به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۲۲۲۷۹
|
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۱
خبردنا - مجید مریدی: پس از روی کار آمدن دولت یازدهم انتظار همگان این بود که تیم مدیریت سیاسی و اجتماعی دولت در کهگیلویه و بویراحمد تغییرات جدی و اساسی یافته و روحیه و نشاط جدیدی در کالبد افسرده و رخوت انگیز مدیریت استان ایجاد شود .

اما متأسفانه تغییرات در این مدیریت ها نتوانست فضای اعتدالگرایی و اصلاح طلبانه در استان را حاکم سازد. بسیاری از اصولگرایان متمایل به دولت نهم و دهم به دلیل نزدیکی قومیتی با استاندار جدید همچنان در ساختار مدیریتی استان باقی ماندند و غیر از چند جابجایی بیهوده و بی تأثیر اتفاق فرخنده ای در این زمینه رخ نداد!

اعتراض فعالان سیاسی و رسانه ها و بخش عمده ای از مردم استان که با رأی دادن به دولت اعتدال منتظر تحول در استان بودند، تاکنون راه بجایی نبرده است.

با آغاز دولت دوازدهم و تعیین کابینه یکی از پر بحث‌ترین موضوعات در محافل رسانه‌ای و سیاسی استان بحث تغییر استاندار بود که این موضوع در کهگیلویه و بویراحمد نیز پس از انتشار هر روزه اخبار ضد و نقیض در خصوص انتصاب استاندار جدید در رسانه ها و فضای مجازی ، با معرفی دکتر احمدی استاندار جدید استان توسط همین پایگاه خبری به پایان رسید .

با معرفی استاندار جدید اکنون اصلی ترین بحث و خواسته غالب مردم کهگیلویه و بویراحمد تغییر مدیران استانی اعم از معاونین استاندار ، مدیران کل ، فرماندارن و مدیران شهرستانی است که طی چهار سال زمامداری موسی خادمی بر استانداری استان بر مسند مدیریت تکیه زده اند .

برخی از این مدیران که سابقه انتصاب آنها به دولت دهم احمدی نژاد برمی گردد به واسطه انتصاب های قومی و قبیله ای استاندار در سمت خود ابقاء شدند و امید داشتند که با ماندن موسی خادمی بعنوان استاندار کهگیلویه و بویراحمد همچنان در راس حرم مدیریتی استان یکه تازی کنند .

فشار افکار عمومی بر روی دولت به دلیل انتصاب های اکثرا قومی و قبیله ای استاندار و خواست مجمع نمایندگان استان بویژه نماینده گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی بر تغییر استاندار بومی استان دولت دوازدهم را بر آن داشت تا به این خواسته بحق مردم پاسخ مثبت داده و دومین استاندار بومی تاریخ کهگیلویه و بویراحمد را به استان لر نشین دیگری انتقال دهد .

 وزیر کشور با انتصاب دکتر احمدی یکی از اقتصاددانان برجسته کشور به عنوان استاندار کهگیلویه و بویراحمد نشان داد که از عملکرد استاندار و تیم مدیریتی وی در کهگیلویه و بویراحمد ناراضی است و قصد دارد با این انتصاب دست به تغییر گسترده در چینش مدیران استانی بزند .

 متأسفانه استان کهگیلویه و بویراحمد در بسیاری از پدیده های نامطلوب اجتماعی مانند فقر، اعتیاد، بیکاری، مهاجرت روستاییان به شهرها، مهاجرت نیروهای تحصیل کرده و جویای کار به نقاط دیگر کشور، افزایش آمار طلاق و کاهش ازدواج، افزایش جرایم و بزه ها، افزایش میزان افسردگی، خودکشی ها، وضعیت نابسامان ساخت و سازها و تخریب منابع طبیعی و دهها پدیده و مشکل آسیب زا، وضعیت نگران کننده و نامساعدی دارد.

قراین و شواهد نشان می دهند که متأسفانه اهداف و برنامه های سیاسی اجتماعی دولت اعتدال در استان کهگیلویه و بویراحمد تحقق نیافته است .

در شرایط کنونی که قرار است دولت دوازدهم گام های جدی و محکمتری برای تحقق وعده های خود و مطالبات مردم بردارد و زمینه را برای تداوم جریان اعتدال و اصلاحات درآینده فراهم سازد، کهگیلویه و بویراحمد نیز باید شاهد تحولی اساسی در ساختار مدیریت سیاسی و اجتماعی باشد تا همگام با دولت و کشور، نقش خود را در رشد و توسعه ی استان و کشور ایفا نماید.

اینک که مردم با انتخاب آگاهانه و معنادار خود نوع مدیریت اجرایی در چهار سال آینده کشور را رقم زده اند، عملکرد استاندار جدید استان می تواند نقش تعیین کننده ای در بهبود و پویایی و ارتقای فضای سیاسی و اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد داشته باشد.

کهگیلویه و بویراحمد منتظر تحولاتی جدی در ساختار مدیریت سیاسی اجتماعی خود است و اهمال و یا به تأخیر انداختن این تغییر و تحولات می تواند آثار و عواقب سوء وجبران ناپذیری را در پی داشته باشد.

حال که دولت دوازدهم به خواست بحق مرد این استان در تغییر استاندار توجه نموده،  استاندار جدید نیز باید در راستای اهداف دولت تدبیر و امید اقدام به تغییر برخی مدیران استانی و برخی معاونین خود کرده تا شاید کشتی به گل نشسته مدیریتی در این استان به حرکت درآید و شاهد توسعه هرچند کم در عرصه های مختلف باشیم .
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۳
0
0
یکی ازمعاونانش معاو عمرانیش که بود یانبودش فرقی به حال استان نمیکنه..همون بهترکه برود..
چرامی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
0
0
با عرض سلام خدمت جناب دکتر احمدی عزیز استاندار محترم.عاجزانه ودردمندانه ب نمایندگی جمعی از مردم فهیم شهر چرام مینگارم.دکتر احمدی عزیز ب ستوه آمده ایم از نابسامانی مدیریتی در شهرمان ودر راس همه این نابسامانی فرمانداری بی لیاقت وضعیف ک واقعا ناتوان است.خواهشمندیم ک ب داد ما برسید تو رو ب قرآن قسم
طیبی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۷
0
0
گردشگری استان نیاز به تغییرات سریع دارد.
نام:
ایمیل:
* نظر: