به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۲۲۸۱۳
|
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۶
خبردنا: هادی جلالی : به نام خدای مستضعفین ، چندکلامی با جناب اقای دکتر احمدی استاندار جدید استان محروم و کمتر توسعه یافته اما غنی از نیروی مستعد انسانی با درجات عالی تحصیلی ؛ منابع طبیعی گسترده و بکر ؛ دارای پتانسیل های فراوان گردشگری سیاحتی ؛ زیارتی و صنایع دستی ؛ صنایع بزرگ و کوچک ؛ فولاد ؛ نفت ؛ گاز و معادن غنی انحصاری سنگ و گچ ؛ وجود 10 درصد ابهای سطحی ایران و برخورداری از رودخانه های کوچک و بزرگ تمام فصلی در جای جای استان از جمله سرشاخه های رودخانه های معروفی مثل کارون ؛ مارون و زهره و ....

آب و هوایی چهار فصل ؛ داشتن اراضی مستعد کشاورزی بلاخص باغاتی که می تواند محصولات انها جزء کالاهای صادراتی باشند؛ همجواری و مرز مشترک با 5 استان بزرگ تجاری و صنعتی مثل استانهای اصفهان؛ فارس ؛ خوزستان ؛ بوشهر و چهار مال بختیاری ؛ داشتن مذهب واحد تشیع سرخ علوی ؛ وجود زیارتگاههای متعدد ؛و ...

اکنون که ریاست محترم جمهوری با تصویب هیات محترم دولت دوازدهم جنابعالی را که از چهرههای علمی کشور هستید ؛ به عنوان سکاندار این استان انتخاب و معرفی نمودند به عنوان یک بسیجی وامانده از کاروان یاران شهیدم از زادگاهم شهرستان کمتر توسعه یافته استان یعنی بهمئی ؛ چند جمله ای درد دل می نمایم ؛ امیدوارم گوش دل فرا داده تا شاید از هزاران درد یکی را دوا نمائید ؛ جناب دکتر احمدی در سفر استانی هیات دولت یازدهم جناب اقای دکتر روحانی در جلسات رسمی و تخصصی نامی از شهرستان بهمئی به زبان نیاورد ؛ !!!

با هیات همراه وارد استان شدند و مردم از سایر نقاط استان به دیدار ایشان آمدند تا از زبان ایشان سخنان امیدوارنه بشنود ؛ نبردن نامی از ایل بزرگ بهمئی با 56 هزار نفر جمعت و دارای تاریخی بزرگ در سخنانش دور از انتظار بود ، این را نباید به حساب رئیس جمهور محبوب گذاشت بلکه کسانی را باید مقصر دانست که به رئیس جمهور محترم ؛ اطلاعات غلط و ناقص داده بودند .

این اقدام حساب شده بوده و از زمانی پررنگتر شد که مردم و نخبگان شهرستان بهمئی برای حضور در عرصه سیاست ؛ یکی از فرزندان نخبه و جوان خود را برای مجلس دهم کاندیدا کرده و مورد اجماع واقع شده ( جناب اقای دکتر علی کامرانی ) و این عمل برای بسیاری از مردم بهمئی که بعضی فقط به عنوان رای دهنده به انها نگاه می‌کردند گران و سنگین تمام شد :!!!

اشکال دیگر به بعضی از نخبگان و سیاسیون تاثیر گذار بهمئی مقیم مرکز استان و کشور با هر سلیقه‌ای بر می‌گردد ؛ که در جهت توسعه و دفاع از حقوق مردم بهمئی منافع شخصی را بر منافع عمومی ترجیح می‌دهند ؛ در ادوار 24 ساله گذشته نمایندگانی را از حوزه‌ انتخابیه کهگیلویه به مجلس فرستادند که جز به کهگیلویه و آن هم اقوام وجریان خاص خود توجه خاصی به بهمئی نکردند و نمیکنند .

این عیب مشهود و بزرگ بر هیچکس پوشیده نیست ؛ که ما جیره خواران سیاه نمایی زیادی داریم ؛ و نیروی سیاسی با صداقت کم و نادر ؛ لذا همین امر است که باعث شده ما از تمام مطالبات مورد نیاز شهرستان خود محروم بمانیم ؛ تا جائیکه امروز شاهدباشیم مسئولین دیروزی و شاید هم امروزی استان نام تنگ سرخ را بر نام شهرستان پر آوازه بهمئی ؛ شهر و زادگاه حماسه سازان عملیاتهای چون بدر و والفجر 8 و پدخندق در مرداد 67 ترجیح دهند ؛ و کسی از مدعیان وحامیان دولت حاکم لب به اعتراض نگشایند؛ بعضی هم بهمئی و بهمئی ها را فقط برای میدان مبارزه و مجاهده و حضور پرشور در صحنه و شهادت میخواهند.

تا کی باید ما حتی از بردن نام شهرستان بهمئی توسط شخص دوم مملکت محروم بمانیم ؟ !! ؟این سوالی است که امروز باید حامیان ومدافعان دولت یازدهم و دوازدهم پاسخ دهند ؟؟؟ کسانی که مدعی خدمت بیشتر ؛ بهتر و مساوات به همه مردم هستند.

جناب اقای دکتر احمدی عزیز ؛ با این وجود توجه حضرتعالی را به سخنان تاریخ نگاران و محققان در مورد بهمئی جلب می کنیم. تا فردا مدعی نباشید که نگفتید و نخواستید و ای کاش به سمع و نظر من می رساندید جناب دکتر امروز که روزهای آغازین خدمت شما در این استان است میگویم تا هم جنابعالی بهانه ای نداشته باشید و هم بنده انجام وظیفه کرده باشم و فردا تکلیفی بر من نباشد .

جناب استاندار ؛

بیشتر تاریخ نگاران صاحب نام و نشان روم ؛ فرانسه ٬ یونان و خود ایران در نوشته های خود یادآور شده اند که بهمئی ها از ایرانیان آریایی تبار اصیل و مبارز و حق طلب میباشند .

سخن دوبد روسی: بهمئی ها با غیرت ترین و گردنکش ترین ایل در میان کوه نشینان فارس و کهگیلویه هستند .
سخن لایارد انگلیسی: از دور کوه های منگشت پیدا بود که رسیدیم به بهمئی ها که قلدرترین مخلوقات جهان هستند .

دکتر نادر افشار نادری ؛ بزرگترین مردم شناس ایران در کتاب خود درباره بهمئی هامی نویسد : بهمئی ها با ما با صفابودند و ما هم  با آنها بی ریا بودیم ؛ در واقع هنگام برگشت نه ما از آنها دل میکندیم و نه آنها از ما ٬ از صفا و صمیمیت بهمئی ها داستان ها در دل ما باقی است و مثنوی هفتاد من کاغذ خواهد .

یک سیاح و نویسنده‌ی خارجی که از بهبهان رهسپار تنگ سولک شده بود تا نقش رستم را در این تنگ ببیند در خاطرات خود چنین آورده است : برای دیدن نقش رستم در تنگ سولک بهمئی همرا با یک راهنما از ایل بهمئی حرکت کردم در راه با انبوهی از جنگل بلوط ربرو شدم به طوریکه راه بر ما بسته شد می خواستم برگردم که راهنما ( همان مرد قوی هیکل بهمئی) مانع از برگشتنم شد و یکدفعه دیدم درخت بلوط را چنان تکان داد تا از ریشه درآمد و راه را باز کرد او اینچنین عنوان کرد : من رفتم نقش رستم را در تنگ سولک ببینم اما خود رستم را دیدم که این نشان از قدرت و توانایی مردم بهمئی بود .

زندیاد آیت الله هاشمی رفسنجانی: تلاشهای آزادی خواهانه و مبارزات جانانه ایل بهمئی با رضاخان قلدر جزء صفحات درخشان تاریخ ایران است .

زمانی که رضاخان تمام ایلات و عشایر و اقوام ایران را یکی پس از دیگری سرکوب میکرد ایل بهمئی به فرماندهی زنده یاد و نام اور تاریخ ایل مرحوم خداکرم خان مشهور به خان طلا تنها ایلی بود که با دست خالی اما ایمانی قوی توانست بیش از ۲ سال به صورت مسلحانه از زمین و هوا با سلاح های پیشرفته روز توسط ارتش پهلوی مورد هجمه و حمله قرار بگیرد و بجنگد و قریب به سه هزار نفر تلفات به آنان وارد کند و هواپیماهای و بالگردههای نظامی انان را ساقط نمایند و افسانه شکست ناپذیر بودنه رضاخان رو درهم کوبیدند و در تاریخ ثبت نمودند؛ بعضی از بزرگان ایل بهمئی در زندان های پهلوی سالها در بدترین شرایط ازادگی و ازاد مردی خود را به رخ تاریخ مبارزان کشاندند ؛ انان از اوراق حماسی تاریخ نایفتادند اما از دید و لسان بعضی از مسئولین افتادند از چشم و نظر دشمنان قسم خورده ایران نایفتادند اما متاسفانه از نظر مسئولین به فراموشی سپرده شدند !!!

از طرف دیگر در شهرستان بهمئی بیش از 80 حلقه چاه نفت و گاز و معادن بسیاری وجود دارد و نکته ای که باید یادآوری کنم شهرستان بهمئی بیش از 120تن از بهترین فرزندانش را تقدیم انقلاب نمود و رتبه دوم اهدای فرزندان غیور خود در راه مهین و اسلام در کشور را به خود اختصاص داد ؛ و رتبه اول اعزام به جبهه در کل کشور به تناسب جمعیت ؛ رتبه اول تا سوم حماسه های سیاسی اجتماعی شرکت در انتخابات های مختلف در کشور را با افتخار به ارمغان اورد .

شهرستانی از حیث نیروی انسانی جوان و از جهتی نیز شهرستانی نوبنیاد و چه شیرمردانی که طعم تلخ اسارت وحلاوت جانبازی را کشیدند و چشیدند ؛ این مردمان همواره در مسیر انقلاب، ولایت؛ امام و رهبری و راه سرخ شهداء و تشیع علوی ماندگار وپایدار ماندند : حال سزوار نیست که اینچنین مردان و زنان بزرگی به فراموشی سپرده شوند .

جناب استاندار ؛ به عنوان یک جانباز شیمایی دوران دفاع مقدس و مقلد خمینی کبیر ؛ از حضرتعالی استدعا دارم که سعی کنید اولین کسی باشید که بهمئی و بهمئی های مظلوم را فراموش نکرده باشید ؛ انچه که نگاشتم از باب تذکر و به استناد آیه قرآن کریم بوده که می فرماید ؛ و ذکر فان الذکرا تنفع المومنین ؛ سوره ذاریات آیه 55

توفیق و سرافرازی حضرتعالی ارزوی قلبی ماست
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
کارمند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
0
0
درود بر مرد دلاور مرد جبهه وجنگ
امیداواریم که استاندار محترم بیانات برادر جلالی زاده را مد نظر قرار دهد واین حقایق را در عمل اجرایی کند
الماسی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
0
0
عالی نوشته شد.حرف دل مردم هست
بهمئی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
0
0
مرد شجاع،بی باک، *رکیک گویی شاخص بارز جنابعالی است، در فضا همه به فکر خودشون هستن جنابعالی دغدغه شهرستان داری برخلاف بعضیا که پشت درب استاندار صف گرفتن.درود به غیرتت مرد اصلاح طلب
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۲
1
0
درود و صد بدرود به رزمنده و جانباز هشت سال دفاع مقدس استاد گرامی جناب جلالی زاده درود بر مرد روزهای سخت
امیدواریم که مسئولین جوابگوی خواسته های به حق مردم بهمئی باشند
مختار خلخال
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۲
0
0
احسنت بر جناب جلالی،عزیز واقعا درود بر شما که همیشه برای بهمئی قدم برمیداری
دلسوز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۲
0
0
اول درست عکس بگیر بعدش حرف بزن .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۹
0
0
ایششششششششش.
به خیر تو امید نیست شر مرسان.
جاوید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۳
0
0
درودبرجناب جلالی زاده خدابکن استاندارمحترم متوجه بشودوعنایت ویژه نسبت به بهمی داشته باشد. امیداست حکم آقای سنایی رابعنوان فرمانداربهمی صادرفرمایند.
صلاح
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
0
0
وای لطفا ایقد حرف مفت نزن!
ایرج میرزا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۷
0
0
کاش فقط میدونستم کیه ایقد ازش تعریف میکنه، مثلا چی از دستش برمیاد، چه قدمی برا بهمیئی برمی‌داره، تا حالا جز شر وباند بازی و بی منطقی کار خاصی ازش روئیت نشده
فرزاد جلالی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
0
0
نظر ندارم فقط میتونم بگم عالی بود
نام:
ایمیل:
* نظر: