به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۲۲۷۴۳
|
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۸
به گزارش خبردنا: نشانه هايي در زندگي زناشويي وجود دارد که مي تواند زنگ خطري براي شما باشد. اگر شما 3 نشانه زير را در رابطه زناشويي تان داريد بهتر است مراقب باشيد.
نشانه هاي خطرناک در زندگي زناشويي
اگر زندگي شما پس از سال‌ها به يک مسئوليت عاطفي و وظيفه براي نگهداري از يکديگر تبديل شده و هيجان جايش را به روزمرگي داده است و اگر شما آن کسي هستيد که متوجه اين هم خانگي شده‌ايد و مي‌فهميد که رابطه شما چيزي کم دارد حتماً يکي از اين نشانه‌ها را در رابطه احساس مي‌کنيد.
آخرين باري که با هم حرف زديد
مشخص است که هر روز با هم حرف مي‌زنيد. اين کاري است که بالاخره مجبور به انجام آن هستيد. هميشه چيزهايي وجود دارد که آدم‌ها هم مي‌گويند « صبحت بخير»،« شبت بخير»، « مراقب خودت باش». اما هيچ‌کدام از اينها يک گفت‌و‌گوي واقعي که هر دوي شما را به هيجان بياورد نيست. کي و کجا را به ياد مي‌آوريد که با هم درباره يک موضوع مورد علاقه حرف زده‌ايد؟ ما از گفت‌و‌گويي حرف مي‌زنيم که هردوي شما بدون آزار و اذيت يکديگر با هم حرف زده باشيد.
زندگي در دو اتاق مجاور
نگاهي بيندازيد و ببينيد که شما کجا نشسته‌ايد و همسرتان کجاست؟ آيا او رفته توي اتاق کارش و مشغول کارهاي خودش است و شما هم جاي ديگري مشغول کارهاي خودتان؟ آيا شما توي تاريکي شب،تنها جلوي تلويزيون نشسته‌ايد و همسرتان ساعت‌هاست که مثل هميشه خواب است؟ توجيه شما براي اين موقعيت‌ها چيست؟ آيا خودتان را متقاعد کرده‌ايد که او خسته‌است يا نياز به تنهايي دارد و يا شما بايد کتاب بخوانيد و به کارهاي خودتان برسيد؟ ما درباره حفظ حريم خصوصي يکديگر حرف نمي‌زنيم ما از زمان مشترکي حرف مي‌زنيم که بايد در کنار هم باشيد.
تلاش‌هاي يک‌نفره
شما کار مي‌کنيد، به همه امور رسيدگي مي‌کنيد. مراقب بچه‌ها هستيد. اما ديگري مثل يک همخانه و به‌عنوان سايه عمل مي‌کند. او نظري درباره هيچ چيز در خانه ندارد. مسئوليت‌ها با شماست. همه کاره خانه شما هستيد و ديگري فقط حضور دارد. اين رابطه مشترک نيست. شما تنها وزنه اين زندگي هستيد و نبودن شما بسيار محسوس است چون اگر نباشيد هيچ چيز سرجاي خودش نيست و کاري پيش نمي‌رود. ما از اين نمي‌گوييم که شما بايد در زندگي‌تان موجودي مؤثر باشيد ما به يادتان مي‌آوريم که شما تنها مسئول زندگي نيستيد.
هرکدام از اين موارد مي‌تواند زنگ خطري براي رابطه شما باشد. اگر اينطور است بايد به فکر تغييري دررابطه باشيد. مشکلات بايد حل شوند و زندگي‌تان بايد از يک الگوي سالم زناشويي پيروي کند.

منبع : ايران بانو
نام:
ایمیل:
* نظر: