به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۲۵۲۰۶
|
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۵
خبردنا : امام جمعه شهر دیشموک با تاکید بر اینکه به این منطقه هیچ توجهی نمی شود ، گفت : آب و فاضلاب استان مسئول هدر رفت حدود یک میلیارد تومان از پول بیت المال است .

حجت الاسلام علی اکبر راوند در واکنش به سخنان معاون آب و فاضلاب استان در گفت و شنود اختصاصی با"خبردنا" ، افزود : در دیداری که با مدیرعامل آب و فاضلاب شهری استان داشتیم از وی خواهش کردیم که به دلیل وضعیت نامناسب آب شرب منطقه دیشموک با حفر چاه جدید این مشکل را برطرف نمایند.

وی با بیان اینکه در همان جلسه آقای لدنی نژاد عنوان کرد پس از بررسی و کارشناسی منطقه توسط کارشناسان آب و فاضلاب استان نسبت به حفر چاه جدید اقدام خواهد شد ، افزود : پس از مدتی منطقه فارتق برای حفر چاه انتخاب شد که به دلیل برخی معارضات محلی حفر چاه در آن منطقه منتفی شد .

این مسئول با اشاره به مشکلات فراوان آب شرب منطقه و در خطر بودن سلامتی مردم ، تصریح کرد: در همین راستا دیداری با سادات منطقه مورد نظر برای حفر چاه آب داشتیم که این افراد به دلایلی از پذیرش این موضوع امتناع کردند .

خطیب جمعه دیشموک با تاکید بر اینکه کارشناسان آب و فاضلاب استان محل جدید حفر چاه آب را انتخاب و کارشناسی کرده اند ، افزود : امام جمعه و مردم هیچ اصراری برای حفر چاه در این منطقه مورد نظر نداشته اند .

حجت الاسلام راوند با بیان اینکه ما فقط از مسئولین آبفای استان درخواست کردیم برای حل مشکل مردم چاه آب حفر نمایند ، ادامه داد : بنده که کارشناس آب و فاضلاب نیستم که به اصرار من در این منطقه چاه حفر کنند .

وی تاکید کرد : وقتی کارشناسان آب و فاضلاب استان مطمئن بودند در این منطقه به آب نمی رسند چه دلیلی داشت حدود یک میلیارد تومان از بیت المال را هزینه کنند؟

خطیب جمعه دیشموک افزود : آب و فاضلاب استان مسئول هدر رفت این میزان از بیت المال است و باید پاسخگوی این اقدام خود باشد .

این مسئول با بیان اینکه چه دلیلی دارد این هزینه هنگفت از بیت المال صرف حفر چاهی شود که خودشان میدانند به آب نخواهد رسید ؟ ، ادامه داد : مسئولین آبفا به جای فرافکنی و انداختن تقصیرات به گردن دیگران پاسخگوی این اقدام خود باشند و زودتر آب شرب مردم این منطقه را فراهم نمایند .

خطیب جمعه دیشموک با بیان اینکه چندین مرحله با سادات میرسالار منطقه برای حفر چاه در محل مناسب صحبت کرده ام ، گفت : سادات منطقه مصممند که این چاه در منطقه مورد نظر آبفا حفر نشود .

این مسئول اظهار داشت : درصورت اصرار بیش از حد و اقدام برای این کار ، بوقوع پیوستن درگیری دور از ذهن نیست .

وی با بیان اینکه استاندار و نماینده مردم منطقه در مجلس برای رفع این مشکل باید هر چه زودتر اقدام کنند ، گفت : در صورت حل نشدن مشکل آب شرب دیشموک سلامتی مردم بخطر خواهد افتاد .

حجت الاسلام راوند با تاکید بر اینکه مسئولین استانی توجه چندانی به دیشموک و روستاهای آن ندارند ، افزود : برخی روستاهای این منطقه در هفته فقط 2 ساعت آب دارند .

این مسئول با بیان اینکه قطعا مسئولین استانی از این وضعیت بی خبرند ، اظهار داشت : بعد از گذشت حدود 40 سال از انقلاب وجود چنین مشکلاتی زیبنده مردم این منطقه نیست .

وی با اشاره به برخی مشکلات دیشموک و روستاهای اطراف آن تصریح کرد : در این منطقه روستایی با 400 نفر جمعیت از داشتن لوله کشی آب محروم است و مردم آن از پس ماند طرح پرورش ماهی برای آب شرب استفاده می کنند .

حجت الاسلام روند با تاکید بر اینکه دیشموک مظلوم است ،گفت : مسئولین برای رفع محرومیت این منطقه کاری نمی کنند .

وی در پایان اظهار امیدواری کرد : مسئولین استانی و استاندار جدید برای رفع بخشی از محرومیت این منطقه اقدامات مناسب انجام دهند .
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۰
0
0
واقعا توجه نمی شود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۰
0
0
خدایا ما چه کنیم که این ایمه جمعه محترم دست از سر مابردارند ودر همه امور دخالت نکنند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۱
0
0
خودتون در یک منطقه با هم سازگاری ندارید گناه را گردن آبفا می اندازید
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۱
0
0
حاج آقا لطف کنید به مسائل شرعی خودتان بپردازید چکار به مسائل فنی دارید شما که از مسائل فنی اطلاعی ندارید و اظهار نظرهای فنی توسط خود مسئولین مربوط است بروید حاشیه های محلی و اجتماعی را حل کنید تا مشکل شهروندان دیشموکی حل شود.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۱
0
0
چرا مردم دیشموک خودشان قبول نمی کنند از چشمه ده وزک آب استفاده کنند و می گویند آب برای درخت کاری و کشاورزی است اما انتظار دارند کسی جلو کار آنهار نگیرد
شهروند22
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۱
0
0
سلام دوست عزیز(شهروند) اگه اینها(امام جمعه ها) مشکلاتمون رو به مسئولین نرسونن کی میخای برسونن . اگه واقعا دغدغه شرعی داری برو یه رساله بخر استفاده کن .
نام:
ایمیل:
* نظر: