارد زیر را رعایت می کردند:

فعال باشند، اعتبار خود را ثابت کنند، فالوور فیک به هیچ عنوان نداشته باشند، فالوورهای زیاد و یک بیوگرافی در ویکی پدیا داشته باشند.

گفتنی است؛ با بکارگیری متد‌های گفته شده در حساب کاربری خود می‌توانید یک تاییدیه حساب (نماد تیک آبی یا سفید) از طرف اینستاگرام دریافت کنید.
نام:
ایمیل:
* نظر: