به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۲۲۲۶۲
|
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۸
تاریخ " کهگیلویه و بویراحمد " درباره " موسی خادمی " چه قضاوتی خواهد کرد ؟
چه کسی است که نداند استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاثیر آنچنانی در انتخاب مدیران کل نداشت و نمایندگان استان در این انتخاب همه کاره بودند بعبارتی مدیریت ارشد استان نمی توانست حکمرانی شایسته ای بر سایر مدیران داشته باشد و این در مدیریت یعنی فاجعه ! امری که امروز شاهدش هستیم و مدیری را سراغ نداریم که در استان به ایشان آنچنان بهایی بدهند بجز دوستان هم طایفه ایش که مدیر شدند !
خبردنا – عادل علیبازی :  جابجایی استاندار " کهگیلویه و بویراحمد " و انتصاب استاندار جدید استان قطعی شده است و بزودی " موسی خادمی " با این منصب خداحافظی خواهد کرد .

هرچند گفته شده است که انتصاب وی بعنوان استاندار " لرستان " قطعی شده است اما نگارنده آرزو می کند چنین نشود .

" موسی خادمی " از اولین استانداران دولت تدبیر و امید بود که منصب مدیریتی استان را در دولت اول روحانی برعهده گرفت .

بومی بودن ، همسو بودن با دولت و حامیان او ، دانشگاهی بودنش و سوابق مدیریتی وی این امید را می داد که او بتواند در زادگاهش بهتر از دیگران مدیریت کند اما آنچه امروز بر این استان در دوران مدیریتی وی رفته همگی خلاف این را نشان می دهد .

بهترین گواه عملکرد چهارساله و طولانی ترین دوران استانداری استان که متعلق به " موسی خادمی " است رضایت مردمی است . بر کسی پوشیده نیست که اوج این نارضایتی در هنگام سفر رئیس جمهور روحانی به استان هنگام سخنرانی " موسی خادمی " بروز و ظهور کرد .

" استاندار" استان در این سفر تنها توانست برای یک دقیقه فقط خوش آمد گویی کند و وقتی که قصد ارائه گزارش عملکرد داشت با  شعار پیوسته  از سوی حضار روبرو می شود و مجبور به قطع سخنان خود !!

این در حالی است که " موسی خادمی " پیش از این سفرسایت های منتقد خود را با شکایت شخص استاندار برای مدتی تعطیل کرده بود تا صدای منتقدان بیش از همیشه خفه شود زهی خیال باطل !

عملکرد " خادمی " چنان شده بود که دیگر نه افکار عمومی کشش تحمل وی را بیش از این داشت و نه حامیان اصلی اش می توانستند خود را مقابل مردم قرار دهند .

عملکرد خادمی در حوزه جذب سرمایه گذاری مشخص است و چه کسی است که نداند این عملکرد تقریبا صفر بوده ! ما به یاد نداریم در دوران حضور " موسی خادمی " در استان شاهد سرمایه گذاری های جدید بوده باشیم و حتی سرمایه گذاری های موجود هم با مشکلات عدیده ای مواجه شد که می توانید برای بررسی عملکرد حمایتی ایشان از سرمایه گذاری و صنعت سری به میان کارآفرینان استان بزنید .

عملکرد " موسی خادمی " در جذب سرمایه خارجی را می توان در دو عبارت خلاصه کرد : 1- سفر به خارج برای مثلا جذب سرمایه گذار و البته دیدارهای تفریحی 2- آوردن مهمانان خارجی   که البته خروجی هر دو جز هزینه سازی برای استان هیچ نبوده است .  استان کهگیلویه و بویراحمد در میان استانهایی که پس از برجام توانسه اند اندک جذب سرمایه گذار داشته باشند دیده نمی شود !


وضعیت بد اقتصادی برخلاف برخی آمار سازی ها چنان شده است که بیکاری ، طلاق و خودکشی بشدت افزایش پیدا کرده است و مناسبات اداری تقریبا تعطیل !

چه کسی است که نداند استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاثیر آنچنانی در انتخاب مدیران کل نداشت و نمایندگان استان در این انتخاب همه کاره بودند بعبارتی مدیریت ارشد استان نمی توانست حکمرانی شایسته ای بر سایر مدیران داشته باشد و این در مدیریت یعنی فاجعه ! امری که امروز شاهدش هستیم و مدیری را سراغ نداریم که در استان به ایشان آنچنان بهایی بدهند بجز دوستان هم طایفه ایش که مدیر شدند !

هم اکنون تعدادی از فرمانداری های زیر مجموعه استانداری جناب خادمی با سرپرست اداره می شود چرا که نمایندگان عزیز استان تصمیم نگرفته اند !!

استقلال تصمیم از سوی استاندار در حوزه انتصابات مدیران استان طنز دوران مدیریت " موسی خادمی " بود !!

رشد سرسام آور خودکشی در دوران خادمی چنان شد که کهگیلویه و بویراحمد هم اکنون جایگاه سوم کشور را عهده دارد است ! خودکشی در میان جوانان استان بشدت رشد کرده که متاسفانه ادامه دارد !  اعتیاد نیازی به شرح ندارد انهم مانند طلاق و بیکاری !

وضعیت اقتصادی استان  چنان شده که علاوه بر رشد خودکشی ، رشد طلاق را هم شاهد هستیم . کهگیلویه وبویراحمد در چهارسال گذشته توانسته رتبه بسیار خوبی در افزایش طلاق داشته باشد بگونه ای که هم اکنون بر روی یکی از سکوهای مدال آور شرمندگی آن جای گرفته است !

نارضایتی از زیرساخت های بهداشتی و گردشگری که داد همه مردم را درآورده و در این چهارسال شاهد تغییرات ملموسی نبودیم .  بیمارستان های نیمه کاره استان همچنان نیمه کاره اند و البته مرگ مادران باردار در برخی بیمارستانهای استان همچنان ادامه دارد !

جنگلهای استان همچنان می سوزند و " موسی خادمی " بجز یک مانور با خانم ابتکارکه هیچ تاثیری برای افزایش امکانات اطفا حریق نداشت کار خاصی نکرد . قبل از موسی خادمی آتش را با بیل و شاخه های درخت خاموش می کردند و امروز هم که ایشان خوشبختانه در حال جابجایی است هم همان بیل است و البته شاخه ای دیگر نیست چرا که در چهارسال مدیریت ایشان شاخه ها برای خاموش کردن آتش سوزی های بسیار قطع شده اند !

برای بررسی عملکرد خادمی در حوزه پروژه های عمرانی هم بهترین شاهد وضعیت امروز استان است . مردم استان خود می بینند که پروژه ها یا تعطیل است یا رشد لاک پشتی دارند .

برگشت برخی اعتبارات در دوران مدیریت " موسی خادمی " با توجه به نیاز شدید استان به جذب منابع و اعتبار موضوع مهمی است که وی باید در روز تودیع اش بیان نماید .

فرار از رسانه های منتقد و تلاش برای تعطیل کردن آنها و همنشینی با رسانه های متملق از خصوصیات استاد " موسی خادمی " بوده که متاسفانه با مشی اعتدال و اصلاح طلبی دولت همخوان نیست .

" موسی خادمی " برای مدیریت استان هیچگونه استراتژی نداشت که اگر داشت وضع امروز استان این نبود . امروز با گفتار درمانی های وی فقط استان شرمنده مردمانش است . مردمانی که در وضع چهارسال گذشته خود پیشرفت ندیدند و البته شاهد افزایش معضلات اجتماعی ناشی از فقر هم بودند .

" اتاق فکری " که هفته اول حضورش در استان تشکیل داد به کجا رسید ؟ کارگروه مشورتی با مدیران ملی هم استانی چه شد ؟ طرح آمایش سرزمینی با هزینه های سرسام آور به چه گروهی داده شد و نتیجه کپی / پیست برای توسعه استان چه بود ؟ کدام شاخص توسعه در دوران موسی خادمی در استان مثبت شد ؟ چرا وی حاضر نیست با رسانه های آزاد استان یکبار درباره عملکردش به گفتگو بنشیند .

"تاریخ کهگیلویه و بویراحمد " درباره " موسی خادمی " قطعا به نیکی یاد نخواهد کرد چرا که اگر وی می توانست عملکرد درخشانی داشته باشد  حتما استاندار بعد از وی یک بومی دیگر بود .

" لرستانی ها " منتظر عملکردی شبیه این از " موسی خادمی " در استان خود باشند  .

انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مطلع
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۲
0
0
عملکرد ایشان حمایت بیدلیل ازمدبران ضعیف ،شفارشی واسانسوری مانند هاشمی است که درشرف تغیی بودند وایشان مقاومت کردهد والا قبل ازعید 95 کارتمام بود وکاربه ا بحث ودرگیری فیزیکی نمیکشید
محیطبان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۲
0
0
بدرود استاندار بومی ومدیران بومی ضعیف
بازرس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۲
0
0
اقای خادمی صدای مظلومیت پرسنل محیط زیست رازیر بار توهین ها وهتک حرمتها نشنیدید .خدابزرگه بالخره راهی پیدا میشه
باهوش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۲
0
0
حمایت ازنیروی بومی خوب است ولی وقتی دیدی مدیری ضعیف است ووجودش برای دستگاه وپرسنل مضراست اصرار برماندن چرا؟ ضعف بزرگ شما حمایت بی جهت ازمدیران ضعیف ومقاومت درتغییر انان بود
فریاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۲
0
1
جناب اقای عادل علیبازی از کسانی اینجانب هستم که همیشه ، همه سایت های استان را میخوانم و برای اولین بار است منتقد ،انتقادی را روا داشته و کاملا انتقادها بدور از غرض و هدف تخریب میباشد....افرین که با شهامت واقعیت ها را گفتید
مدیر ارشد یعنی تصمیم گیر...وظیفه هر مدیر تصمیم گیری درست و به موقع هست....مدیر ارشد استان چه کاری برای استان در این چهار سال انجام داده است؟اگر یک مدیریت را بخواهیم بررسی کنیم باید او را با سایر استان ها از لحاظ منطق اقتصادی و رقابتی بررسی و تحلیل کنیم ،ایا استان ما با فارس قابل رقابت است؟ ایا با چهارمحال و بختیاری قابل رقابت است؟
کدام استان در دل مرکز شهر خود ابشار طبیعی دارد؟چه اتفاقی در ورودی و زیبا سازی و بهسازی ابشار انجام شده است؟
پل سوم بشار؟ یک بودجه را که خرج شده و بی استفاده مانده در روزها و سالهایی که بلا استفاده مانده ضرب کنیم، رقم ضرر دهی شهر مشخص میشود و حال جدا از مشقات و بار ترافیکی که برای خود شهر ایجاد شده است
شهر یاسوج از لحاظ ترافیک و وسعت شهر بیش از هر کلان شهری ترافیک دارد نسبت به تخمین جمعیت..چه فکری به حال ترافیک شهری شده است...خروجی و وردیهای شهر که منتهی به بیمارستان امام سجاد میشود ایا فکری شده است ، در صورتی که اورژانس نباید مسیرش بسته باشد ...
خیابان بیمارستان شهید بهشتی هم زیر بار فشار ترافیک هست و فکر نمیکنم بیماری به موقع به اورژانس برسد
در هر صورت خود شما جناب علیبازی به بسیازی از ایرادات اشاره فرمودید...امیدوارم همیشه همینگونه با جرات متن از شما در این سایت ببینم....
امیدوارم که مردم استانم و شهرم یاسوج که مردمی شریف و زحمت کش هستندو لایق رفاه و ارامش هستتد هر جه زودتر با یک مدیریت یکپارچه و قوی از این شرایط نا به سامان در بیایند.....درود به همه مردم شریف کهگیلویه و بویراحمد
چرام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۲
0
0
آقای علیبازی شما ازروزاول بااستاندارمشکل داشتی .چون درمنطقه مایه مثلی هست که میگه ککا تیه وه ککا نداره .موسی خادمی ازبچه های مستعدشهرستان چرام میباشد که شمادراین چهارسال کمربه تخریب ایشان بسته اید ماغریب پرستیم آقای احمدی نیامده تعریف وتمجید ازش میکنیم .آقای علیبازی من خودم ازبچه های روستاهای اطراف چرام هستم ودریک شرکت دراین استان مشغول به کارم دراین شرکت تمام بچه های کارشناسی ارشداستان ماکه کاربلدهستندزیردست یه غیراستانی که سوادآنچنانی هم ندارد کارمیکنندباحقوقهای ناچیز .اماآن غیراستانی چون فارسی صحبت میکند دارای ابهت خاصی است چون امثال شما که دستی دررسانه وقلم دارید به این افراد میدان دادیدنمایندگان ما بااظطراب خاصی میخواهند خودشان رابه این آقای احمدی بچسپانندهرکدام ازدوستی بااین آقاصحبت میکننددردهمسایه راهمسایه میداندمطمئنا 4سال دیگه میفهمیم که آقای خادمی دلسوزتربوده یاغریبه شما.آقای علیبازی دست ازتخریب برادرتان برداریدومطمئنا این راهم میدانید که آقای خادمی ازیک خانواده فقیر دراطراف چرام باچه مشقتهایی به اینجا رسیده اند،نه باتخریب وغیره ،حالا که آقای خادمی میخواهد استاندار لرستان شود بجای دعای خیراینگونه تخریبش میکنید شمارابه مادرش فاطمه زهرا واگذار میکنیم باشد کمی هم برای رضای خداکارکنید نه اینکه هرکس پولی به شما داد ازش تعریف کنید.لطفا یه مرتبه هم شده بروروستای آقای خادمی وزندگی پدرومادرش راببین........................ببین کجابزرگ شده.ودرآخر به شما توصیه میکنم بروید ازآقای خادمی حلالیت بطلبید.
مدیر پایگاه با سلام

درباره حمایت های ما از ایشان از خود نامبرده سوال کنید به شما خواهد گفت .

درباب تخریب هم باید عرض کنیم اگر شما به موارد گفته شده در مطلب نقد عملکرد موسی خادمی مطلبی دارید حتما با ذکر مصادیق و مورد به مورد با استدلال و برهان بیان بفرمایید .

ما معتقدیم تعصب سبب عقب ماندن استان شده است و اینکه چون خادمی همشهری ما است از او انتقاد نکنیم کاملا غلط است .

در تمجید از جناب احمدی هنوز مطلبی ننوشته ایم انچه شما می خوانید مصاحبه های اقایان نماینده است و ما فقط منتشر کرده ایم

ما معتقدیم موسی خادمی ضعیف ترین استاندار تاریخ استان بوده و برای جابجایی ایشان از خداوند متشکریم و برای انتصابش در لرستان برای مردم این استان افسوس می خوریم
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۷
0
0
موسی خادمی فقط فامیلها وبستگان را در ادارات مشغول بکار کرد از طرفی مشکل بی آبی در شهر یاسوج را نتوانست حل بکند وحتی نتوانست وضعیت تصفیه خانه اضطراری آب شهر یاسوج که به یک معضل بزرگ تبدیل شده حل نماید که این قضیه باید توسط استاندار جدید هرچه زودتر حل و فصل گردد .
نام:
ایمیل:
* نظر: