به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۲۵۵۸۶
|
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰
خبردنا: چندی پیش گروه آماری NPD لیست پرفروش ترین بازی های ماه اکتبر ۲۰۱۷ را منتشر کرد که بر اساس آن، عنوان ویدیویی Middle-earth: Shadow of War پرفروش ترین بازی ماه است.

در پی انتشاز گزارش اولیه شرکت نینتندو، گروه آماری معتبر NPD بار دیگر به وظیفه خود عمل کرد و لیست پرفروش ترین بازی های ماه اکتبر ۲۰۱۷ را در دسترس همگان قرار دارد. بر خلاف تصور، عنوان ویدیویی Middle-earth: Shadow of War به راحتی از پس رقیبان سرسخت خود نظیر اساسین کرید اوریجین، Super Mario Odyssey، فیفا 18 و Wolfenstein 2: The New Colossus برآمد و در جایگاه نخست جدول قرار گرفت. همچنین، فروش بازی Middle-earth: Shadow of War در ماه اول انتشار در مقایسه با فروش نسخه قبلی که در سال میلادی 2014 منتشر شد، 20 درصد رشد داشته است.

عنوان ویدیویی مورد انتظار اساسین کرید اوریجین که در اواخر ماه اکتبر به دست طرفداران و بازیکنان رسید و نمرات و امتیازات نسبتا خوبی را به خود اختصاص داد، شرایط بسیار خوبی را پشت سر گذاشته و به راحتی در رده دوم جدول جا گرفت.

بازی Super Mario Odyssey نیز دقیقا با عنوان ویدیویی Assassins’s Creed Origin به بازار عرضه شد که مورد استقبال بی نظیر دارندگان کنسول نینتندو سوییچ داران قرار گرفت و با دریافت امتیاز 97 از 100، فروش خود را تضمین کرد. این بازی فوق العاده تنها در عرض چهار روز توانست بر سایر عناوین ویدیویی غلبه کند و جایگاه سوم را به دست آورد. ناگفته نماند، این عنوان هم اکنون دسته بندی کنسول نینتندو سوییچ در صدر جدول پرفروش ترین بازی های ماه اکتبر ۲۰۱۷ قرار دارد.

پرفروش ترین بازی های ماه اکتبر ۲۰۱۷

از دیگر عناوین پرفروش ماه اکتبر سال میلادی جاری می توان به بازی های South Park: The Fractured But Whole، ان بی ای 2K 2018، فیفا 18 و WWE 2K18 اشاره کرد که به ترتیب مکان های دوم تا هفتم قرار گرفتند.

گروه آماری معتبر NPD، فروش کلی عناوین ویدیویی و نرم افزارها در ماه اکتبر امسال را 474 میلیون دلار اعلام کرده که این موضوع خبر از کاهش 20 درصدی این دسته بندی می دهد. اگرچه در ماه اکتبر شاهد عرضه عناوین ویدیویی بزرگی از جمله اساسین کرید اوریجین، گرن توریسمو اسپورت، فورزا موتور اسپورت 7، Wolfenstein 2: The New Colossus و The Evil Within 2 بودیم، اما این موسسه مدعی است که هیچ کدام از نظر فروش و عملکرد مشابه بازی فوق العاده و پرطرفدار Battlefield 1 عمل نکردند و در مجموع نتوانستند به موفقیت بزرگ این بازی شوتر دست یابند. البته درآمد حاصل از فروش نرم افزارها در سال میلادی جاری با 3 درصد رشد، به رقم 4.2 میلیارد دلار رسیده است.

دیگر نکات ارائه شده توسط گروه آماری معتبر NPD در در زمینه پرفروش ترین بازی های ماه اکتبر ۲۰۱۷ به شرح زیر است:

فروش بازی های ریسینگ و مسابقه ای در مقایسه با اکتبر سال گذشته تقریبا دو برابر شده است. فروش کلی این سبک در سال میلادی 2017 نسبت به سال پیش 37 درصد رشد داشته است.
فروش بازی های نقش آفرینی در این ماه با 20 درصد افزایش مواجه شده که در مقایسه با سال پیش نیز ظاهرا 37 درصد رشد داشته است.
در حال حاضر، بازی Destiny 2 پرفروش ترین بازی سال میلادی 2017 است.
در حال حاضر، بازی NBA 2K18 پرفروش ترین بازی ورزشی سال میلادی 2017 است.
شرکت فرانسوی یوبی سافت بیشترین سهم فروش و درآمد ماه اکتبر سال میلادی 2017 را از آن خود کرد. دو شرکت اکتیویژن و بلیزارد نیز به ترتیب در جایگاه اول و دوم پردرآمدترین شرکت های ناشر عناوین ویدیویی امسال قرار دارند.

پرفروش ترین بازی های ماه اکتبر ۲۰۱۷

در بخش سخت افزار، برای چهارمین ماه متوالی شاهد صدرنشنی کنسول جدید شرکت نینتندو یعنی سوییچ در صدر این دسته بندی هستیم. این دستگاه محبوب و پرطرفدار در ماه اکتبر نیز نظر گیمرها و بازیکنان زیادی را به خود جلب کرده و فروش بیشتری نسبت به دو کنسول Xbox One و PlayStation داشته است. این در حالی است که کنسول نسل هشتم شرکت ژاپنی سونی کماکان پرفروش ترین کنسول سال میلادی 2017 است.

از دیگر خبرهای مرتبط به کنسول نینتندو سوییچ می توان به افزایش دو برابری تولید این دستگاه اشاره کرد. بر اساس ادعای نشریه معتبر و مشهور وال استیریت ژورنال (Wall Street Journal)، شرکت نینتندو به دنبال افزایش تولید کنسول سوییچ است تا در ابتدای آوریل سال میلادی آینده (۲۰۱۸)، بیش از ۵۰ میلیون دستگاه به بازار عرضه کند. برای مشاهده متن کامل خبر، بر روی این لینک کلیک کنید.

فروش کلی سخت افزارها در ماه مذکور 238 میلیون دلار اعلام شده که نسبت به بازه زمانی مشابه سال گذشته میلادی، ده درصد رشد داشته است. در طول سال جاری نیز درآمد حاصل از فروش کنسول ها از جمله نینتندو سوییج، پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، SNES Classic و غیره با 19 درصد افزایش، به رقم 2.3 میلیارد دلار رسید.

درآمد حاصل از فروش لوازم جانبی گیمینگ در ماه اکتبر به رقم 113 میلیون دلار رسید که نشان از افت 7 درصدی نسبت به بازه مشابه سال قبلی می دهد. به لطف عرضه بازی های ریسینگ، ماشینی و مسابقه ای از جمله Forza Motorsport 7، پروجکت کارز 2 و Gran Turismo Sport، فروش فرمان های کنترل یا Steering Wheel در این ماه تقریبا دو برابر شده است.

پرفروش ترین بازی های ماه اکتبر ۲۰۱۷

به علاوه، دوال شوک 4 یا همان کنترلر کنسول پلی استیشن 4 فروش فوق العاده ای را در ماه اکتبر تجربه کرد و توانست لقب پرفروش ترین لوازم جانبی سال جاری را به نام خود ثبت کند. در ادامه، گروه آماری NPD اضافه کرد که هدست های Gold wireless Stereo و Recon 50X به ترتیب جز پرفروش ترین لوازم جانبی کنسول پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان به شمار می روند.

در مجموع، فروش نهایی نرم افزارها (بازی ها، بسته های الحاقی، سیزن پس ها، محتویات درون برنامه ای و سایر نرم افزارها)، سخت افزار و لوازم جانبی گیمینگ در ماه اکتبر سال میلادی جاری و در ایالات متحده آمریکا تقریبا 825 میلیون دلار بوده که در مقایسه با بازه زمانی مشابه سال گذشته، با کاهش 11 درصدی مواجه شده است. با وجود افزایش فروش سخت افزارها در ماه اکتبر، به نظر می رسد که فروش نرم افزارها و لوازم جانبی نتوانسته این کاهش یازده درصدی را جبران کند.

در ادامه می‌ توانید فهرست اسامی پرفروش ترین بازی های ماه اکتبر ۲۰۱۷ را مشاهده کنید. توجه داشته باشید فروش دیجیتالی عناوین ویدیویی که در لیست زیر با علامت «*» نشانه گذاری شده اند، در نظر گرفته نشده است.

لیست پرفروش ترین بازی های ماه اکتبر ۲۰۱۷ (تمامی پلتفرم ها):

Middle-earth: Shadow of War
Assassin’s Creed Origins
Super Mario Odyssey*
South Park: The Fractured But Whole
NBA 2K18
FIFA 18
WWE 2K18
Madden NFL 18
Destiny 2*
Forza Motorsport 7
Gran Turismo Sport
Grand Theft Auto V
The Evil Within 2*
Wolfenstein 2: The New Colossus*
The Legend of Zelda: Breath of the Wild*
Mario Kart 8*
Fire Emblem: Warriors*
Ghost Recon: Wildlands
NHL 18
Rainbow Six Siege
لیست پرفروش ترین بازی های کنسول Xbox One در ماه اکتبر ۲۰۱۷:
Middle-earth: Shadow of War
Assassin’s Creed: Origins
Forza Motorsport 7
South Park: The Fractured But Whole
NBA 2K18
FIFA 18
Destiny 2
WWE 2K18
Madden NFL 18
Grand Theft Auto V
لیست پرفروش ترین بازی های کنسول PlayStation 4 در ماه اکتبر ۲۰۱۷:
Middle-earth: Shadow of War
Assassin’s Creed: Origins
South Park: The Fractured But Whole
NBA 2K18
FIFA 18
Gran Turismo Sport
WWE 2K18
Madden NFL 18
Destiny 2
The Evil Within 2*
لیست پرفروش ترین بازی های کنسول نینتندو سوییچ در ماه اکتبر ۲۰۱۷:
Super Mario Odyssey*
Legend of Zelda: Breath of the Wild*
Mario Kart 8*
Fire Emblem: Warriors*
Pokken Tournament DX*
Splatoon 2*
Mario & Rabbids: Kingdom Battle*
FIFA 18*
NBA 2K18*
Dragon Ball Xenoverse 2*
لیست پرفروش ترین بازی های کنسول نینتندو ۳DS در ماه اکتبر ۲۰۱۷:
Mario & Luigi: Superstar Saga + Bowser’s Minions*
Metroid: Samus Returns*
Miitopia*
Etrian Odyssey V: Beyond the Myth*
Pokemon Sun*
Fire Emblem: Warriors*
Super Smash Bros. *
Mario Kart 7*
Super Mario Maker*
Layton’s Mystery Journey Katrielle and the Millionaire’s Conspiracy*
لیست پرفروش ترین بازی ها سال 2017 (تمامی پلتفرم ها):
Destiny 2*
NBA 2K18
Ghost Recon: Wildlands
Madden NFL 18
Legend of Zelda: Breath of the Wild*
Grand Theft Auto V
For Honor
Horizon: Zero Dawn
Injustice 2
Mario Kart 8
لیست پرفروش ترین بازی های تمامی پلتفرم ها در ۱۲ ماه گذشته:
Call of Duty: Infinite Warfare
Destiny 2*
Battlefield 1
Grand Theft Auto V
NBA 2K18
NBA 2K17
Ghost Recon: Wildlands
Madden NFL 18
Legend of Zelda: Breath of the Wild*
Final Fantasy XV

منبع:رسانه کلیک
نام:
ایمیل:
* نظر: